Nová generace dvousedadlových Mercedes-Benz SLK

Sportovnější design, vylepšený interiér, výkonnější motory a hospodárnější.

Roadstery Mercedes-Benz Třídy SLK jsou již dlouho srdeční záležitostí těch, kterým učarovaly sportovní automobily. Modely SLK ročníku 2008 s asi 650ti nově vyvinutými komponenty se prezentují v ještě dynamičtější formě a nabízejí ještě emocionálnější zážitek z jízdy.

Nová generace dvousedadlových Mercedes-Benz SLK

K nejmarkantnějším optickým změnám patří nově ztvárněné přední a zadní partie karoserie a také pečlivě modifikovaný interiér s novým sdruženým přístrojem a tříramenným sportovním volantem. K ještě dynamičtějšímu charakteru tohoto dvousedadlového vozu v modelu SLK 350 výrazně přispívá vysokootáčkový motor v uspořádání V6 s výkonem 224 kW/305 k a na přání nabízené přímé řízení. I přes nárůst výkonu všech motorů je jejich spotřeba paliva nižší a jejich provoz přináší další snížení CO2 ve výfuku.

Kompaktní modely roadsteru SLK jsou od své premiéry v roce 1996 symbolem dynamiky, která ke značce Mercedes-Benz neodmyslitelně patří. Dnes jezdí na silnicích již druhá generace tohoto dvousedadlového vozu, který je celou řadou provedených úprav vázaných k modelovému roku 2008 dále zhodnocen tak, aby byl jeho sportovní charakter ještě výraznější a s novými detaily prezentujícími nárůst dynamiky a výkonu dále navázal na úspěšnou historii Třídy SLK. V rozmezí let 1996 až 2004 bylo prodáno celkem asi 310 000 kusů roadsteru první modelové generace. Druhou generaci Třídy SLK, která byla do prodejní sítě zavedena v březnu 2004, zakoupilo do konce roku 2007 zhruba 185 000 milovníků tohoto pozoruhodného roadsteru. Celkem se tak prodalo přibližně půl milionu vozů SLK Roadster. I jejich druhá generační podoba měla ve svém tržním segmentu svoje výsadní postavení.

Nová generace modelu SLK přichází s novými sportovními aspekty, které tento úspěšný dvousedadlový sportovní vůz s avantgardní pevnou skládací střechou (Variodach), přeměňující během několika sekund roadster v kupé odolávající nepřízni počasí, dělají ještě atraktivnější.

Designéři kultovního roadsteru ještě zvýraznili jeho sportovní vzhled. Středem pozornosti se stal nyní nově tvarovaný čelní nárazník s radikálně pozměněným rozdělením vstupů chladícího vzduchu a zvýrazněný tvar šípu v přední části vozu. Upravena byla také oblast kolem trojcípé hvězdy. Ale i na zadní partii vozu došlo k některým změnám. Záď s naznačeným difuzorem v její spodní partii dává roadsteru při pohledu zezadu ještě dynamičtější vzhled. Ten podtrhují i trapezové koncovky výfuku a podle předlohy AMG zatmavená světla. Vnější zpětná zrcátka jsou nyní doplněna blikači v technice LED (světlené diody) a mají také větší účinnou plochu. Téměř kompletně nová je také paleta kol z lehké slitiny.

Také v interiéru byly některé detaily pozměněny a pečlivým výběrem materiálů dále zhodnoceny. Zvláštní pozornost byla věnována optimalizaci interiéru, který je ještě více orientován na potřeby řidiče. Tady se stal středem zájmu nový tříramenný sportovní volant s multifunkčními ovladači a také nový sdružený přístroj s nezvyklým orámováním.

Nová je také červená barva „Gullwing“ pro kožené čalounění, která připomíná interiér legendárního modelu 300 SL s křídlovými dveřmi vyklápěnými ve vertikálním směru. Další nová kožená výbava v provedení „přírodní“ béžová výborně ladí s dřevěným obložením z kořene světlého ořechu či černého očkového jasanu.

