Honda Jazz dosahuje nejvyššího celkového hodnocení v nárazových zkouškách Euro NCAP pro vozy segmentu B/Supermini

Vysoké hodnocení i ochrany chodců

Honda Jazz dosahuje nejvyššího celkového hodnocení v nárazových zkouškách Euro NCAP pro vozy segmentu B/Supermini

Model Jazz, zástupce segmentu malých vozů, který na český automobilový trh dodává značka Honda dosáhl jako první tříhvězdičkové hodnocení v nárazových zkouškách bezpečnosti chodců. Navíc má Jazz se čtyřmi hvězdičkami za ochranu posádky, se třemi hvězdičkami za ochranu chodců a se třemi hvězdičkami za výsledky testů dětských sedaček nejlepší celkové hodnocení v této třídě v kombinované bezpečnosti.

“Výsledek testu Euro NCAP nás velmi potěšil, neboť potvrzuje, že je Jazz dalším modelem spolu s vozy Civic a CR-V, které mají vedoucí postavení v kombinované ochraně posádky a chodců.” řekl Yasuhisa Maekawa, prezident evropských výzkumných a vývojových operací firmy Honda. Honda vyniká především proto, že zvládá kombinovat vysokou ochranu posádky s dobrou úrovní ochrany chodců u naprosté většiny svých modelů, nabízených na evropských trzích.

Bezpečnostní profil modelu Honda Jazz


Jedním z hlavních cílů při konstrukci vozu Jazz byla maximálně dosažitelná úroveň bezpečnosti v dané třídě a pečlivě promyšlená struktura karoserie na základě počítačové analýzy a programů vyhodnocování srážek ze skutečného provozu. Díky tomu dosáhl Jazz v hodnocení Euro CAP vysokého ocenění čtyřmi hvězdičkami za ochranu posádky a třemi hvězdičkami za ochranu chodců.


Technologie “G-control” firmy Honda, používaná v současnosti také u mnoha dalších modelů, umožňuje přednímu rámu pohltit mnohem více nárazové energie díky tomu, že je delší, tužší a přímější. Klenutý typ předního postranního rámu nejen sám o sobě pohlcuje velký podíl nárazové energie, ale navíc přenáší část energie dozadu pod prostor kabiny do podlahového rámu a tím minimalizuje proniknutí předních částí vozu do kabiny. Navíc příčné vzpěry přilehlého hlavního rámu obklopují palivovou nádrž a vytvářejí tak pro ni ochranný obvodový rám. Toto uspořádání zajišťuje vysokou pevnost karoserie a zlepšenou odolnost proti nárazu při racionální a jednoduché konstrukci.


Aby se snížila pravděpodobnost hyperflexe krku při nárazu zezadu, byla použita nová konstrukce předních sedadel. Opěrky hlavy pro řidiče a spolujezdce byly posunuty lehce dopředu, přičemž ohybové vlastnosti struktury horní části sedadla zajišťuje mnohem přesněji řízenou funkci při pohlcování energie za účelem snížení sil, působících na šíji sedící osoby, která je v takových situacích setrvačností zatlačována dozadu.


Stejně jako u všech nových modelů značky Honda jsou na zadních sedadlech instalovány úchyty pro ukotvení dětských sedaček typu ISOFIX. Nezastavěný volný prostor mezi kapotou a motorem, závěsy kapoty deformující se při nárazu, speciálně konstruovaný přední nárazník a otočné čepy stěračů schopné rovněž pohltit část energie, to vše přispívá k bezpečnosti chodců.

Honda a bezpečnost na evropských silnicích


Při jednom ze šesti úmrtí na silnicích, která jsou v Evropě následkem střetů vozidel s chodci, motocyklisty a cyklisty, může ojedinělá čelní konstrukce G-Con firmy Honda výrazně přispět k ochraně lehce zranitelných uživatelů vozovek a snížit tak tuto hrůznou daň z provozu.


K bezpečnosti silničního provozu přispěla Honda také svou účastí na založení Evropské charty bezpečnosti na silnicích, která je nejvýznamnější součástí plánu Evropské komise na snížení počtu smrtelných nehod na silnicích o 50 % do roku 2010.


Jako největší prodejce motocyklů na evropském trhu společnost Honda výrazně zlepšila dostupnost svého zdokonaleného brzdného systému (Advanced Braking System), který je významným přínosem pro zvýšení bezpečnosti provozu motocyklů, mopedů a skútrů. V roce 2007 bude tímto systémem vybavena většina jejích jednostopých dopravních prostředků.


