Honda Civic se třemi dveřmi v testu redakce

Nová Honda Civic se třemi dveřmi byla uvedena na náš trh v září 2001. Po již uveřejněných testech Hondy Civic v pětidveřovém provedení a testu Hondy Coupé vám mohu sdělit své dojmy i s tímto již třetím modelem Hondy Civic.

Nejnovější řada modelů Honda Civic již sedmé generace je na našem trhu mimo ve třídveřovém a pětidveřovém provedení a modelu coupé ještě v prodeji ve čtvrté versi: jako čtyřdveřový sedan.. Zákazníci si mají tedy nyní možnost zvolit ze čtyř verzí Hondy Civic ten model, který přesně odpovídá jejich představám a potřebám.


Honda Civic se třemi dveřmi v testu redakce
Honda Civic se třemi dveřmi v testu redakce
Honda Civic se třemi dveřmi v testu redakce

Třídveřová Honda Civic má shodnou elegantní příď s pětidveřovou verzí, při bočním pohledu však třídveřová verze se standardně montovaným zadním střešním spoilerem působí sportovnějším dojmem. Byl jsem překvapen prostorným interiérem a i zavazadlovým prostorem, který díky použití rezervního kola pro nouzové dojetí má objem 315 litrů. Praktická je i možnost jednoduchého sklopení zadního děleného sedadla, čímž se vytvoří plochá podlaha zavazadlového prostoru a jeho objem se zvýší na 610 litrů.

Honda Civic se třemi dveřmi v testu redakce

Dobře tvarované pohodlné sedadlo spolu s možností jeho výškového nastavení a výškově nastavitelným volantem mě umožnili zaujmout nejvhodnější pozici pro řízení vozu. Elegantní palubní deska je ergonomicky řešena. I třídveřová verze má umístěnu řadicí páku uprostřed na přístrojové desce. Na toto řazení jsem si prakticky okamžitě zvykl – její umístění blízko volantu pokládám dokonce za pohodlnější.

Ze dvou šestnáctiventilových čtyřválcových benzinových motorů – 1,4 a 1,6 – měl testovací vůz výkonnější motor obsahu 1,6 litru se systémem proměnlivého časování a zdvihu ventilů VTEC druhé generace. Výrobce udává jeho maximální výkon 81 kW (110 k) při 5 600 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 152 Nm dosahovaného při 4 300 ot/min. Tento motor, který již od 2 000 ot/min ochotně akceleruje, mě umožnil spolu s vhodně odstupňovanými stupni pětirychlostní mechanické převodovky sportovní jízdu s tímto vozem, k čemuž nemalou měrou přispěla konstrukci podvozku, účinný brzdový systém s ABS a EBD a elektrický posilovač řízení – hospodárný s naprogramovanou přizpůsobivostí.


Výrobce udává maximální rychlost 187 km/h a zrychlení z 0 do 100 km/h za 9,9 sekund. Během testu jsem dosáhl kombinované spotřeby 6,2 l/100 km, což je o 0,4 l méně něž udává výrobce. Musím však uvést, že jsem převážně jezdil sám a bez zavazadel, avšak spíše sportovním způsobem jízdy. Musím zdůraznit velmi dobré odhlučnění motoru i podvozku, což je pro cestující jistě příjemnou skutečností.


Z bezpečnostních prvků jsou u všech stupňů výbavy Civicu jak s motorem 1,4 tak s motorem 1,6 obsaženy již v základní ceně mimo jiné přední dva airbagy spolu s bočními airbagy řidiče i spolujezdce, ABS a EBD, třetí brzdové světlo a stěrač zadního skla. Všechny stupně výbavy obsahují i elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání, imobilizér a autorádio s přehrávačem (u výbavy 1,6 ES s CD). Testovaný vůz 1,6 výbavy LS měl mimo jiné i klimatizaci, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání a metalízu.


Cena testovaného třídveřového Civicu s motorem 1,6 l a bohatou výše uvedenou výbavou je 494 000 Kč včetně DPH. Cena se zdá na první pohled vyšší, ale je třeba si uvědomit, že tato cena obsahuje řadu prvků výbavy, které u řady jiných značek se musí platit jako prvky příplatkové výbavy. Automatickou čtyřrychlostní převodovku je možné zvolit za příplatek 30 000 Kč.


V tomto roce rozšíří nabídku Hondy Civic na našem trhu o sportovní model Type R, který bude poháněn benzinovým motorem 2,0 i-VTEC o výkonu 147 kW se šestistupňovou převodovkou.


Pro zájemce o dieselový motor uvádím, že v průběhu roku 2002 bude na našem trhu uveden do prodeje Civic s přeplňovaným dieselovým motorem o obsahu 1,7 litru s technologií common rail, která zajišťuje motoru vysokou účinnost, nízkou spotřebu paliva a vyšší výkonnost.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...