Vylepšená audiotechnika a technika bezdrátového přenosu dat

Vůbec poprvé nasazuje Mercedes-Benz ve Třídě SLK novou audio- a telematickou generaci NTG 2.5. Ta se vyznačuje ještě příznivější ovladatelností a dalšími účelnými funkcemi. V sériové výbavě má každé rádio zařízení pro hands-free s využitím technologie Bluetooth a nový Media-Interface v loketní opěrce, s jehož pomocí jsou mobilní audiopřístroje jako iPod plně integrovány a lze je ovládat z plochy ovladače audiosystému. S novou generací techniky přenosu dat na dálku nabízí Mercedes-Benz také poprvé ve Třídě SLK na přání optimalizovaný a svými výbornými vlastnostmi známý systém hlasového ovládání LINGUATRONIC.

Jako zvláštní výbava nabízený soundsystem harman kardon® Logic7® umožňuje cestujícím vynikající akustický zážitek jak při zavřené tak i při otevřené střeše Variodach.

Vysokootáčkový motor: vyšší výkon a výrazně nižší spotřeba

K sportovnímu vnímání Třídy SLK modelového roku 2008 značnou měrou přispívají tři zdokonalené motory, které se vyznačují menší spotřebou a tím také nižším obsahem CO2 ve výfuku. Čtyřválec v modelu SLK 200 Kompressor a šestiválec pohánějící model SLK 350 disponují nyní vyšším výkonem a točivým momentem. Pouze v modelu SLK 55 AMG pohání zadní kola dalšími zásahy nedotčený osmiválec, který nic neztratil ze svého kouzla a v segmentu Třídy SLK má i nadále svoje vyhraněné postavení.

Zvláštní pozornost věnovali inženýři Mercedesu šestiválcovému agregátu V6 s vysokootáčkovou koncepcí, který je jako první využit ve Třídě SLK nové generace. Podstatnými zásahy do mechaniky motoru se podařilo charakter tohoto šestiválce dále oživit. Z objemu 3498 cm3 odevzdává nyní výkon 224 kW/305 k při 6500 1/min, což je o 24 kW (33 k) více než u jeho předchůdce. O 10 Nm narostl také točivý moment na celkových 360 Nm při 4900 1/min. Tento výsledek byl dosažen nárůstem limitu otáček na 7200 1/min. K dalším zásahům na motoru patří vyšší stlačení palivové směsi, nové sací potrubí a rozsáhlá modifikace ventilového rozvodu. Výrazně emotivní je u nového motoru jeho akustický projev.

V kombinaci s automatickou převodovkou 7G-TRONIC pracuje řízení motoru při řazení rychlostních stupňů směrem dolů s meziplynem, což přináší nejen sportovní akustickou odezvu ve výfuku ale zároveň se tak tlumí reakce na změnu zatížení motoru.

I přes vysoký výkon a mimořádné jízdní schopnosti došlo u modelu SLK 350 ke snížení spotřeby paliva. Při využití šestistupňové manuální převodovky vyžaduje v kombinovaném jízdním režimu motor pouhých 9,5 l/100 km, což znamená úsporu 1,1 l/100 km. Je-li motor ve spojení se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-TRONIC, spokojí se tento sportovně laděný agregát s pouhými 9,2 l/100 km a to je o 0,9 l méně než u předchozího modelu. Snížením spotřeby také pokleslo množství CO2 ve výfukových plynech o 23 g/km na 219 g/km u verze s automatickou převodovkou, u převodovky šestistupňové manuální to je 227 g/km ( mínus 28 g/km).

