Koncept Toyoty AYGO CRAZY ve světové premiéře na Britském mezinárodním autosalonu v Londýně

Aygo Crazy – jde o jediný funkční prototyp, „nákupní superauto“, které posunuje hlavní kvality modelu Aygo na vrcholnou hranici.

Jelikož má spíše ducha rally skupiny B než driftování (jízda ve smyku) kategorie D1, jde o auto, u něhož je vše zaměřeno na radost z jízdy: bez jakýchkoli elektronických podpůrných systémů, bez posilovače řízení a bez ABS se blíží jízdními vlastnostmi spíše motokáře.

Koncept Toyoty AYGO CRAZY ve světové premiéře na Britském mezinárodním autosalonu v Londýně
Koncept Toyoty AYGO CRAZY ve světové premiéře na Britském mezinárodním autosalonu v Londýně
Koncept Toyoty AYGO CRAZY ve světové premiéře na Britském mezinárodním autosalonu v Londýně

Pro Aygo je příznačné, že pod svojí na zakázku udělanou karosérií skrývá více „svalů“, které jsou doprovázeny 17-ti palcovými koly z lehkých slitin a pneumatikami Goodyear 225/45. Existuje tu dokonce i přímá vazba na sportovní dědictví Toyoty, protože zadní křídlo Aygo Crazy z uhlíkových vláken je částečně převzato přímo ze závodních aut americké série Champ Car, která jezdí rychlostí až 320 km/hod..

Koncept Toyoty AYGO CRAZY ve světové premiéře na Britském mezinárodním autosalonu v Londýně

Aygo Crazy má motor Toyota 1.8 VVT-i, který poháněl poslední generaci vozů Celica a MR2 Roadster; motor je uložený vzadu a pohání zadní kola přes pětistupňovou manuální převodovku Roadster. Přidání konverzní sady Toyota Motorsport turbo zvyšuje výkon na 200 koní a točivý moment na 240 Nm.

Srovnejte si tento výkon s 68 k a 93 Nm, kterými disponuje sériová verze modelu Aygo, a získáte určitou představu, o jak odlišný automobil skutečně jde! Aby se zvládl větší výkon motoru, byl přepracován chladící systém na míru s velkým, vpředu usazeným hliníkovým chladičem. S hmotností pouhých 1050 kg může Aygo Crazy dosáhnout maximální rychlosti až 204 km/hod. Avšak nejen rychlost je definující kvalitou tohoto konceptu.

Zavěšení kol MacPherson s vinutými pružinami je převzato z modelu MR2 Roadster. Stavitelné tlumiče Tein dále vyostřují dynamický výkon a přední i zadní rozchod kol je zvětšen o 25 mm v porovnání se sériovou verzí.

Kabina vozu, kterou dokončovala specializovaná firma na vnitřní úpravy O’Rourke, má speciálně vyrobená sportovní sedadla se čtyřbodovými bezpečnostními pásy a plnohodnotný ochranný rám.

TECHNICKÉ SPECIFIKACE AYGO CRAZY vs AYGO

MOTOR AYGO CRAZY AYGO
Typ Vzadu uložený čtyřválec 1,8 VVT-i s konverzní sadou TMG turbo Vpředu uložený tříválec 1,0 VVT-i
Ventilový mechanismus DOHC 16V ventil DOHC 12V ventil
Objem (cm3) 1794 998
Vrtání x zdvih (mm) 79,0 x 91,5 71,0 x 84,0
Kompresní poměr 10,0:1 10,5:1
Max. výkon (k /ot /min) 200 / 6.700 68 / 6.000
Max. točivý moment (Nm/ ot/min 240 / 3.400 93 / 3.600
PŘEVODY
Typ spojky Helix s posíleným výkonem Suchá, s jednou plochou
Typ převodovky Pětirychlostní manuální Pětirychlostní manuální
BRZDY
Přední 328 mm chlazené kotouče 247 mm chlazené kotouče
Zadní 280 mm chlazené kotouče 200 mm bubny
ZÁVĚS
Přední Vzpěra MacPherson Vzpěra MacPherson
Zadní Dvojitá vzpěra MacPherson Torzní příčka
Tlumiče Tein, stavitelné
ŘÍZENÍ
Typ Ozubnice s pastorkem Ozubnice s pastorkem
Poměr 13,2:1 16,5:1
PNEUMATIKY A KOLA
Velikost kol (palce) 7,5 x 17 14×4,5J
Pneumatiky Goodyear 225/45R17 155/65 R14
ROZMĚRY
Celková délka (mm) 3.500 3.405
Celková šířka (mm) 1.800 1.615
Celková výška (mm) 1.500 1.465
Rozchod vpředu (mm) 1.475 1.420
Rozchod vzadu (mm) 1.460 1.410
HMOTNOST
Celková hmotnost (kg) 1.050 790-890
VÝKON
Max. rychlost (km/hod.) 204 157
0-100km/hod. (sek.) 5,75 14,2

Toyota Aygo Crazy již prokázala své ryze sportovní schopnosti a to ve chvíli, kdy za volantem seděl zkušený Timo Glock, pilot týmu F1 Toyota Panasonic Racing.

Se svými smělými potisky Aygo Crazy a poznávací značkou T2 4YGO (s turbodmychadlem, dvousedadlové Aygo) se Aygo Crazy dostane na zkušební okruh – i na otevřenou silnici – během letošního léta.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Toyota Yaris hot hatch, i-TRIL concept a Lexus LC 500, LS 500h – Ženeva 2017

VIDEO – Toyota Yaris hot hatch,...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Toyota a Lexus přímo z autosalonu v Ženevě.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Corolla 1.6 Valvematic 2017

Toyota Corolla 1.6 Valvematic 2017

Jsou dnes auta lepší než před dvaceti lety? Co taková Toyota Corolla 1.6 Valvematic?

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GT86 2017

Toyota GT86 2017

Jako jedni z prvních jsme mohli otestovat novou Toyotu GT86. A bez zbytečných řečí musíme říct, že je ještě lepší, než jsme čekali. Ale má přeci jen jeden problém. O něm ale až na konci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejpraktičtějším užitkovým vozem roku 2016 je Citroën JUMPY, Peugeot EXPERT a Toyota PROACE

Nejpraktičtějším užitkovým vozem...

V rámci výstavy Transport Expo byly ve středu 23. 11. 2016 vyhlášeny výsledky ankety o „Nejpraktičtější užitkový vůz roku 2016“ : Citroën Jumpy, Peugeot Expert i Toyota Proace:  Cílem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – novinky Toyota na světovém autosalonu v Paříži 2016

VIDEO – novinky Toyota na světovém...

Video novinky ze stáje Toyota z právě probíhajícího autosalonu v Paříži.