Honda představuje technologie pro novou generaci pohonných jednotek

Společnost Honda Motor Co., Ltd. představila klíčovou součást své celosvětové iniciativy zaměřené na snižování emisí CO2.

1) Automobily

Dieselový motor nové generace

Společnost Honda vyvinula dieselový motor nové generace, u kterého se podařilo snížit emise škodlivin na úroveň srovnatelnou s benzínovým motorem. Nový dieselový motor využívá revoluční katalyzátor na odstraňování oxidů dusíku (NOx), který podle propočtů společnosti Honda snižuje emise těchto škodlivých látek pod úroveň vyžadovanou přísnými emisními předpisy amerického Federálního úřadu pro ochranu životního prostředí (EPA). Honda plánuje uvedení tohoto nového dieselového motoru na americký trh do tří let.

Vozidla poháněná palivovými články

Honda uskutečnila předváděcí jízdu nové generace prototypu FCX Concept poháněného palivovými články, jehož předchozí verze byla v roce 2005 vystavena na autosalónu v Tokiu. Vůz FCX Concept je nyní vybaven novou kompaktní a vysoce účinnou platformou pro palivové články Honda FC Stack. Omezený prodej zcela nového automobilu poháněného palivovými články, který bude vycházet z tohoto konceptu, by měl být v Japonsku a v USA zahájen v roce 2008.

Automobily na více druhů paliv (FFV)

Honda vyvinula nový automobil umožňující provoz na více druhů paliv, jehož pohonná jednotka vychází z konstrukce benzínového motoru, ale umožňuje provoz buď na 100% ethanol nebo na širokou škálu směsí ethanolu a benzínu. Na konci roku 2006 hodlá Honda zahájit prodej vozů FFV v Brazílii, kde bio-ethanol získal značnou popularitu.

Pokročilý benzínový motor

Honda také vylepšila svou technologii proměnlivého časování a elektronického řízení zdvihu ventilů VTEC. Výsledkem je motor se systémem Advanced VTEC, který disponuje vysokým výkonem při velmi atraktivní spotřebě paliva a nízkých emisích škodlivin. Nový motor v sobě kombinuje proměnlivý zdvih a časování ventilů s proměnlivým fázovým řízením proměnlivého časování ventilů. Tím je dosaženo bezkonkurenčního výkonu při snížení spotřeby o plných 13%. Honda plánuje zahájení výroby vozidel vybavených tímto novým motorem do tří let.

2) Motocykly

Variabilní řízení válců (VCM)

Jako novou aplikaci technologie Hyper VTEC společnost Honda vyvinula systém proměnlivého řízení válců pro motocykly. Tato technologie umožňuje řízení počtu aktivních válců ve třech úrovních od dvou do všech čtyř válců. Tím je dosaženo vynikajícího výkonu a současně nízké spotřeby paliva.

Motor s ultra-nízkým třením.

Honda představila nový motocyklový motor s výrazně sníženým vnitřním mechanickým třením a s dvojitým zapalováním, které zvyšuje účinnost spalování. Výsledkem je motor světové třídy s mimořádně nízkou úrovní tření.

3) Motorové stroje

Pokročilé řízení motoru

Společnost Honda oznámila, že plánuje rozšířit řadu svých produktů vybavených technologií elektronického řízení STR Governor, která byla poprvé představena u motoru i-GX. Do konce roku 2010 budou touto technologií vybaveny všechny střední a velké motory pro motorové stroje (GX160 a větší), generátory a sněhové frézy.

Motor s vysokým expanzním poměrem

Honda představila prototyp revolučního motoru s vysokým expanzním poměrem, který je vybaven proměnlivou délkou zdvihu při sání a expanzi.

V květnu 2006 se Honda stala první automobilkou na světě která ohlásila cíle pro dobrovolné snižování emisí CO2 v rámci svých produktů a výrobních činností. Dnešní oznámení nových technologií pohonných jednotek ukazuje směr, kterým se společnost v rámci své snahy o snižování emisí CO2 prostřednictvím zvyšování účinnosti ubírá. Kromě novinek v oblasti hnacích jednotek se Honda aktivně podílí na iniciativách zaměřených na snižování emisí CO2 v oblastech výroby paliv (včetně výzkumu výroby ethanolu pomocí nových biotechnologií) a dále v oblasti solárních článků a domácích energetických stanic, což jsou komplexní systémy určené pro naplňování energetických potřeb domácností, které vyrábějí elektřinu, teplo a také vodíkové palivo pro automobily.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...