Motor Audi 2.5 TFSI je „Mezinárodním motorem roku 2015“ (International Engine of the Year) v kategorii 2,0 až 2,5 litru – pětiválcový motor nyní získal toto ocenění pošesté v řadě

Mezinárodní odborná porota složená z 65 motoristických novinářů rozhodla svým hlasováním o vítězství jednotky 2.5 TFSI ve své třídě.

1aua3900

Porota zdůvodnila své rozhodnutí následovně:

„Spolehlivá kvalita značky Audi a vynikající nastavení tohoto motoru zaručují skutečnou radost z jízdy. Žádný uměle generovaný zvuk nemůže nahradit emocionální zvuk tohoto velkolepého řadového pětiválce.“

Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva odpovědný za technický vývoj, k tomu říká:

„Pětiválcové motory mají v naší společnosti dlouhou tradici. Audi se díky nim vrátilo v 80. letech mezi sportovní značky. Motor 2.5 TFSI v novém modelu Audi RS 3 Sportback je ztělesněním automobilové vášně díky svému ohromnému točivému momentu, dychtivé touze po vysokých otáčkách a velmi jedinečnému zvuku. Toto ocenění je úžasným potvrzením správnosti naší strategie vývoje tohoto pokrokového motoru.“

Motor 2.5 TFSI s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem

– poskytuje v novém modelu Audi RS 3 Sportback nejvyšší výkon 270 kW (367 k). Audi RS 3 Sportback je díky tomu nejvýkonnějším vozem v prémiovém kompaktním segmentu. Maximální točivý moment 465 N.m je k dispozici již od 1625 min-1 a zůstává konstantní až do 5550 min-1. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 4,3 sekundy a nejvyšší rychlost je 280 km/h.

V modelu Audi RS Q3 poskytuje tento motor nejvyšší výkon 250 kW (340 k) a maximální točivý moment 450 N.m. Vrcholný model řady Q3 zrychlí s pětiválcovým motorem z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a může pokračovat až k elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h.

Je to pojedenácté, co byl motor Audi zvolen

– „Mezinárodním motorem roku“ (International Engine of the Year). V letech 2005 až 2009 vyhrálo Audi prestižní ocenění pětkrát v řadě s motorem 2.0 TFSI v kategorii 1,8 až 2,0 litru. Letošní triumf je pro jednotku 2.5 TFSI již šestým vítězstvím v řadě.

Údaje spotřeby paliva výše uvedených modelů:

Audi RS 3 Sportback:

  • Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,3 – 8,1
  • kombinované emise CO2 v g/km: 194 – 189

Audi RS Q3:

  • Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,4
  • kombinované emise CO2 v g/km: 198

(Spotřeba paliva a emise CO2 vozidla, jakož i zařazení do třídy hospodárnosti závisí na zvolených kolech a pneumatikách.)

Skupina Audi

– dodala zákazníkům v roce 2014 přibližně 1 741 100 vozidel značky Audi. V roce 2014 společnost zaznamenala příjmy ve výši 53,8 miliardy € a provozní zisk 5,15 miliardy €. Společnost působí globálně na více než 100 trzích a má výrobní závody v Ingolstadtu a Neckarsulmu (Německo), Györu (Maďarsko), Bruselu (Belgie), Bratislavě (Slovensko), Martorellu (Španělsko), Kaluze (Rusko), Aurangabadu (Indie), Changchunu a Foshanu (Čína), jakož i v Jakartě (Indonésie). V letošním roce zahájí společnost se čtyřmi kruhy ve znaku výrobu automobilů v Curitibě (Brazílie) a v roce 2016 v San José Chiapa (Mexiko). Mezi plně vlastněné dceřiné společnosti AUDI AG patří quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese, Itálie) a výrobce sportovních motocyklů Ducati Motor Holding S.p.A. (Boloňa, Itálie). Společnost má na celém světě v současnosti přibližně 80 000 zaměstnanců, z toho zhruba 58 000 v Německu. Na období 2015 až 2019 jsou plánovány celkové investice ve výši cca 24 miliard € – především do nových produktů a trvale udržitelných technologií. Audi dbá na firemní odpovědnost a do svých výrobků a procesů začlenila princip trvalé udržitelnosti. Dlouhodobým cílem je CO2 neutrální mobilita.

V roce 2014 bylo v České republice registrováno 3935 nových vozů Audi

– o 19,6 procenta více než v roce 2013. Kromě toho byl prosinec 2014 s 702 registracemi nejlepším měsícem v historii působení značky Audi na českém trhu. Audi nabízí všechny své modely od 1. dubna s prodlouženou zárukou na 4 roky, resp. 120 000 km bez zvýšení ceny.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - „International Engine of the Year“: Motor Audi 2.0 TFSI zvítězil ve své třídě

„International Engine of the Year“:...

Velký úspěch pro Audi v důležité kategorii s výkonem od 150 do 250 k Šéf vývoje Audi Rothenpieler: „Mnohostranná jednotka 2.0 TFSI je motorem, který používáme také pro hybridní pohony a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sportovně a hospodárně s externě nabíjitelným hybridním pohonem: Audi Q5 55 TFSI e quattro

Sportovně a hospodárně s externě...

Úspěšné SUV nyní s motorem TFSI a výkonným elektromotorem Dojezd s elektrickým pohonem více než 40 kilometrů, elektrická jízda rychlostí až 135 km/h Komfortní nabíjení: Audi e-tron...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrické SUV Audi e-tron ovládlo Czech New Energies Rallye 2019 v Českém Krumlově

Elektrické SUV Audi e-tron ovládlo Czech...

Trojnásobné vítězství modelu Audi e-tron v Czech New Energies Rallye 2019 Špičkové elektromobily Audi e-tron prokázaly svůj náskok díky technice a ovládly letošní ročník soutěže...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhý podnik ADAC GT Masters na domácí trati I.S.R. Racingu

Druhý podnik ADAC GT Masters na domácí...

O nadcházejícím víkendu se I.S.R. Racing znovu objeví na trati při druhém podniku ADAC GT Masters 2019 na Autodromu v Mostě (CZE). Po úvodním podniku plném výzev na Oscherslebenu chce český...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi A4: ještě sportovnější a ještě modernější

Audi A4: ještě sportovnější a ještě...

Nový designérský styl úspěšného modelu Audi A4 vyzařuje prestiž vyšší třídy Komplexní síťové propojení a nový displej MMI Touch Elektrifikace v podobě částečně hybridního pohonu...