Honda představí novou konstrukci nosného skeletu karoserie

Nová konstrukce významně zvyšuje pasivní i aktivní bezpečnost vozu.

Společnost Honda Motor Co., Ltd. ohlásila vývoj konstrukce nosného skeletu karoserie, která zajišťuje větší bezpečnost při srážce vozidel rozdílných velikostí a hmotností.
Stará a nová konstrukce rámu:

Honda představí novou konstrukci nosného skeletu karoserie
Honda představí novou konstrukci nosného skeletu karoserie

Nová konstrukce karoserie, vycházející z patentované technologie firmy Honda “G-Control” (G-CON) pro bezpečnost karoserie při srážkách, využívá pro účinné zachycení a rozptýlení energie srážky dvou vozidel motorový prostor, což podstatně zlepšuje pasivní bezpečnost, ale i snižuje agresivitu vůči ostatním vozidlům.

Honda představí novou konstrukci nosného skeletu karoserie

Honda použije novou konstrukci karoserie na zcela novém mini-vozidle Life, jehož uvedení na trh se očekává již tento měsíc. V budoucnosti, během zásadních modelových změn, budou vozidla stavěná na nových platformách novou konstrukcí karoserie, která zmírňuje následky nárazů, vybavena.

Nová karoserie Honda je tvořena přední částí skeletu, která sníží potenciální zkoncentrovanou sílu nárazu pohlcením a rozptýlením energie nárazu do širokého prostoru a omezí možnost bočního nebo svislého průniku s rámem druhého vozidla, podílejícího se na srážce. Nový vůz Honda Life je vybaven vysoce účinným hlavním rámem, schopným pohlcovat energii, horní přední příčkou, která pohltí horní složku energie nárazu a spodním členem, který pomáhá zabránit vzájemnému proniknutí rámů vozidel podílejících se na srážce. Tato konstrukce zabraňuje bočnímu i svislému vzájemnému průniku rámů a výrazně pohlcuje energii srážky.


Při čelním nárazu s osobním vozidlem až do dvou tun hmotnosti (např. Legend), vykazuje nový Life zvýšení absorpce energie nárazu v motorovém prostoru o zhruba 50 %, zatímco prostor pro cestující je zatížen silou o zhruba 30 % nižší. To snižuje míru deformace prostoru pro posádku během srážky a zvyšuje ochranu cestujících, ale také dopad srážky na druhé vozidlo.


V roce 1998 ohlásila firma Honda vývoj své technologie G-CON pro konstrukci „nárazuvzdorné“ karoserie, která snižuje účinek prudkého snížení rychlosti na posádku vozu a pomáhá zlepšit bezpečnost kabiny tak, aby posádka srážku přežila. V roce 2000 si Honda vytýčila nový cíl na úseku bezpečnosti a dosáhla pokroku díky nezávislému výzkumu bezpečnosti při srážkách dvou vozidel, který zahrnoval provádění nárazových zkoušek s přesnější simulací skutečných podmínek srážek. Výsledkem bylo další zdokonalení technologie G-CON firmou Honda: tento nový nosný skelet karoserie zajišťuje vyšší bezpečnost při srážce mezi dvěma vozidly rozdílných velikostí, hmotností a konstrukčních struktur. V oblasti pasivní ochrany zabezpečuje snížení rozsahu a vážnosti zranění posádky vozidla při srážce a zajištění prostoru pro přežití. V oblasti aktivní ochrany druhých vozidel zabezpečuje snížení poškození způsobené v důsledku koncentrace síly nárazu během srážky vozidel.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Novým generálním ředitelem pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice se stal Radek Donner

Novým generálním ředitelem pro retail...

S účinností od 1. června 2018 zastává nově pozici Generálního ředitele pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice Radek Donner. Jedná se tak o další personální posilu v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - HONDA FORZA 125, modelový rok 2018

HONDA FORZA 125, modelový rok 2018

Inovovaný model: Sportovní/GT skútr Honda Forza 125, který stojí v čele svého segmentu, si zachovává své proporce se strmě stoupající přídí. V rámci každoročních vylepšení získal nový...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová Honda CR-V: Více prostoru, komfortu, pohodlí a technologií

Nová Honda CR-V: Více prostoru,...

Díky většímu rozvoru je interiér výrazně prostornější, ačkoli délka vozu zůstává stejná Celá řada komfortních a technologických prvků pro všechny pasažéry po celé kabině Poprvé je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda CRF250R, modelový rok 2019

Honda CRF250R, modelový rok 2019

U modelu CRF250R došlo k výraznému posílení točivého momentu v nízkých otáčkách; motor navíc získal 3stupňový systém pro řízení rozjezdu HRC Launch Control a další vylepšení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - HONDA MONKEY, MODELOVÝ ROK 2018

HONDA MONKEY, MODELOVÝ ROK 2018

Originální a ikonický mini-bike značky Honda byl pro letošní rok zcela přepracován. Jeho styl stále vychází z originálu, byl však doplněn o moderní a prémiové prvky, jako jsou inverzní...