Takřka 40.000 lidí je každoročně usmrceno na evropských silnicích a podle statistik o silničních nehodách Evropské unie (CARE) se týká kolem 17% smrtelných úrazů právě motocyklistů.


Honda neustále zavádí nová zlepšení na úseku jak pasivní tak i aktivní bezpečnosti a usiluje o snížení celkového počtu dopravních nehod. Kromě toho ještě současně investuje do programů výchovy motocyklistů a řidičů v mnoha zemích Evropy.

Historie vývoje bezpečnostních opatření u společnosti Honda

Automobily

  • Protiblokovací systém brzd v roce 1983
  • Řízení všech čtyř kol v roce 1986
  • Airbag v roce 1987
  • V roce 1998 byla zavedena technologie “G-Force Control” (“řízení odstředivé síly”), která vedla ke zvýšení pasivní bezpečnosti cestujících v automobilech, ale i vysoce zranitelných uživatelů vozovek jakými jsou chodci a cyklisté. Tuto technologii Honda rozšířila na většinu svých modelů nabízených v Evropě.
  • Polar II, zkušební figurína druhé generace pro nárazové zkoušky, určená pro simulaci skutečných kolizních situací mezi chodci a automobily, byla firmou Honda představena v květnu roku 2000.
  • Dosud vůbec nejvyšší bodové hodnocení ochrany chodců v testech Euro NCAP, dosažené vozem Civic v roce 2001.
  • Systém inteligentního řízení (Honda Intelligent Driver System), představený v roce 2002, napomáhá zvládnout držení vozidla ve stopě a v dostatečné vzdálenosti od vozidla, jedoucího vpředu.
  • Brzdný systém pro zmírnění následků srážek (Collision Mitigation Brake System), zavedený v Japonsku v roce 2003, snižující nebezpečí nárazu zezadu pomocí automatického brždění vozidla.

Motocykly

  • Zavedení systémů ABS a CBS i kombinovaných brzd ABS, zajišťující stabilní brzdný účinek za téměř všech podmínek
  • Vytvoření simulátorů řízení, napomáhajících při výchově řidičů k bezpečnému způsobu jízdy, k ovládání motocyklu a k nácviku zvládání nebezpečných situací
  • Výchova řidičů ve střediscích a celosvětové šíření programů, propagujících bezpečné způsoby řízení motocyklů, skútrů a mopedů

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Matt Neal, vítěz série British Touring Car, dosáhl v rámci výzvy „Type R Challenge 2018“ na okruhu Velké ceny v Silverstonu třetí jednokolový rekord

Matt Neal, vítěz série British Touring...

Nový jednokolový traťový rekord pro vozy s pohonem přední nápravy na okruhu Velké ceny v Silverstonu v čase 2 minuty 31,32 sekundy Legenda série BTCC Matt Neal stanovila nový rekord ve voze...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - HONDA SUPER CUB C125

HONDA SUPER CUB C125

Super Cub – nejlépe prodávané motorové vozidlo na světě – se vrací do Evropy. Uchovává si své pověstně dostupné výkonnostní charakteristiky i unikátní nadčasový vzhled, a navíc...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda představuje technická řešení, na nichž stojí vůbec nejvýkonnější, nejbezpečnější a nejdynamičtější model CR-V

Honda představuje technická řešení,...

Použití vysokopevnostní oceli nové generace přispívá k vytvoření dosud nejlehčího a nejpevnějšího podvozku modelu CR-V a zlepšené odolnosti proti nárazu Zcela nové zavěšení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Motor Europe: Projekt Adventure Roads přivádí Hondu Africa Twin na jižní polokouli

Honda Motor Europe: Projekt Adventure...

Honda Motor Europe s potěšením oznamuje, že po nadšené odezvě na úvodní ročník 2017 přichází s další akcí v rámci programu Adventure Roads, který v průběhu března 2019 jezdcům nabídne...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda bude dodavatelem hnacích jednotek F1 pro tým Red Bull Racing

Honda bude dodavatelem hnacích jednotek...

Společnost Honda a skupina Red Bull podepsaly dohodu, v rámci níž Honda uzavírá partnerství s týmem Red Bull Racing a od začátku Mistrovství světa Formule 1* 2019 se na dva roky stane jeho...