Nové Audi A4 Avant g-tron s pohonem na zemní plyn nabízí alternativní pohon na zemní plyn s neutrální bilancí emisí CO2

Na trhu do prodeje koncem roku 2016.

1naetroa4900

Nový model Audi A4 Avant g-tron

– zachovává sportovní charakter vozu a praktickou všestrannost pro každodenní provoz. Po modelu A3 Sportback g-tron* se jedná o druhý model značky se čtyřmi kruhy, který používá jako palivo zemní plyn, resp. Audi e-gas pro ještě účinnější ochranu klimatu.

Audi A4 Avant g-tron je sportovním a zároveň extrémně úsporným a ekonomicky výhodným vozem. Motor vychází z nové jednotky 2.0 TFSI s vyspělým procesem velmi účinného spalování, vyvinutým značkou Audi. Jednotka, přeplňovaná turbodmychadlem, poskytuje nejvyšší výkon 125 kW (170 k). Nejvyšší točivý moment 270 N.m je k dispozici od cca 1650 min-1. Pro provoz na zemní plyn byly speciálně upraveny písty a ventily, které umožňují optimální kompresní poměr. Elektronická řídicí jednotka snižuje vysoký tlak zemního plynu z palivové nádrže (až 200 barů) na pracovní tlak 5 až 10 barů v motoru. Tato funkce řízení tlaku probíhá dynamicky a precizně v závislosti na výkonu, požadovaném řidičem. Zemní plyn má díky tomu v přívodním potrubí i vstřikovacích ventilech vždy správný tlak – nízký tlak pro hospodárnou jízdu s nižšími otáčkami, nebo vysoký tlak, nezbytný k dosahování vyššího výkonu a točivého momentu.

Audi A4 Avant g-tron spotřebuje v kombinovaném režimu

– necelé čtyři kilogramy CNG na 100 kilometrů, čemuž odpovídají náklady na palivo ve výši 104 Kč (při průměrné ceně 26 Kč/kg CNG v říjnu 2015). Emise CO2 jsou méně než 100 gramů na km. Nádrže pojmou celkem 19 kilogramů CNG, což umožňuje dojezd více než 500 kilometrů. Pokud množství zbývajícího zemního plynu klesne pod cca 0,6 kilogramu – tomu odpovídá reziduální tlak 10 barů – přejde řídicí jednotka do režimu spalování benzinu. Dvoupalivové Audi A4 Avant g-tron tak může v tomto režimu překonat dalších 450 kilometrů. Celkový dojezd je srovnatelný s vozem, poháněným motorem TDI.

Plnicí hrdla nádrží na zemní plyn a benzin jsou umístěna pod společným víčkem. Po čerpání paliva a ve velmi chladném počasí je motor spuštěn v režimu na benzin, ale co nejdřív přechází na spalování zemního plynu. Dva displeje na panelu přístrojů informují řidiče o aktuálním stavu paliva v nádržích. Informační systém řidiče zobrazuje spotřebu paliva v aktivním provozním režimu.

Audi montuje čtyři válcové nádrže na CNG

– jako kompaktní modul do zadní části modelu Avant. Nádrže jsou přizpůsobeny disponibilnímu prostoru a každá z nich má specifické rozměry. Nádrže jsou uloženy v ochranných pouzdrech z ocelového plechu a zajištěny upínacími pásy, aby byly chráněny před poškozením, například od hran obrubníků. Během výroby modelu A4 Avant g-tron je do karoserie montován kompletní modul nádrží na CNG, který zahrnuje také nádrž na 25 litrů benzinu. Vůz nemá prohlubeň pro náhradní kolo. Akumulátor je navíc přemístěn ze zavazadlového prostoru do motorového prostoru. Podlaha zavazadlového prostoru je v úrovni prahu, takže je zachován plnohodnotný prostor pro zavazadla.

Nádrže na CNG s provozním tlakem 200 barů při teplotě 15 °C odpovídají filozofii lehké konstrukce Audi – díky svému inovativnímu uspořádání jsou o 56 procent lehčí než srovnatelné nádrže z oceli. Vnitřní vrstva je tvořena plynotěsným polyamidem, nad ní následuje vrstva kombinující kompozity vyztužené uhlíkovými a skelnými vlákny, aby byla zaručena nejvyšší míra pevnosti. Třetí vrstva je tvořena výhradně kompozitem vyztuženým skelnými vlákny a slouží především snadné vizuální kontrole, protože poškozená místa získají mléčně bílou barvu. Při výrobě je každá nádrž před montáží do automobilu vyzkoušena tlakem 300 barů. Tlak, způsobující roztržení nádrže, je ještě mnohem vyšší a výrazně převyšuje legislativní požadavky.

Při používání plynu Audi e-gas má provoz modelu Audi A4 Avant g-tron neutrální bilanci emisí CO2

Audi e-gas je syntetický metan vyráběný v několika závodech z vody a CO2 s využitím elektrické energie z obnovitelných zdrojů. Audi provozuje ve Werlte první závod na přeměnu elektrické energie na plyn v průmyslovém měřítku na světě, ale nyní získává e-gas i z dalších zařízení. Značka se čtyřmi kruhy umožňuje technologií přeměny elektrické energie na plyn ukládat přebytky energie z obnovitelných zdrojů, a významně tak přispívá k realizaci přechodu na energie, získávané trvale udržitelným způsobem. Společnost Audi se svými partnery intenzivně pracuje na vývoji různých syntetických paliv pod souhrnným označením Audi e-fuels, přičemž používá také nové metody výroby na biologickém základě.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Roční bilance Programu CO2: Značka Audi identifikovala potenciál pro úsporu 1,2 tuny CO2 na každý vůz

Roční bilance Programu CO2: Značka Audi...

Oddělení nákupu Audi uzavřelo úspěšný první rok „Programu CO2“: S dodavateli bylo ve 30 workshopech vypracováno 50 opatření Zaměření na hliník, ocel a materiály pro akumulátory Bernd...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ještě vyšší hospodárnost a delší dojezd: Technická modernizace pro Audi e-tron

Ještě vyšší hospodárnost a delší...

Sériově dodávaná opatření pro hospodárnou jízdu snižují spotřebu elektrické energie Výhodou pro zákazníky je o 25 kilometrů delší dojezd v cyklu WLTP Paket vnější výbavy S line...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejsportovnější Q: Nové Audi RS Q8

Nejsportovnější Q: Nové Audi RS Q8

Nejvýkonnější SUV ve stylu kupé od společnosti Audi Sport GmbH Výkonné, variabilní a praktické pro každodenní provoz 441 kW (600 k), 800 N.m, z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy Nové Audi RS Q8 je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SUV ve stylu kupé z rodiny e-tron: Audi e-tron Sportback

SUV ve stylu kupé z rodiny e-tron: Audi...

Sportovně elegantní design a ještě vyšší hospodárnost, cx pouhých 0,25 Nejvyšší výkon 300 kW, dojezd až 446 kilometrů* podle WLTP Nové digitální světlomety Matrix LED poprvé u sériové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové supersportovní Audi RS 6 Avant již v prodeji

Nové supersportovní Audi RS 6 Avant již...

Ikona v 25leté historii modelů RS přichází se zcela novou konstrukcí Výrazný design a exkluzivní výbavové prvky v rámci modelové řady A6 Praktický automobil s nejvyšším výkonem 441 kW...