Nová sedmistupňová převodovka Audi S tronic

Sedm rychlostních stupňů, které jsou řazeny bez přerušení toku výkonu – Audi představuje novou fázi evoluce převodovek.

Nová dvouspojková sedmistupňová převodovka S tronic je navržena pro zástavbu k podélně uloženým motorům kombinovaným s pohonem všech kol quattro.

Nová sedmistupňová převodovka Audi S tronic
Nová sedmistupňová převodovka Audi S tronic

Schopnost přenášet točivý moment až 550 Nm ji předurčuje k použití i pro silné motorizace. S novou převodovkou S tronic zahajuje Audi novou fázi vývoje v oblasti hnacího ústrojí. Konstruktéři Audi ji navrhli tak, aby to byl technicky vyspělý, sportovní a současně vysoce účinný komponent automobilu.

Řidiči budou moci používat sedmistupňovou převodovku S tronic v několika různých režimech. Plně automatický režim, kde volí převodové stupně řídicí jednotka, má k dispozici programy D (Drive) a S (Sport). Jednotlivé rychlostní stupně je také možno volit manuálně pákou voliče nebo na volantu (výbava na přání).

Sedmistupňová převodovka S tronic se skládá ze dvou větví převodů s integrovanými vícelamelovými spojkami, které ovládají zařazení převodů. Velká spojka K1 na vnějším obvodě přenáší točivý moment plnou hřídelí k převodovým stupňům 1, 3, 5 a 7, které jsou umístěny v zadní části převodové skříně z hliníkové slitiny, blíže ke středu vozidla.

Dutá hřídel se otáčí vně plné hřídele spojky K1. Je spojena s menší spojkou K2, která je integrována dovnitř do spojky K1. Ta ovládá převodové stupně 2, 4 a 6 a také zpátečku. Všechny převody jsou umístěny v řadě za sebou na obou hřídelích v pořadí 4, 6, 2, R, 1, 3, 7 a 5.

Obě části převodovky jsou neustále aktivní, ale vždy pouze jedna přenáší točivý moment motoru. Například, když řidič akceleruje na třetí převodový stupeň, čtvrtý převodový stupeň je již zařazen a připraven k činnosti na druhé větvi převodovky. Proces změny převodového poměru je velmi rychlý – spojka K1 se rozepíná a současně se spojka K2 spíná. To trvá jen několik setin sekundy a celý děj proběhne bez přerušení přenosu výkonu na kola automobilu, což je plynulé, komfortní a řidič přesný okamžik zařazení jen těžko rozezná.

Výkon směřuje do mezinápravového samosvorného diferenciálu systému quattro, který jej rozděluje mezi kola přední a zadní nápravy. V základní situaci míří 60 % točivého momentu na kola zadní nápravy a 40 %  na kola přední nápravy.

Asymetrické dynamické rozdělení hnacího momentu zajišťuje agilní jízdní vlastnosti s mírnou preferencí zadní nápravy. Když je to žádoucí, může mezinápravový diferenciál směřovat až 85 % výkonu ke kolům zadní nápravy nebo naopak až 65 % výkonu putuje ke kolům přední nápravy.

Automobilka Audi zavede novou převodovku hned v několika modelových řadách koncem tohoto roku.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Čtyři nové crashtesty – sedanu Audi A6 a VW Touareg se dařilo

Čtyři nové crashtesty – sedanu Audi...

Pro zájemce o koupi automobilu je bezpečnost vozu většinou klíčovým prvkem. Program nezávislého testování nových automobilů Euro NCAP dnes zveřejnil výsledky nárazových zkoušek čtveřice...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrické SUV Audi e-tron se v San Franciscu představilo s pneumatikami Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV

Elektrické SUV Audi e-tron se v San...

Audi si pro své první elektrické SUV vybralo ultra-výkonné pneumatiky Goodyear Společnost Audi dnes odhalila model e-tron, první plně elektrické SUV z produkce této německé automobilky. Goodyear...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrizující potěšení z jízdy: Audi e-tron

Elektrizující potěšení z jízdy: Audi...

Výkon až 300 kW a elektrický pohon všech kol pro mimořádné provozní vlastnosti Dojezd více než 400 kilometrů dle WLTP a rychlé nabíjení výkonem až 150 kW Virtuální vnější zpětná...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mobilita bez hranic: Audi e-tron Charging Service s komplexní nabídkou služeb pro nabíjení

Mobilita bez hranic: Audi e-tron Charging...

Prémiové služby pro nabíjení na více než 72 000 stanicích v 16 zemích EU Přístup ke všem nabíjecím stojanům s jednou kartou nebo aplikací myAudi App Nabídka zahrnuje síť...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zahájení výroby modelu Audi e-tron

Zahájení výroby modelu Audi e-tron

Audi vstupuje do budoucnosti. Tento týden v pondělí zahájil bruselský závod Audi velkosériovou výrobu modelu Audi e-tron. První SUV značky se zcela elektrickým pohonem má dostatečný dojezd pro...