Honda Accord s novým naftovým motorem v testu redakce

Pětisedadlový sedan Accord měl motor 2,2 i-CTDi.

Honda Accord s novým naftovým motorem v testu redakce
Honda Accord s novým naftovým motorem v testu redakce
Honda Accord s novým naftovým motorem v testu redakce


     Nový sedan Honda Accord má elegantní nadčasový design. Přes svou robustnost, která zdůrazňuje pevnost a bezpečnost vozu, zvýrazňují aerodynamické linie karoserie nového sedanu jeho sportovní charakter. Ten potvrzuje i mimořádně nízký součinitel odporu vzduchu – Cx 0,26, který nejen výrazně snižuje spotřebu, ale umožňuje i vyšší akceleraci vozu.

Honda Accord s novým naftovým motorem v testu redakce
Honda Accord s novým naftovým motorem v testu redakce
Honda Accord s novým naftovým motorem v testu redakce

Prostorný interiér nového sedanu umožňuje tak řidiči i ostatním cestujícím jízdy i na dlouhé vzdálenosti v pohodlí a bez únavy. Po usednutí za volant jsem ocenil výškově nastavitelné anatomicky tvarované sedadlo s velmi dobrým bočním vedením, které spolu s možností horizontálního i vertikálního nastavení volantu mě umožňovalo zvolení nejvhodnější a nejpohodlnější pozice pro bezpečné vedení vozu. Rozmístění sdělovačů i ovládačů nelze nic vytknout – neodvádějí při řízení nadměrně pozornost řidiče od vnější provozní situace, což přispívá k bezpečné jízdě. Délka sedanu Accord je 467 cm, šířka 176 cm, výška 145 cm a rozvor náprav 267 cm. Zavazadlový prostor dobře přístupný má objem 459 litrů. Zadní sedadla jsou sklopná.

Testovaný Accord měl nový turbodieselový čtyřválcový Hondou vyvinutý motor 2,2 i-CTDi se 16 ventily s vysokotlakým vstřikováním paliva common rail druhé generace, který má výkon 103 kW (140 k) při 4000 ot/min a nejvyšší točivý moment 340 Nm dosahuje při 2000 ot/min. Vysoká hodnota točivého momentu a jeho mimořádně příznivý průběh mně umožňovaly bezproblémové a bezpečné předjíždění většinou bez nutnosti podřaďování nižší rychlosti, protože již od 1600 ot/min vykazuje motor velmi dobré zrychlení. Proto také plně dostačuje tomuto motoru pětistupňová mechanická převodovka, která má vhodně odstupňované rychlostní stupně a dobře se řadí. Výkonný motor spolu s velmi dobrými konstrukčními vlastnostmi podvozku, který je vybaven účinným posilovačem řízení a brzdovým systémem ABS+EBD, mně umožňoval bezpečné projíždění i prudkých zatáček vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí. Při testovacích jízdách jsem ocenil nízkou hladinu hluku v kabině, podvozek i motor jsou mimořádně dobře odhlučněny.


     Výrobce udává u sedanu Accord s motorem 2,2 i-CTDi kombinovanou průměrnou spotřebu 5,4 l/100 km. Protože jsem se snažil dosáhnou vyšších průměrných rychlostí a prováděl jsem i zkoušky brzd a akcelerace, jsem během testu vykázal kombinovanou spotřebu 5,9 l/100 km, tedy o 0,5 l vyšší než uvádí výrobce. Maximální rychlost udává výrobce 210 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 sekund.


Cena Hondy Accord sedan s motorem 2,2 i-CTDi ve stupni výbavy Sport je 789 000 Kč (včetně DPH). Výbava obsažená v základní ceně Sport je rozsáhlá: obsahuje mimo jiné ABS+EBD, airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, kotoučové brzdy na všech kolech, posilovač řízení, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, třetí brzdové světlo, dálkově ovládané centrální zamykání, ECU imobilizér, alarm systém, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná zpětná vnější zrcátka, výškově nastavitelný volant ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, tempomat, dvouzónovou elektronickou klimatizaci, pylový mikrofiltr, dešťový senzor, disky kol z lehkých slitin, autorádio s přehrávačem na 1 CD a čtyřmi reproduktory, ovládání autorádia na volantu, čidlo venkovní teploty a další položky dnes již u vozů této třídy běžné.


Cena ve stupni výbavy Executive je 869 000 Kč (včetně DPH). Výbava obsahuje navíc oproti výbavě Sport: systém VSA, přední mlhová světla, HID reflektory, ostřikovače předních světel, elektricky ovládané střešní okno, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, přehrávač CD na 6 CD a osm reproduktorů.


     Při porovnávání cen s modely ostatních značek je nutné vzít v úvahu, že uvedené ceny Hondy Accord obsahují bohatou rozsáhlou výbavu v základní ceně vozu zahrnutou.


     U sedanu Accordu je možné zvolit také benzinový motor 2,0 litru, který má výkon 114 kW (155 k) při 6000 ot/min s nejvyšším kroutícím momentem 190 Nm při 4500 ot/min. a benzinový motor 2,4 litru, který má výkon 140 kW (190 k) při 6800 ot/min s nejvyšším kroutícím momentem 223 Nm při 4 500 ot/min.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ‘Type R Challenge 2018’ udeřil v Eau Rouge: Hvězda japonské Super GT Bertrand Baguette překonal jednokolový traťový rekord na okruhu Spa-Francorchamps

‘Type R Challenge 2018’ udeřil v Eau...

Nový jednokolový traťový rekord v kategorii sériových vozů s předním pohonem časem 2 min 53,72 s na okruhu Spa-Francorchamps Závodník v sérii Super GT a šampion v LMP2 dosáhl nového rekordu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Novým generálním ředitelem pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice se stal Radek Donner

Novým generálním ředitelem pro retail...

S účinností od 1. června 2018 zastává nově pozici Generálního ředitele pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice Radek Donner. Jedná se tak o další personální posilu v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - HONDA FORZA 125, modelový rok 2018

HONDA FORZA 125, modelový rok 2018

Inovovaný model: Sportovní/GT skútr Honda Forza 125, který stojí v čele svého segmentu, si zachovává své proporce se strmě stoupající přídí. V rámci každoročních vylepšení získal nový...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová Honda CR-V: Více prostoru, komfortu, pohodlí a technologií

Nová Honda CR-V: Více prostoru,...

Díky většímu rozvoru je interiér výrazně prostornější, ačkoli délka vozu zůstává stejná Celá řada komfortních a technologických prvků pro všechny pasažéry po celé kabině Poprvé je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda CRF250R, modelový rok 2019

Honda CRF250R, modelový rok 2019

U modelu CRF250R došlo k výraznému posílení točivého momentu v nízkých otáčkách; motor navíc získal 3stupňový systém pro řízení rozjezdu HRC Launch Control a další vylepšení...