Nová sedmistupňová převodovka Audi S tronic

Sedm rychlostních stupňů, které jsou řazeny bez přerušení toku výkonu – Audi představuje novou fázi evoluce převodovek.

Nová dvouspojková sedmistupňová převodovka S tronic je navržena pro zástavbu k podélně uloženým motorům kombinovaným s pohonem všech kol quattro.

Nová sedmistupňová převodovka Audi S tronic
Nová sedmistupňová převodovka Audi S tronic

Schopnost přenášet točivý moment až 550 Nm ji předurčuje k použití i pro silné motorizace. S novou převodovkou S tronic zahajuje Audi novou fázi vývoje v oblasti hnacího ústrojí. Konstruktéři Audi ji navrhli tak, aby to byl technicky vyspělý, sportovní a současně vysoce účinný komponent automobilu.

Řidiči budou moci používat sedmistupňovou převodovku S tronic v několika různých režimech. Plně automatický režim, kde volí převodové stupně řídicí jednotka, má k dispozici programy D (Drive) a S (Sport). Jednotlivé rychlostní stupně je také možno volit manuálně pákou voliče nebo na volantu (výbava na přání).

Sedmistupňová převodovka S tronic se skládá ze dvou větví převodů s integrovanými vícelamelovými spojkami, které ovládají zařazení převodů. Velká spojka K1 na vnějším obvodě přenáší točivý moment plnou hřídelí k převodovým stupňům 1, 3, 5 a 7, které jsou umístěny v zadní části převodové skříně z hliníkové slitiny, blíže ke středu vozidla.

Dutá hřídel se otáčí vně plné hřídele spojky K1. Je spojena s menší spojkou K2, která je integrována dovnitř do spojky K1. Ta ovládá převodové stupně 2, 4 a 6 a také zpátečku. Všechny převody jsou umístěny v řadě za sebou na obou hřídelích v pořadí 4, 6, 2, R, 1, 3, 7 a 5.

Obě části převodovky jsou neustále aktivní, ale vždy pouze jedna přenáší točivý moment motoru. Například, když řidič akceleruje na třetí převodový stupeň, čtvrtý převodový stupeň je již zařazen a připraven k činnosti na druhé větvi převodovky. Proces změny převodového poměru je velmi rychlý – spojka K1 se rozepíná a současně se spojka K2 spíná. To trvá jen několik setin sekundy a celý děj proběhne bez přerušení přenosu výkonu na kola automobilu, což je plynulé, komfortní a řidič přesný okamžik zařazení jen těžko rozezná.

Výkon směřuje do mezinápravového samosvorného diferenciálu systému quattro, který jej rozděluje mezi kola přední a zadní nápravy. V základní situaci míří 60 % točivého momentu na kola zadní nápravy a 40 %  na kola přední nápravy.

Asymetrické dynamické rozdělení hnacího momentu zajišťuje agilní jízdní vlastnosti s mírnou preferencí zadní nápravy. Když je to žádoucí, může mezinápravový diferenciál směřovat až 85 % výkonu ke kolům zadní nápravy nebo naopak až 65 % výkonu putuje ke kolům přední nápravy.

Automobilka Audi zavede novou převodovku hned v několika modelových řadách koncem tohoto roku.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečně sportovní kompaktní SUV:  nové Audi SQ2

Výjimečně sportovní kompaktní SUV: ...

Nový model S s výkonem 221 kW (300 k), z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy Výrazný vnější design, mnoho sportovních prvků v interiéru O 20 milimetrů nižší světlá výška, 18“ nebo 19“ kola...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi představí na CES 2019 nové zábavní technologie pro automobily

Audi představí na CES 2019 nové...

Progresivní koncepty pro zábavu v automobilu Nový formát zábavy a mobilní promítací sál nabídnou zážitky pro všechny smysly Audi e-tron: mobilita je již dnes trvale udržitelná, individuální...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pět hvězd pro Audi Q3 v testech Euro NCAP

Pět hvězd pro Audi Q3 v testech Euro NCAP

Bravurní výsledky kompaktního rodinného SUV v důležitých testech bezpečnosti Výbava zahrnuje moderní asistenční systémy, mnohé z nich sériově Velmi odolný skelet prostoru pro cestující...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové crashtesty s nepříjemným překvapením

Nové crashtesty s nepříjemným...

Nové výsledky nezávislých bezpečnostních zkoušek aut přinesly nepříjemné překvapení. Zcela propadl vůz Fiat Panda. Zklamala také nová verze off-roadu Jeep Wrangler. Naopak modely Audi Q3, BMW...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi, Airbus a Italdesign testují koncept pro leteckou taxislužbu

Audi, Airbus a Italdesign testují koncept...

Model modulárního dopravního prostředku „Pop.Up Next“ létá a jezdí na akci Drone Week Amsterdam Bernd Martens, šéf nákupu a IT: „Létající taxi se stane realitou“ Audi a Airbus...