Honda Accord s novým naftovým motorem v testu redakce

Pětisedadlový sedan Accord měl motor 2,2 i-CTDi.

Honda Accord s novým naftovým motorem v testu redakce
Honda Accord s novým naftovým motorem v testu redakce
Honda Accord s novým naftovým motorem v testu redakce


     Nový sedan Honda Accord má elegantní nadčasový design. Přes svou robustnost, která zdůrazňuje pevnost a bezpečnost vozu, zvýrazňují aerodynamické linie karoserie nového sedanu jeho sportovní charakter. Ten potvrzuje i mimořádně nízký součinitel odporu vzduchu – Cx 0,26, který nejen výrazně snižuje spotřebu, ale umožňuje i vyšší akceleraci vozu.

Honda Accord s novým naftovým motorem v testu redakce
Honda Accord s novým naftovým motorem v testu redakce
Honda Accord s novým naftovým motorem v testu redakce

Prostorný interiér nového sedanu umožňuje tak řidiči i ostatním cestujícím jízdy i na dlouhé vzdálenosti v pohodlí a bez únavy. Po usednutí za volant jsem ocenil výškově nastavitelné anatomicky tvarované sedadlo s velmi dobrým bočním vedením, které spolu s možností horizontálního i vertikálního nastavení volantu mě umožňovalo zvolení nejvhodnější a nejpohodlnější pozice pro bezpečné vedení vozu. Rozmístění sdělovačů i ovládačů nelze nic vytknout – neodvádějí při řízení nadměrně pozornost řidiče od vnější provozní situace, což přispívá k bezpečné jízdě. Délka sedanu Accord je 467 cm, šířka 176 cm, výška 145 cm a rozvor náprav 267 cm. Zavazadlový prostor dobře přístupný má objem 459 litrů. Zadní sedadla jsou sklopná.

Testovaný Accord měl nový turbodieselový čtyřválcový Hondou vyvinutý motor 2,2 i-CTDi se 16 ventily s vysokotlakým vstřikováním paliva common rail druhé generace, který má výkon 103 kW (140 k) při 4000 ot/min a nejvyšší točivý moment 340 Nm dosahuje při 2000 ot/min. Vysoká hodnota točivého momentu a jeho mimořádně příznivý průběh mně umožňovaly bezproblémové a bezpečné předjíždění většinou bez nutnosti podřaďování nižší rychlosti, protože již od 1600 ot/min vykazuje motor velmi dobré zrychlení. Proto také plně dostačuje tomuto motoru pětistupňová mechanická převodovka, která má vhodně odstupňované rychlostní stupně a dobře se řadí. Výkonný motor spolu s velmi dobrými konstrukčními vlastnostmi podvozku, který je vybaven účinným posilovačem řízení a brzdovým systémem ABS+EBD, mně umožňoval bezpečné projíždění i prudkých zatáček vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí. Při testovacích jízdách jsem ocenil nízkou hladinu hluku v kabině, podvozek i motor jsou mimořádně dobře odhlučněny.


     Výrobce udává u sedanu Accord s motorem 2,2 i-CTDi kombinovanou průměrnou spotřebu 5,4 l/100 km. Protože jsem se snažil dosáhnou vyšších průměrných rychlostí a prováděl jsem i zkoušky brzd a akcelerace, jsem během testu vykázal kombinovanou spotřebu 5,9 l/100 km, tedy o 0,5 l vyšší než uvádí výrobce. Maximální rychlost udává výrobce 210 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 sekund.


Cena Hondy Accord sedan s motorem 2,2 i-CTDi ve stupni výbavy Sport je 789 000 Kč (včetně DPH). Výbava obsažená v základní ceně Sport je rozsáhlá: obsahuje mimo jiné ABS+EBD, airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, kotoučové brzdy na všech kolech, posilovač řízení, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, třetí brzdové světlo, dálkově ovládané centrální zamykání, ECU imobilizér, alarm systém, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná zpětná vnější zrcátka, výškově nastavitelný volant ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, tempomat, dvouzónovou elektronickou klimatizaci, pylový mikrofiltr, dešťový senzor, disky kol z lehkých slitin, autorádio s přehrávačem na 1 CD a čtyřmi reproduktory, ovládání autorádia na volantu, čidlo venkovní teploty a další položky dnes již u vozů této třídy běžné.


Cena ve stupni výbavy Executive je 869 000 Kč (včetně DPH). Výbava obsahuje navíc oproti výbavě Sport: systém VSA, přední mlhová světla, HID reflektory, ostřikovače předních světel, elektricky ovládané střešní okno, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, přehrávač CD na 6 CD a osm reproduktorů.


     Při porovnávání cen s modely ostatních značek je nutné vzít v úvahu, že uvedené ceny Hondy Accord obsahují bohatou rozsáhlou výbavu v základní ceně vozu zahrnutou.


     U sedanu Accordu je možné zvolit také benzinový motor 2,0 litru, který má výkon 114 kW (155 k) při 6000 ot/min s nejvyšším kroutícím momentem 190 Nm při 4500 ot/min. a benzinový motor 2,4 litru, který má výkon 140 kW (190 k) při 6800 ot/min s nejvyšším kroutícím momentem 223 Nm při 4 500 ot/min.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...