Nové Audi A3 – technicky významně modernizované s novými motory, s novými informačními, zábavními a asistenčními systémy z vyšší třídy

Předprodej nové modelové řady Audi A3 bude na českém trhu zahájen v květnu, první vozy budou zákazníkům předány v létě. Ceny zatím nebyly stanoveny.

Audi A3 Sportback

Audi S3 Cabriolet

Audi S3 Cabriolet

Úspěšný model Audi A3* bude nyní ještě atraktivnější díky

– novým asistenčním systémům, motorům a nově navrženým předním a zadním světlometům. Novinkou ve výbavě je navíc inovativní ovládací a zobrazovací koncept Audi virtual cockpit. Nové Audi A3 je k dispozici ve třídveřové verzi, jako Sportback, Limuzína a Cabriolet. Také sportovní varianta Audi S3* přichází s četnými novinkami a nabízí ještě vyšší dynamický potenciál. Díky verzím Audi A3 Sportback e-tron* a Audi A3 Sportback g-tron* naleznou zákazníci v modelové řadě A3 nejrozmanitější nabídku variant poháněcího ústrojí v kompaktním segmentu.

Asistenční systémy z modelů Audi vyšší třídy

Nové Audi A3 posouvá laťku v prémiové kompaktní třídě o pořádný kus výš díky velkému počtu asistenčních systémů. Jízda mimo město i ve městě bude ještě bezpečnější díky zdokonaleným systémům Audi active lane assist a Audi pre sense front včetně předvídavého systému pro ochranu chodců.

Novinkou v tomto segmentu je asistent pro jízdu v dopravní koloně

– založený na spolupráci mezi adaptivním tempomatem ACC (Audi adaptive cruise control) s funkcí Stop&Go. Na přání dodávaný systém udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla a v kombinaci s převodovkou S tronic se po krátce trvajícím zastavení opět automaticky rozjede. Při jízdě rychlostí až 65 km/h na silnicích v dobrém stavu převezme asistent pro jízdu v dopravní koloně krátkodobě i řízení. Další novinkou pro modelovou řadu A3 je na přání dodávaný nouzový asistent (Emergency Assist). Tento systém zahájí brzdění až do bezpečného úplného zastavení vozidla, pokud navzdory výstražným upozorněním nebyla rozpoznána žádná aktivita řidiče. Nový asistent pro sledování přijíždějících vozidel ze stran vzadu upozorňuje řidiče na možná nebezpečí například při pomalém couvání na vozovku z příčného parkovacího místa.

Ovládání a ukazatele, informační a zábavní systémy, Audi connect

Mimořádně atraktivním prvkem interiéru nového modelu Audi A3* je Audi virtual cockpit. Tento inovativní ovládací koncept je poprvé k dispozici v kompaktní třídě. Audi virtual cockpit zobrazuje nejdůležitější provozní informace ve vysokém rozlišení na displeji TFT s úhlopříčkou 12,3“. Řidič může přepínat mezi dvěma režimy zobrazení tlačítkem „View“ na multifunkčním volantu. V klasickém režimu jsou přístroje stejně velké jako obvyklé analogové přístroje. V režimu pro informační a zábavní systém naproti tomu dominuje centrální okno, které poskytuje více prostoru navigační mapě nebo zobrazuje přehledné seznamy z nabídky telefonu, rádia a audiosystému. Otáčkoměr a rychloměr zde mají podobu malých kruhových ukazatelů.

Struktura menu systému MMI byla nově koncipována

Ovládání s plochými hierarchiemi vychází z konceptu chytrých telefonů. Hlavním prvkem terminálu MMI je otočné tlačítko, jehož prstenec je ve vrcholné verzi podsvícen bílým světlem. Jeho horní část je tvořena dotykovou plochou pro zadávání znaků a víceprstových gest – řidič tak může například snadno měnit měřítko mapy. Nad otočným tlačítkem a vedle něj jsou umístěny klopné spínače a tlačítka, jejichž prostřednictvím může řidič procházet nově koncipovanou strukturou menu. Zdokonalené hlasové ovládání navigačního systému, rádia, multimediálních přehrávačů a telefonu rozumí nyní i mnoha formulacím z hovorové řeči.

Nové Audi A3 stanovuje nová měřítka rovněž v oblasti informačních a zábavních systémů

MMI Radio plus s elektricky výsuvným 7“ displejem je součástí standardní výbavy. Na přání dodávané systémy MMI Navigation a MMI Navigation plus s MMI touch nabízejí ve spojení s modulem Audi connect mnoho internetových funkcí, například navigaci s Google Earth a Google Street View, dopravní zpravodajství v reálném čase a praktické informace o parkovacích místech a cestovních cílech, zprávy nebo předpověď počasí. Připojení k internetu je zajištěno prostřednictvím extrémně rychlého standardu LTE. Nabídka zahrnuje i potřebný paušální datový tarif díky nové kartě Audi connect SIM, která je pevnou součástí vozidla. Evropští zákazníci obdrží tuto tzv. e-SIM (embedded SIM) s výbavou Audi connect. Tato karta umožňuje roaming ve většině evropských zemí. Nezávisle na integrovaných službách Audi connect si lze navíc objednat datové balíčky pro individuální používání internetu prostřednictvím hotspotu WLAN.

