Hybridní sedan Honda Civic v testu redakce

Testovaný čtyřdveřový Civic měl benzinový motor 1,3 l o výkonu 70 kW a elektromotor s výkonem 15 kW.

Nemohu jinak než začít test o mimořádně zdařilém pracovišti řidiče, které mezi současnými vozy na našem trhu rozhodně vyniká nejen svou elegancí a originalitou, ale především maximální ergonomickou propracovaností.

Hybridní sedan Honda Civic v testu redakce
Hybridní sedan Honda Civic v testu redakce
Hybridní sedan Honda Civic v testu redakce

Umístění všech sdělovačů i ovládačů je dokonalé a tak se řidič může plně věnovat řízení. (Cítil jsem se jako pilot v letadle!) Nad otáčkoměrem, který je umístěn nad středem volantu, je umístěn přímo nad ním nad volantem ukazatel rychlosti s velkými číslicemi, které jsou výborně čitelné ve dne i v noci. Při sledování ukazatele rychlosti i otáčkoměru neměníte směr pohledu – stále máte před sebou dopravní situaci a v zorném poli i rychlost jakou jedete. Nejvhodnější pozici pro vedení vozu mně umožňovalo zaujmout všestranně seřiditelné anatomické sedadlo s výborným bočním vedením a výškově nastavitelný volant. V prostorném, ale útulném interiéru vozu jsem se cítil nejen bezpečně, ale i v naprosté pohodě.

Hybridní sedan Honda Civic v testu redakce
Hybridní sedan Honda Civic v testu redakce
Hybridní sedan Honda Civic v testu redakce

Tak jako interiér i design vozu je povedený: moderní a elegantní i reprezentační a současně i dynamický zdůrazněný jeho profilem s výrazně sníženou kapotou a skloněným čelním sklem. Špičková aerodynamika Civicu kladně ovlivnila nejen jeho vzhled, ale i jeho jízdní vlastnosti i nízkou spotřebu.

Hybridní sedan Honda Civic v testu redakce

Čtyřválcový 16ti ventilový benzinový motor 1,3 i-VTEC má maximální výkon 70 kW (95 k) při 6000 ot/min. Nejvyšší hodnotu točivého momentu 123 Nm dosahuje při 4600 ot/min. Tento motor mně umožnil spolu s automatickou bezestupňovou převodovkou a podporou elektromotoru o výkonu 15 kW plně hodnotnou sportovní jízdu, k čemuž nemalou měrou přispěla konstrukce podvozku, účinný brzdový systém s ABS + EBD, stabilizační systém VSA a elektrický posilovač řízení – hospodárný s naprogramovanou přizpůsobivostí. S Hondou Civic jsem projížděl i ostré zatáčky vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí.

Elektromotor při přidání plynu podporuje benzinový motor a Civic tak dosahuje velmi dobré akcelerace, při zpomalování a brzdění dobíjí elektromotor vysokonapěťové akumulátory. Na displeji vlevo od otáčkoměru je řidič přehledně informován o okamžitém využívání benzinového motoru a elektromotoru a o stavu nabití vysokonapěťových akumulátorů. Při zastavení na křižovatce nebo v koloně po zešlápnutí brzdového pedálu je benzinový motor vypnut, po uvolnění brzdového pedálu je benzinový motor automaticky nastartován.

Výrobce udává maximální rychlost 185 km/h a zrychlení z 0 do 100 km/h za 12,1 sekund. Během testu jsem dosáhl kombinované spotřeby 4,6 l/100 km, což odpovídá údaji výrobce. A přitom jsem jezdil sportovním způsobem jízdy a dosahoval vyšších průměrných rychlostí i na silnicích v kopcovité krajině. Musím zdůraznit velmi dobré odhlučnění motoru i podvozku, což je pro cestující jistě příjemnou skutečností.

Cena sedanu Hondy Civic v hybridním provedení s benzinovým motorem 1,3 i-VTEC s automatickou bezestupňovou převodovkou a elektromotorem je 649 000 Kč včetně DPH.

Bohatá výbava obsahuje mimo již výše uvedené: přední airbagy, boční a okenní airbagy, hlavové airbagy po celé délce kabiny, HID xenonové světlomety s ostřikovači, světla se výškově automaticky nastavují, přední mlhová světla, třetí brzdové světlo, palubní počítač, vyhřívaná sedadla, prosklená střecha, dálkové centrální zamykání, ECU imobilizér, elektricky ovládaná přední a zadní okna i vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, uchycení dětské sedačky ISO FIX, tempomat, automatickou klimatizaci, dešťový senzor, 17 palcové disky kol z lehkých slitin, autorádio s přehrávačem na 6 CD a MP 3 přehrávačem se šesti reproduktory s ovládáním na volantu, automatické nastavení hlasitosti dle okamžité rychlosti vozu a další položky výbavy u vozů této vysoké úrovně běžné.

Honda Civic je dlouhá 454 cm, široká včetně zrcátek 201 cm a vysoká 143 cm. Rozvor náprav 270 cm. Objem zavazadlového prostoru je 350 litrů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...