Honda Jazz dosahuje nejvyššího celkového hodnocení v nárazových zkouškách Euro NCAP pro vozy segmentu B/Supermini

Vysoké hodnocení i ochrany chodců

Honda Jazz dosahuje nejvyššího celkového hodnocení v nárazových zkouškách Euro NCAP pro vozy segmentu B/Supermini

Model Jazz, zástupce segmentu malých vozů, který na český automobilový trh dodává značka Honda dosáhl jako první tříhvězdičkové hodnocení v nárazových zkouškách bezpečnosti chodců. Navíc má Jazz se čtyřmi hvězdičkami za ochranu posádky, se třemi hvězdičkami za ochranu chodců a se třemi hvězdičkami za výsledky testů dětských sedaček nejlepší celkové hodnocení v této třídě v kombinované bezpečnosti.

“Výsledek testu Euro NCAP nás velmi potěšil, neboť potvrzuje, že je Jazz dalším modelem spolu s vozy Civic a CR-V, které mají vedoucí postavení v kombinované ochraně posádky a chodců.” řekl Yasuhisa Maekawa, prezident evropských výzkumných a vývojových operací firmy Honda. Honda vyniká především proto, že zvládá kombinovat vysokou ochranu posádky s dobrou úrovní ochrany chodců u naprosté většiny svých modelů, nabízených na evropských trzích.

Bezpečnostní profil modelu Honda Jazz


Jedním z hlavních cílů při konstrukci vozu Jazz byla maximálně dosažitelná úroveň bezpečnosti v dané třídě a pečlivě promyšlená struktura karoserie na základě počítačové analýzy a programů vyhodnocování srážek ze skutečného provozu. Díky tomu dosáhl Jazz v hodnocení Euro CAP vysokého ocenění čtyřmi hvězdičkami za ochranu posádky a třemi hvězdičkami za ochranu chodců.


Technologie “G-control” firmy Honda, používaná v současnosti také u mnoha dalších modelů, umožňuje přednímu rámu pohltit mnohem více nárazové energie díky tomu, že je delší, tužší a přímější. Klenutý typ předního postranního rámu nejen sám o sobě pohlcuje velký podíl nárazové energie, ale navíc přenáší část energie dozadu pod prostor kabiny do podlahového rámu a tím minimalizuje proniknutí předních částí vozu do kabiny. Navíc příčné vzpěry přilehlého hlavního rámu obklopují palivovou nádrž a vytvářejí tak pro ni ochranný obvodový rám. Toto uspořádání zajišťuje vysokou pevnost karoserie a zlepšenou odolnost proti nárazu při racionální a jednoduché konstrukci.


Aby se snížila pravděpodobnost hyperflexe krku při nárazu zezadu, byla použita nová konstrukce předních sedadel. Opěrky hlavy pro řidiče a spolujezdce byly posunuty lehce dopředu, přičemž ohybové vlastnosti struktury horní části sedadla zajišťuje mnohem přesněji řízenou funkci při pohlcování energie za účelem snížení sil, působících na šíji sedící osoby, která je v takových situacích setrvačností zatlačována dozadu.


Stejně jako u všech nových modelů značky Honda jsou na zadních sedadlech instalovány úchyty pro ukotvení dětských sedaček typu ISOFIX. Nezastavěný volný prostor mezi kapotou a motorem, závěsy kapoty deformující se při nárazu, speciálně konstruovaný přední nárazník a otočné čepy stěračů schopné rovněž pohltit část energie, to vše přispívá k bezpečnosti chodců.

Honda a bezpečnost na evropských silnicích


Při jednom ze šesti úmrtí na silnicích, která jsou v Evropě následkem střetů vozidel s chodci, motocyklisty a cyklisty, může ojedinělá čelní konstrukce G-Con firmy Honda výrazně přispět k ochraně lehce zranitelných uživatelů vozovek a snížit tak tuto hrůznou daň z provozu.


K bezpečnosti silničního provozu přispěla Honda také svou účastí na založení Evropské charty bezpečnosti na silnicích, která je nejvýznamnější součástí plánu Evropské komise na snížení počtu smrtelných nehod na silnicích o 50 % do roku 2010.


Jako největší prodejce motocyklů na evropském trhu společnost Honda výrazně zlepšila dostupnost svého zdokonaleného brzdného systému (Advanced Braking System), který je významným přínosem pro zvýšení bezpečnosti provozu motocyklů, mopedů a skútrů. V roce 2007 bude tímto systémem vybavena většina jejích jednostopých dopravních prostředků.