Bezplatná aplikace Audi MMI connect zahrnuje další služby a funkce, mezi něž patří Online Media Streaming a přenos kalendáře z chytrého telefonu do MMI. Pro Audi A3 e-tron* jsou navíc připraveny služby umožňující naprogramování procesu nabíjení, času odjezdu nebo klimatizace.

Mobilní telefony s operačními systémy iOS a Android lze připojit prostřednictvím Audi smartphone interface. Audi phone box ve středové loketní opěrce propojí mobilní telefon bezdrátově s anténou automobilu a umožňuje indukční nabíjení.

Nově koncipované výbavové linie

Navzdory prakticky nezměněným rozměrům – délka 4,24 metru a rozvor 2,60 metru – působí nové Audi A3* ještě sportovnějším a expresivnějším dojmem než dosud a jeho maska chladiče Singleframe má ještě ostřejší rysy a větší šířku. Světlomety jsou nižší a mají markantní vnější kontury.

Záď s horizontální světelnou grafikou zadních světlometů a odtokovou hranou nad nově navrženým difuzorem zdůrazňuje šířku nového modelu A3. Paleta nabízených barev byla rozšířena. Na výběr je dvanáct barev laku, z nichž pět odstínů je nových: modrá Ara, modrá Kosmos, šedá Nano, červená Tango a žlutá Vegas. Pro exteriérový paket S line je vyhrazen perleťový lak šedá Daytona.

Novinkou pro A3 jsou modulárně koncipované výbavové linie, díky nimž mají zákazníci ještě větší volnost výběru. Poprvé jsou výbavové linie odlišeny také detaily exteriéru. Kromě vstupních modelů budou k dispozici dvě linie sport a design, nad nimiž stojí sportovní paket S line a design selection.

Dalekosáhle přepracovaná: nabídka motorů

Nabídka motorů pro Audi A3 zahrnuje šest agregátů, z nichž jsou tři zážehové a tři vznětové. Rozsah výkonů sahá od 81 kW (110 k) do 140 kW (190 k). Všechny modely A3 splňují normu EU6.

Audi nabízí v modelové řadě Audi A3 poprvé tříválec

Kompaktní motor 1.0 TFSI

– dosahuje nejvyššího výkonu 85 kW (115 k) a poskytuje nejvyšší točivý moment 200 N.m od 2000 do 3500 otáček za minutu. Nový vstupní zážehový motor je přitom hospodárný, aniž by zanedbával potěšení z jízdy.

Motor 1.4 TFSI COD ultra

– disponuje systémem cylinder on demand, který snižuje spotřebu paliva. To znamená, že mohou být deaktivovány dva válce, není-li zapotřebí výkon. Motor se zdvihovým objemem 1395 cm3 má nejvyšší výkon 110 kW (150 k) a maximální točivý moment 250 N.m.

Technickou lahůdkou je zcela nově vyvinutý motor 2.0 TFSI

– s inovativním spalovacím procesem. Ze zdvihového objemu 1984 cm3 poskytuje nejvyšší výkon 140 kW (190 k) a od 1500 do 4200 otáček za minutu maximální točivý moment 320 N.m.

Čtyřválcový motor TDI se zdvihovým objemem 1968 cm3

– nabízí Audi v novém A3* ve dvou výkonových stupních. Jednotka 2.0 TDI je k dispozici s nejvyšším výkonem a točivým momentem 110 kW (150 k), resp. 340 N.m od 1750 do 3000 otáček za minutu, nebo – o trochu později – se 135 kW (184 k) a 380 N.m od 1750 do 3000 otáček za minutu.

Novým vstupním turbodieselem je 1.6 TDI s výkonem 81 kW (110 k)

– který je k dispozici ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic.

Zcela nově vyvinutá sedmistupňová převodovka S tronic se spojkou v olejové lázni

– nalézá uplatnění ve spojení s agregátem 2.0 TFSI. Nová sedmistupňová převodovka nahrazuje dosud používanou šestistupňovou dvouspojkovou převodovku se suchou spojkou.

U nového modelu Audi A3 je hnací síla

– přenášena standardně na přední kola. Pro zážehový motor 2.0 TFSI s výkonem 140 kW (190 k) je k dispozici pohon všech kol quattro.

Podvozek nového Audi A3 přesvědčí svým vyváženým sportovním nastavením

Na přání dodávaný sportovní podvozek sníží karoserii o 15 milimetrů, u sportovního podvozku S line se světlá výška změní o 25 milimetrů. Elektromechanický posilovač řízení pracuje citlivě a efektivně. Na přání nabízí Audi pro mnoho modelů progresivní řízení s elektrickým posilovačem, který je součástí sériové výbavy modelu Audi S3*.

Nové Audi A3 jezdí sériově na 16“ kolech

– ve výbavových liniích design a sport jsou místo nich kola s průměrem ráfku 17 palců. Široká nabídka kol na přání s průměrem ráfku 17, 18 nebo 19 palců zahrnuje nové designy. Přepracována byla rovněž nabídka pneumatik, které poskytují vylepšené provozní vlastnosti při optimalizovaném valivém odporu.

