Mattias Ekström s Audi A4 šampionem DTM 2007

Napínavé finále před rekordní návštěvností, Audi Sport Team Abt Sportsline vítězem soutěže týmů.

Třetí triumf Audi v roce 2007: Nejdříve vítězství v závodě 24 hodin Le Mans, poté celkové prvenství v American Le Mans Serie a nyní titul v prestižním německém šampionátu cestovních automobilů DTM. Taková je bilance značky Audi v roce 2007.

Mattias Ekström s Audi A4 šampionem DTM 2007
Mattias Ekström s Audi A4 šampionem DTM 2007

O poslední, ovšem neméně významný úspěch, se zasloužil Švéd Mattias Ekström, který po celý rok podával vyrovnané výkony a z deseti závodů pouze dvakrát neviděl šachovnicový prapor. Po roce 2004 získal druhý titul šampiona DTM, zatímco značka Audi má na kontě již pátý (1990, 1991, 2002 a 2004).

Už testovací jízdy a tréninky naznačily, že jezdci a vozy Audi A4 DTM přijeli na poslední desátý podnik DTM dobře připraveni. To ostatně potvrdily také výsledky kvalifikace, v níž zajel nejrychlejší čas Dán Tom Kristensem před Němcem Timo Scheiderem a vedoucím jezdcem průběžné klasifikace Švédem Mattiasem Ekströmem. Do třetí řady se pak postavili zbývající dva aspiranti na titul – Martin Tomczyk s Audi A4 a Bruno Spengler s Mercedesem Benz.

Start vyšel nejlépe Scheiderovi, za kterého se zařadili Kristensen, Ekström a bleskovým startem také Tomczyk. Během chvilky se Ekström probojoval na vedoucí pozici, zatímco Tomczyk se dostal do sevření dvou soupeřů a po kolizi se propadl o mnoho míst dozadu.

V devátém kole pustil Ekström před sebe britského jezdce Jamie Greena, za kterého se zavěsil Timo Scheider s Audi. Mattias Ekström se soustředil na udržení třetí příčky, která mu stále zaručovala mistrovský titul. Stačilo, aby si hlídal svého největšího soupeře Bruna Spenglera z Kanady. To se také díky taktice a bezchybné práci mechaniků při povinných zastávkách v boxech dařilo. Cílem projel jako třetí s náskokem 0,4 sekundy před čtvrtým Spenglerem.

Druhé letošní vítězství si vybojoval Jamie Green s Mercedesem před Timo Scheiderem s Audi A4, který si připsal nejlepší výsledek sezony. Po třetím místě Ekströma dovršil úspěch Audi ještě Tom Kristensen na šestém místě, Martin Tomczyk uhájil alespoň devátou příčku, což mu zajistilo vynikající bronzovou příčku v celkovém pořadí a zároveň jako jediný z týmu Audi vyhrál během roku dva závody. Lucas Luhr byl na 12. místě nejlepším jezdcem na Audi A4 loňského modelového roku.

Během tří dnů se přišlo na poslední závod sezony podívat 152 000 diváků, což představuje nový rekord v historii DTM.

„Závod byl od začátku velmi těžký. Když se všechno trochu uklidnilo, mohl jsem jet hodně rychle. Ale po šesti, sedmi kolech se začalo auto přetáčet. Jízda byla stále horší a horší. A tak jsem bojoval a bojoval. Hlavně, že se mi podařilo dojet před Bruno Spenglerem. Pocit získat podruhé titul DTM, je gigantický, nepopsatelný“, radoval se v cíli 29letý švédský pilot, který vyhrál hned první závod sezony, a tím začal směřovat k vytouženému cíli.

Výsledky – Hockenheim

  • 1. Green Jamie – Mercedes Benz
  • 2. Scheider Timo – Audi A4 DTM
  • 3. Ekström Mattias – Audi A4 DTM
  • 4. Spengler Bruno – Mercedes Benz
  • 5. Schneider Bernd – Mercedes Benz
  • 6. Kristensen Tom – Audi A4 DTM
  • 7. Margaritis Alexander – Mercedes Benz
  • 8. Di Resta Paul – Mercedes Benz

Celkové pořadí 2007

  • 1. Ekström Mattias – Audi A4 DTM – 50
  • 2. Spengler Bruno – Mercedes Benz – 47
  • 3. Tomczyk Martin – Audi A4 DTM – 40
  • 4. Green Jamie – Mercedes Benz – 34,5
  • 5. Di Resta Paul – Mercedes Benz – 32
  • 6. Schneider Bernd – Mercedes Benz – 31,5
  • 7. Scheider Timo – Audi A4 DTM – 25
  • 8. Häkkinen Mika – Mercedes Benz – 22

Audi je celosvětově uznávaným konstruktérem a výrobcem automobilů prestižní třídy. Prodeje Audi už jedenáct let nepřetržitě rostou, v roce 2006 automobilka Audi prodala 905 100 vozů, což představuje meziroční nárůst o 9,2 %. Značce Audi se dařilo především na západoevropském trhu, kde její odbyt stoupl o 7,7 % na 658 442 tisíc vozů.

Audi je na českém trhu nejúspěšnější prestižní značkou. Prodeje automobilů Audi na tuzemském trhu rostou už 12 let po sobě – vloni se v ČR prodalo 2804 automobilů Audi, což oproti 2548 vozům prodaným v roce 2005 představuje nárůst o 10 %.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...