Takřka 40.000 lidí je každoročně usmrceno na evropských silnicích a podle statistik o silničních nehodách Evropské unie (CARE) se týká kolem 17% smrtelných úrazů právě motocyklistů.


Honda neustále zavádí nová zlepšení na úseku jak pasivní tak i aktivní bezpečnosti a usiluje o snížení celkového počtu dopravních nehod. Kromě toho ještě současně investuje do programů výchovy motocyklistů a řidičů v mnoha zemích Evropy.

Historie vývoje bezpečnostních opatření u společnosti Honda

Automobily

  • Protiblokovací systém brzd v roce 1983
  • Řízení všech čtyř kol v roce 1986
  • Airbag v roce 1987
  • V roce 1998 byla zavedena technologie “G-Force Control” (“řízení odstředivé síly”), která vedla ke zvýšení pasivní bezpečnosti cestujících v automobilech, ale i vysoce zranitelných uživatelů vozovek jakými jsou chodci a cyklisté. Tuto technologii Honda rozšířila na většinu svých modelů nabízených v Evropě.
  • Polar II, zkušební figurína druhé generace pro nárazové zkoušky, určená pro simulaci skutečných kolizních situací mezi chodci a automobily, byla firmou Honda představena v květnu roku 2000.
  • Dosud vůbec nejvyšší bodové hodnocení ochrany chodců v testech Euro NCAP, dosažené vozem Civic v roce 2001.
  • Systém inteligentního řízení (Honda Intelligent Driver System), představený v roce 2002, napomáhá zvládnout držení vozidla ve stopě a v dostatečné vzdálenosti od vozidla, jedoucího vpředu.
  • Brzdný systém pro zmírnění následků srážek (Collision Mitigation Brake System), zavedený v Japonsku v roce 2003, snižující nebezpečí nárazu zezadu pomocí automatického brždění vozidla.

Motocykly

  • Zavedení systémů ABS a CBS i kombinovaných brzd ABS, zajišťující stabilní brzdný účinek za téměř všech podmínek
  • Vytvoření simulátorů řízení, napomáhajících při výchově řidičů k bezpečnému způsobu jízdy, k ovládání motocyklu a k nácviku zvládání nebezpečných situací
  • Výchova řidičů ve střediscích a celosvětové šíření programů, propagujících bezpečné způsoby řízení motocyklů, skútrů a mopedů

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Honda představí na světovém kongresu ITS v Kodani  portfolio inteligentních technologií mobility

Společnost Honda představí na...

Na globální konferenci jsou vystaveny pokročilé technologie Honda současné i příští generace Prezentace výsledků projektu nasazení vozidla na palivové články HyFIVE a rozmístění...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda představuje novou akční nabídku na své vozy: poukaz na víkendový pobyt ve vybraných 4 a 5 hvězdičkových evropských hotelech při nákupu nového CR-V, bonusy pro zákazníky při pořízení nového HR-V nebo oblíbeného modelu Jazz a řadu dalších výhod! Nabídka platí od 1.9.2018 do 31.12. 2018

Honda představuje novou akční nabídku...

Podrobnosti  jednotlivých výhod naleznete zde: Nové CR-V, MR 2019 – motorizace 1.5T – všechny výbavy Dárek pro první zákazníky – poukaz na víkendový pobyt ve vybraných 4 a 5...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Honda dále vylepšuje potenciál svého převratného  hybridního supersportovního modelu NSX

Společnost Honda dále vylepšuje...

Dynamické ovládání vozu se zlepšilo díky vylepšením podvozku, nové specifikaci pneumatik a vyladění hnací jednotky Sport Hybrid Inovovaný design exteriéru včetně nové barvy Thermal Orange...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda představuje nejsofistikovanější vůz HR-V v moderním stylu a s nejnovějšími technologiemi

Honda představuje nejsofistikovanější...

Vylepšení karoserie dodávají malému SUV značky Honda elegantní nový vzhled Vylepšený potahový materiál a tvarově přepracovaná sedadla přinášejí vyšší kvalitu i pohodlí Od uvedení na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mise splněna! Jenson Button získal pro tým Honda pátý a poslední naplánovaný jednokolový traťový rekord v rámci výzvy Civic Type R Challenge 2018

Mise splněna! Jenson Button získal pro...

Jenson Button uzavřel výzvu Honda Type R Challenge 2018 s pátým rekordem na závodním okruhu Hungaroring Nový rekord ve voze s pohonem přední nápravy na okruhu GP Hungaroring v čase 2 minuty...