Poprvé v segmentu: světlomety Matrix LED

Světlomety modelu Audi A3* mají nový, výrazný vzhled se zalomeným spodním okrajem. V sériové výbavě jsou zahrnuty světlomety Xenon plus, na přání nabízí Audi světlomety LED a poprvé i světlomety Matrix LED.

Nízká pohotovostní váha nového Audi A3

S motorem 1.0 TFSI má díky důsledné lehké konstrukci pohotovostní hmotnost bez řidiče pouhých 1150 kilogramů. Karoserie nového modelu Audi A3 nabízí vysokou úroveň pasivní bezpečnosti a tuhosti. Zvukově izolační sklo čelního okna se dodává sériově.

Interiér nabízí vrcholnou kvalitu

Nově navržený tříramenný volant je na přání vyhřívaný. Pro ještě vyšší komfort na delších cestách nabízí Audi v novém modelu A3 sedadlo řidiče s masážní funkcí.

Trvale udržitelná mobilita: nové Audi A3 Sportback e-tron

Audi A3 Sportback e-tron* je hybridní variantou s možností vnějšího nabíjení, která kombinuje spalovací motor 1.4 TFSI s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 250 N.m a elektromotor, jehož výkonové parametry jsou 75 kW a 330 N.m. Systémový výkon 150 kW (204 k) umožňuje sportovní jízdní výkony. Kompletní nabití lithium-iontového akumulátoru (8,8 kWh) trvá ze zásuvky s třífázovým proudem (380 V) jen o trochu déle než dvě hodiny.

Nové Audi A3 Sportback g-tron

Audi nabízí další alternativní pohon v modelu A3 Sportback g-tron*. Kompaktní pětidveřový model může kromě fosilního zemního plynu používat jako palivo také Audi e-gas, plyn, který je vyráběn s téměř neutrální bilancí emisí oxidu uhličitého. A3 Sportback g-tron s motorem 1.4 TFSI o výkonu 81 kW (110 k) stanovuje nová měřítka z hlediska hospodárnosti a ekonomické výhodnosti. Náklady na palivo se pohybují kolem čtyř eur na 100 kilometrů. Díky bivalentní konstrukci čtyřválce činí dojezd na zemní plyn v kombinovaném cyklu EU více než 400 kilometrů, na benzin lze navíc ujet až 900 kilometrů.

Vyšší výkon: nové Audi S3

Audi S3* poskytuje ještě vyšší dynamiku díky zvýšení výkonu o 7 kW (10 k) a ve spojení s převodovkou S tronic i točivého momentu (o 20 N.m). Inženýři kromě toho připravili pro model S3 specifické elektronické řízení stabilizačního systému ESC a lamelové spojky. Výsledkem je ještě vyšší jízdní dynamika, radost z jízdy a bezpečnost.

Jednotka 2.0 TFSI je nyní vyladěna na 228 kW (310 k)

S převodovkou S tronic poskytuje 400 N.m ve velkém rozsahu od 2000 do 5400 otáček za minutu. Z rozsáhlé modernizace mají prospěch také modely S3 Sportback, S3 Limuzína a S3 Cabriolet.

Hodnoty spotřeby paliva uvedených modelů:

Audi A3, Audi S3, Audi A3 Sportback e-tron, Audi A3 Sportback g-tron,

Prodej tohoto vozidla nebyl dosud zahájen. Není homologováno k provozu na veřejných komunikacích, a nepodléhá proto směrnici 1999/94/ES.

Skupina Audi, se značkami Audi, Ducati a Lamborghini

– je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů v prémiovém segmentu. Společnost působí globálně na více než 100 trzích a má 16 výrobních závodů ve dvanácti zemích. V druhé polovině roku 2016 zahájí Audi výrobu modelu Q5 v San José Chiapa (Mexiko). Mezi plně vlastněné dceřiné společnosti AUDI AG patří quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese, Itálie) a výrobce sportovních motocyklů Ducati Motor Holding S.p.A. (Boloňa, Itálie).

Skupina Audi dodala zákazníkům v roce 2015 přibližně 1,8 milionu vozidel značky Audi, 3245 sportovních vozů značky Lamborghini a 54 800 motocyklů značky Ducati. V roce 2015 zaznamenala společnost AUDI AG příjmy ve výši 58,4 miliardy € a provozní zisk 4,8 miliardy €. Společnost má na celém světě v současnosti 85 000 zaměstnanců, z toho zhruba 60 000 v Německu. Audi se zaměřuje na nové produkty a trvale udržitelné technologie pro budoucnost mobility.

V roce 2015 bylo v České republice registrováno 5019 nových vozů Audi – o více než 27 procenta více než v roce 2014. Značka Audi tak poprvé v historii překonala na českém trhu hranici 5000 registrovaných nových vozů.

Audi nabízí všechny své modely od 1. dubna s prodlouženou zárukou na 4 roky, resp. 120 000 km bez zvýšení ceny.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...