Nová Honda CR-V s významnými inovacemi na našem trhu

Honda CR-V předchozí generace byla vozem velmi úspěšným na světovém i našem trhu.

Na světových trzích se Hondy CR-V prodalo od roku 1997 více jak 1 000 000 kusů. Na našem a slovenském trhu se ji prodalo od roku 1997 do konce roku 2001 celkem 2 791 kusů, z toho v roce 1998 nejvíce – 1 051 – což představovalo 28 % podíl na trhu ve své třídě.


Nová Honda CR-V s významnými inovacemi na našem trhu
Nová Honda CR-V s významnými inovacemi na našem trhu
Nová Honda CR-V s významnými inovacemi na našem trhu

Na základě hodnocení předchozího modelu Hondy CR-V zákazníky bylo rozhodnuto mimo jiné zvýšit výkon motoru, zvětšit vnitřní prostor včetně objemu zavazadlového prostoru, zjednodušit manipulaci se zadními dveřmi a základní výbavu doplnit o kryt zavazadlového prostoru.

Nová Honda CR-V s významnými inovacemi na našem trhu

Na základě testovacích jízd s novou Hondou CR-V, které nám byly umožněny ve velmi členitém terénu, ale i na dálnici, jsem došel k závěru, že nový motor 2,0 i-VTEC významně přispěl k podstatnému zkvalitnění jízdních vlastností Hondy CR-V. Nový motor mně umožnil plnohodnotnou sportovní jízdu na testovacím přes sto kilometrovém okruhu bohatém na zatáčky a převýšení. Od 3 000 otáček motor ochotně zrychloval a pokud jsem nejel do prudkého stoupání, jsem ani nemusel podřaďovat na nižší rychlostní stupeň. Možnost rychlé jízdy i v prudkých zatáčkách mně umožňoval především systém pohonu všech kol Real Time 4WD, který se bez prodlevy automaticky aktivoval při prokluzu předních kol a tak jsem mohl jet v zatáčkách anebo na silnicích kluzkých anebo se šotolinovým povrchem s naprostým pocitem jistoty a bezpečí a nemusel jsem ani snižovat rychlost. Na skutečnosti, že jsem s novou Hondou CR-V mohl jet sportovně, má velký podíl zcela nová konstrukce podvozku, která poskytuje vozu stabilitu a přesné držení stopy. To ovlivňuje i protiblokovací systém ABS, elektronické rozdělování brzdné síly EBD a brzdový asistent, které jsou součástí základní výbavy.

Nový motor 2,0 i-VTEC dosahuje nejvyšší výkon 110 kW (150k) při 6 500 ot/min a maximální hodnotu točivého momentu 192 Nm dosahuje již při 4 000 od/min. K výkonu a především ke zrychlování motoru a i ke snížení škodlivých emisí významně přispěl nový systém i-VTEC, který obsahuje variabilní časování a zdvih sacích ventilů. Výrobce udává maximální rychlost Hondy CR-V 177 km (167 km)a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10 sekund (11,9 sekund) kombinovanou spotřebu 9,1 l (9,3 l) na 100 km. Hodnoty uvedené v závorkách platí pro automatickou převodovku.


Nová Honda CR-V s významnými inovacemi na našem trhu

Nová Honda CR-V má větší pohodlnější sedadla a přemístění ruční brzdy na palubní desku umožnilo zvětšit sklápěcí stolek mezi předními sedadly. Podstatně je zvětšený vnitřní prostor, který je charakterizován svou variabilitou. Zvětšen byl i zavazadlový prostor, který má objem 527 litrů, po posunu zadních sedadel o 17 cm má objem 628 litrů a po sklopení zadních sedadel 1 568 litrů. Výhodou je i možnost lůžkové úpravy sedadel jednoduše a rychle realizovatelné.

Zadní dveře byly upraveny tak, aby se nemusela nejdříve samostatně otevřít jejich horní prosklená část a pak až dolní díl dveří. Nový systém umožňuje při otočení klíčku vpravo otevřít samostatně prosklenou část anebo otočením klíčku vlevo otevřít celé zadní dveře.


Nová Honda CR-V je delší a širší než její předchůdce, má robustnější design, má lepší manévrovatelnost, zvýšenou tuhost karoserie a vyšší bezpečnost.


Pro informaci uvádím délku Hondy 458 cm, šířku 178 cm a výšku 171 cm. Rozvor náprav je 263 cm. Přední nájezdový úhel 29 stupňů, přechodový 18 stupňů a zadní 24 stupňů.


Cena nové Hondy CR-V včetně DPH je 849 000 Kč, s automatickou převodovkou 879 000 Kč. Cena se zdá vysoká, ale je třeba si uvědomit, že již obsahuje bohatou základní výbavu, která u řady jiných značek je výbavou příplatkovou. Základní výbava obsahuje mimo jiné čelní airbagy řidiče i spolujezdce včetně bočních airbagů, ABS+EBD, elektrické ovládání posuv bočních oken, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, automatickou klimatizaci, disky kol z lehkých slitin, autorádio s přehrávačem CD.






KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...