Karel Loprais se chystá na africké Rally roku 2000

Skutečně mimořádnou motoristickou a sportovní událostí bude příští, už dvaadvacátý ročník legendární vytrvalostní soutěže Rally Paříž – Dakar – Káhira 2000. Na ostrém startu 6. ledna 2000 v senegalském Dakaru nebude samozřejmě chybět ani Karel Loprais, pětinásobný vítěz kategorie kamionů, který i v tomto ročníku obuje svoji Tatru do pneumatik Michelin.

Karel Loprais se chystá na africké Rally roku 2000

Karel Loprais říká: „Není důvod měnit, na Michelinech jsem si totiž dojel už pro všechny svoje předchozí triumfy!“

Na základě smlouvy tuzemského zastoupení koncernu Michelin vyrazí na trať nejnáročnější soutěže světa na pneumatikách Michelin všechny tři vozy Tatra továrního týmu kopřivnické automobilky. „Příprava každého startu je velmi náročná a snad největším problémem je zajištění sponzorů, bez kterých bychom se do Dakaru nemohli vypravit. Proto jsme samozřejmě rádi, že už nyní, téměř půl roku před startem, máme díky smlouvě s Michelinem o jednu velkou starost méně,“ říká Karel Loprais.


Jen málokdo zná záludnost afrických etap tak dobře, jako tento padesátiletý rodák z Valašska, který svůj život spojil s automobilkou Tatra a později i s „Dakarem“. Však si také vysloužil přezdívku „Monsieur Dakar“. Při volbě pneumatik měl Karel Loprais jednoduché rozhodování: „Michelin je na Dakaru a v celé Africe skutečným pojmem. Díky dlouhé tradici a přítomnosti značky na tamním trhu vyhovují Micheliny skvěle místním podmínkám. Není proto asi náhodou, že odhadem osmdesát či devadesát procent kamionů startuje právě na těchto gumách.“


Na pneumatikách Michelin jel Karel Loprais, resp. jeho Tatra, už při svém prvním startu na „Dakaru“ v roce 1986. „Tehdy to byly ještě tradiční pneumatiky s duší. Od dalšího ročníku ale už obouváme nejmodernější bezdušové pneumatiky,“ říká náš pětinásobný vítěz afrického maratónu, který i v blížícím se ročníku pomýšlí na prvenství.


„Dakar“ je nesmírně tvrdou zkouškou odolnosti pro startující posádky, jejich vozy a samozřejmě i pro pneumatiky. „Během závodu zničíme deset i více pneumatik – záleží na povrchu. Dodnes vzpomínám na ročník, kdy jsme v jediné etapě měnili čtyři gumy. Kameny na trati byly ostré skutečně jako břitvy,“ dokresluje náročnost pouštního dobrodružství jeho pětinásobný vítěz.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jak si poradit, když s autem zapadnete ve sněhu

Jak si poradit, když s autem zapadnete ve...

Projížďka autem zimní zasněženou krajinou je pro spolujezdce pohádková. Řidič však musí být ve střehu, protože jízda je ošemetná a při chvilce nepozornosti můžete zapadnout. To je pak...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Se sloganem „Proč ne teď?“: SEAT Tarraco, bez výmluv

Se sloganem „Proč ne teď?“: SEAT...

Světová premiéra inspirující televizní reklamy na nové SUV značky SEAT Mezinárodní kampaň byla připravena reklamní agenturou C14torce SEAT tento týden spouští mezinárodní televizní kampaň...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai opět získává prestižní ocenění za nejmodernější design: iF Design Award obdržel již pátým rokem v řadě

Hyundai opět získává prestižní...

Hyundai Motor získal ocenění iF Design Award pátým rokem v řadě: letošními laureáty jsou model Palisade a koncepční vůz Le Fil Rouge Hyundai pokračuje ve své ambici zpřístupňovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SPOLEČNOST HONDA NECHALA POPRVÉ KRÁTCE NAHLÉDNOUT DO INTERIÉRU PROTOTYPU ELEKTROMOBILU, KTERÝ SMĚŘUJE NA ŽENEVSKÝ AUTOSALON

SPOLEČNOST HONDA NECHALA POPRVÉ KRÁTCE...

Společnost Honda nechala poprvé krátce nahlédnout do interiéru prototypu svého kompaktního elektromobilu V přístrojové desce na celou šířku vozu se snoubí čistý a střídmý design s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Neobvyklá povolání v automobilovém průmyslu: Automobilový sochař

Neobvyklá povolání v automobilovém...

Modeláři dávají automobilu tvar pomocí syntetické hlíny, z níž vytvářejí model v životní velikosti Nové technologie toto řemeslo nevytlačily, protože se jedná o klíčový aspekt...