Manažérský sedan Peugeot 508 v testu redakce

Testovaný elegantní sedan s výkonným benzinovým motorem 1,6 litru měl šestistupňovou manuální převodovku a bohatou výbavu.

Již z prvního pohledu na sedan Peugeot 508 je patrné, že tento povedený sedan je vhodným reprezentačním modelem pro manažery:

Z testování vozu a seznámení s jeho bohatou bezpečnostní i ostatní komfortní výbavou a zjištění jeho celkových jízdních vlastností jednoznačně vyplývá, že je i vozem bezpečným a pohodlným pro jízdy na dlouhé vzdálenosti. A navíc jsem si ověřil, že jeho řízení je i příjemným požitkem pro řidiče.

Exteriér

Manažérský sedan Peugeot 508 v testu redakce
Manažérský sedan Peugeot 508 v testu redakce
Manažérský sedan Peugeot 508 v testu redakce
Manažérský sedan Peugeot 508 v testu redakce

Design sedanu je opravdu povedený, jeho styl je při pohledu ze všech stran čistý, jednoduchý, detailně propracovaný, zdůrazňující dynamický charakter vozu a jeho výbornou aerodynamiku. Zaujalo mě osvětlení vozu, dlouhá hliníková kapota s novým logem a charakteristická mřížka sání s chromovanou lištou celou ji obepínající.

Interiér

Pohodlný je přístup do vozu: S klíčem v kapse sáhnete za kliku a vůz se odemkne, po usednutí za volant nastartujete motor rozměrným tlačítkem, které je umístěno netradičně vlevo od volantu, stejně vlevo je umístěno ovládání elektrické automatické parkovací brzdy. Po skončení jízdy zastavíte motor stejným tlačítkem a po vystoupení z vozu se dotknete výstupku na klice a pokud máte klíč u sebe (mimo vozidlo), vůz se uzamkne a sklopí se zrcátka.

Po usednutí za volant jsem ocenil pohodlná, rozměrná, elektricky seřiditelná vyhřívaná sedadla s nastavitelnou délkou sedáku a dobrým bočním držením v zatáčkách. Tříramenný horizontálně i vertikálně seřiditelný volant mně umožnil zaujmout ideální polohu pro bezpečné a pohodlné vedení vozu.

Zvláštní ocenění zaslouží elegantní ztvárnění palubní desky a celkové řešení umístění všech ve dne i v noci dobře čitelných sdělovačů a umístění ovládačů podle všech ergonomických zásad.

Fotografie palubní desky nejlépe vystihují funkční umístění všech sdělovačů a ovládačů.

Manažérský sedan Peugeot 508 v testu redakce
Manažérský sedan Peugeot 508 v testu redakce
Manažérský sedan Peugeot 508 v testu redakce

Mezi rozměrným kruhovým analogovém otáčkoměrem a tachometrem jsou tři menší analogové ukazatele, které mě informovaly o zásobě paliva, teplotě chladicí kapaliny a o teplotě oleje motoru. Na displeji umístěném pod analogovými ukazateli jsem pak mohl sledovat údaje o ujetých kilometrech a dalších údajích palubního počítače, které volíte levým otočným válečkem na volantu.

Velmi jsem při jízdě ocenil Head-up displej.

Manažérský sedan Peugeot 508 v testu redakce

Po nastartování se ve výhledu vyklopí z vrchní část palubní desky zatmavené sklíčko, na kterém jsem sledoval nejen rychlost ale i pokyny navigace a přitom jsem stále sledoval bez přerušení situaci na silnici. Vybavení 508 Head-up displejem pokládám za významný přínos pro bezpečnost.

Uvítal jsem ovládání tempomatu na volantu, které se jednoduše ovládá. Navigace se intuitivně ovládá ovládačem umístěným mezi sedadly.

Nemohu se nezmínit o vynikajících natáčecích bi-xenonových světlech s přisvětlováním do zatáčky a se systémem automatického přepínání dálkových světel. Natáčení výborně osvětlí potencionálně nebezpečnou oblast silnice při zatáčení.

Automatické přepínání dálkových světel zasluhuje mimořádné ocenění: za celou dobu testování systém ani jednou nepřipustil oslnění protijedoucího vozu, vždy včas přepnul na tlumená světla.

Interiér vozu poskytuje dostatek místa pro všechny cestující, řidič a spolujezdec vpředu jsou na tom však lépe. Některé odkládací prostory jsou poměrně málo rozměrné.

Zavazadlový prostor má objem 503 litrů. Víko kufru po odjištění samo odskočí a otevře se.

Motor

Manažérský sedan Peugeot 508 v testu redakce

Testovaný Peugeot 508 měl šestnáctiventilový benzinový motor 1,6 THP, který dosahuje podle údajů výrobce výkon 115 kW (156 k) při 6000 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 240Nm již při 1400 ot/min. Zrychlení z 0 na 100 km/h docílí za 8,6 sekund a maximální rychlost 508 je 224 km/h. Motor bez prodlevy reaguje na přidání plynu a ochotně zrychluje. Motor přes objem pouze 1,6 litru je podle mého názoru plně dostačující pro svižnou jízdu. Během testu jsem s ním pohodlně dosáhl vyšší cestovní průměry.

Podvozek a jeho výbava

Podvozek je konstrukčně propracován na vysoké technické úrovni a je vybaven nejmodernějšími bezpečnostními systémy: elektronickým bezpečnostním systémem ESP+ABS, protiprokluzovým systémem ASR, elektronickým rozdělovačem brzdných sil RFE, podporou brzdění v kritických situacích EVA a inteligentní kontrolou pohonu + Hill Assist. 508 je vybavena kotoučovými brzdami na všech kolech. Elektrohydraulický posilovač řízení mně umožňoval vůz lehce a pohodlně ovládat, při vyšších rychlostech zvyšující se ovládací síla na volant zvyšovala bezpečnost jízdy. Šestirychlostní manuální převodovka vhodně odstupňovaná se pohodlně řadí.

Ocenil jsem měkčí pérování, které významně přispívá ke komfortní jízdě. I když jsem vnímal při rychlém projíždění zatáček naklánění vozu, vždy jsem udržel jeho bezpečnou stabilitu.

Jízda v Peugeotu 508 je příjemná i protože motor a podvozek jsou velmi dobře odhlučněny.

Spotřeba

Výrobce udává kombinovanou spotřebu 6,2 l na 100 km. Během testu jsem vykázal spotřebu 7,5 l na 100 km. Dosahoval jsem však vyšších cestovních průměrů. Pokud bych jezdil hospodárným stylem, byla by spotřeba určitě nižší.

Cena

Testovaný sedan Peugeot 508 s motorem 1,6 THP a šestistupňovou manuální převodovkou byl ve výbavě Allure, nejvyšším stupni výbavy s tímto motorem dodávané. Tato výbava obsahuje prvky výbavy odpovídající skupině manažerských vozů samozřejmé, mimoto je lze doplnit o další příplatkové prvky výbavy podle požadavků. Základní cena je 684 900 Kč (bez DPH 570 750 Kč).

Pro vaši informaci uvádím, že Peugeot 508 je možné vybavit dvěma benzinovými a třemi naftovými motory, s ohledem na možné kombinace s manuálními anebo automatickými převodovkami. Podle zvoleného motoru pak lze volit výbavu Access, Active, Allure anebo GT. Ceny jsou podle zvoleného motoru, převodovky a stupně výbavy od 549 900 do 909 900 Kč včetně DPH.

Rozměry vozu:

délka 480 cm
šířka 186 cm
výška 146 cm
rozvor 282 cm

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...