Do motorové nabídky druhé generace úspěšné Třídy SLK patří i nadále tři další varianty hnacích agregátů: Čtyřválcový motor přeplňovaný kompresorem má výkon navýšený o 15 kW/21 k (celkem 135 kW/184 k) a točivý moment 250 Nm místo dosavadních 240 Nm. Jeho spotřeba klesla o 1,0 litru na 7,7 l/100 km v kombinovaném provozu. Paralelně k této hodnotě se snížila produkce CO2 o 27 g/km na 182 g/km.

Také u motoru modelu SLK 280 došlo k jeho vylepšení z hlediska spotřeby a tím i množství CO2 ve výfuku. Jeho spotřeba se snížila o 0,4 litru na 9,3 /100 km (u automatické převodovky o 0,2 litru na 9,1 l/100 km), množství CO2 pak kleslo o 11 g na 220 g/km (u automatické převodovky o 6 g na 216 g/km).

V modelu SLK AMG je využit známý 5,5 litrový motor V8 s výkonem 265 kW/360 k a točivým momentem 510 Nm.

Tyto tři modely SLK jsou sériově propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou. Model SLK 55 AMG si ponechává i nadále sedmistupňovou automatickou převodovku 7G-TRONIC Sport. Je ale možné u modelu SLK 200 získat pětistupňový automat a pro modely se šestiválcovými motory SLK 280 a SLK 350 sedmistupňová automatická převodovka 7G-TRONIC nebo alternativně také 7G-TRONIC Sport s řadícími páčkami na volantu.

Nově vyvinutý systém přímého řízení s proměnlivým posilovacím účinkem, který je k dispozici za příplatek (standardně pro SLK 55 AMG), dále zvyšuje kvality sportovního podvozku. Kombinuje hbitost (agilitu) a ovladatelnost při jízdě na klikatých okresních silnicích s komfortem řízení při parkování a zaručuje jisté řízení při vysokých rychlostech jízdy.

Systém přímého řízení vychází z dříve použitého systému parametrického řízení a pracuje na čistě mechanickém základě, což znamená, že odpadá potřeba komplikovaných ovladačů a systému senzorů. Jeho srdcem je nová ozubená tyč se speciálním ozubením, která zaručuje změnu převodového poměru řízení v závislosti na úhlu natočení kol. Pro zajištění vynikající směrové stability a současně vysokého stupně jistoty při vysokých rychlostech je tento poměr nepřímý, je-li volant ve středové poloze nebo blízko ní. Při úhlu natočení kol o pouhých 5 stupňů se tento poměr začíná velmi rapidně zvyšovat a řízení působí mnohem příměji. U nového přímého řízení se tak zmenšuje počet otáček volantu mezi jeho koncovými polohami o asi 25 %. To znamená, že pro změnu směru jízdy v městském provozu stačí relativně menší vychýlení volantu. Rychle projížděné ostré zatáčky se tak na běžné silnici dají zvládnout relativně malým pohybem volantu téměř intuitivně bezpečně, přesně a přitom jízdou, která přináší bezesporu požitek.

Model SLK 55 AMG je po technické stránce téměř nezměněný, úpravy pro modelový rok 2008 se týkají pouze jeho vzhledu. Na čele roadsteru se u některých detailů objevila černá barva, tmavé jsou i světlomety a boky karoserie mají výstupy chladícího vzduchu.

SLK jako průkopník nových technologií

Roadster Třídy SLK, jako průkopník nových technologií, již dávno získal image moderního kultovního automobilu. Také po rozsáhlých úpravách zůstaly jeho známé kvality zachovány. Patří k nim skládací pevná střecha Variodach, umožňující během 22 sekund přeměnit roadster v kupé, ale také rozsáhlá sériová výbava s bočními airbagy typu Head/Torax, adaptivními čelní airbagy nebo dvoustupňovým omezovačem síly v bezpečnostních pásech. Na přání si může zákazník objednat vytápění prostoru v okolí hlavy (AIRSCARF), které i během studených ročních období umožňuje vychutnat zážitek z jízdy v otevřeném voze.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....