Nová víceúčelová Toyota Nadia

Japonská automobilka Toyota považuje nově představený typ Nadia za ideální rodinný automobil střední třídy pro nadcházející jedenadvacáté století. Jeho hlavními rysy jsou co největší prostor pro cestující na půdorysu nezabírajícím příliš místa a výkonné, ale ekologicky příznivé pohonné jednotky.

Celková délka karoserie činí 442 cm, a proto lze rozvor náprav 273 cm považovat za nadprůměrný. Právě tento rys napomohl k dosažení nezvykle prostorného interiéru. Sedadla jsou umístěna výše než je obvyklé, což usnadňuje nastupování a vystupování. Pochopitelně s tím souvisí i lepší výhled z vozu a to přispívá k lepší orientaci řidiče o situaci kolem automobilu. Umístění přístrojů co nejblíže dolní hraně čelního skla zlepšuje aktivní bezpečnost typu Nadia. Příjemným rysem je možnost volně procházet z předních sedadel do zadní části kabiny díky zcela rovné podlaze a absenci středového tunelu.


Nová víceúčelová Toyota Nadia

Toyota Nadia se pyšní výkonnými a úspornými motory. Zákazník může zvolit buď čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu, který dokáže efektivně spalovat i extrémně chudou směs. Poměr vzduchu a benzinu může dosáhnout až 50 ku 1, a to při použití konvenčního bezolovnatého paliva. Optimální průběh točivého momentu zajišťuje variabilní časování ventilů. Největší výkon tohoto dvoulitrového motoru činí 107 kW. Druhou alternativu představuje čtyřválec o shodném objemu a výkonu 99 kW. Toyota udává, že také tato jednotka je neobyčejně ekologicky příznivá, protože redukuje obsah emisí ve výfukových plynech až o 70 procent oproti stávajícím normám ještě po ujetí vzdálenosti 80 tisíc kilometrů. V obou případech jsou poháněna přední kola. Existuje i verze s pohonem všech kol, u níž elektronika hlídá adhezní podmínky kol obou náprav. Na suché vozovce jsou proto poháněna pouze přední kola, což snižuje spotřebu paliva. Za zhoršené adheze jsou elektronicky připojena i kola zadní nápravy a to zvětšuje aktivní bezpečnost tohoto modelu.

Zajímavostí je příplatková montáž kamery, která na displej na přístrojové desce promítá situaci těsně za vozem, jakmile se zařadí zpětný chod. K důležitým prvkům bezpečnosti patří standardně dodávané ABS a dvojice čelních airbagů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Nová Toyota Prius zvítězila v kategorii designu soutěže World Car 2024 na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Na dalších místech skončil Ford Bronco a Ferrari Purosangue. Vítěze vybírala...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvíc patentů ze všech automobilek zaregistrovala zase Toyota

Nejvíc patentů ze všech automobilek...

Automobilka Toyota se už podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů, který zveřejnila Asociace vlastníků duševního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota začala vyvíjet generátor vodíku s extrémním výkonem

Toyota začala vyvíjet generátor vodíku...

Toyota začala pracovat na vývoji ekologického generátoru vodíku, který bude schopný vyrábět až 100 kg tohoto paliva za hodinu. To je 12krát víc než doposud. Automobilka kvůli tomu uzavřela...