Druhé vítězství Audi ve 24hodinovém závodě během sedmi dnů

Audi vyhrálo podruhé čtyřiadvacetihodinový závod na Nürburgringu, a to přesně týden poté, co značka čtyř kruhů dosáhla 13. úspěchu v závodě 24 h Le Mans.

??????????????????????

Závodní tým Phoenix Racing slavil s Audi R8 LMS ultra

– v domácím prostředí vrchoviny Eifel, těžce vybojované vítězství. Již v roce 2012 rozhodl tým Ernsta Mosera závod „Zeleným peklem“ ve svůj prospěch se sportovním vozem Audi kategorie GT3. R8 LMS ultra stanovil letos nový rekord v ujeté vzdálenosti. Se 159 dokončenými koly absolvoval vítěz vytrvalostního závodu na Nürburgringu poprvé více než 4000 kilometrů – úspěšný tým Audi ujel přesně 4035,102 kilometru.

Letošní ročník klasického vytrvalostního závodu na slavném okruhu

– zasazeném do malebných kopců vrchoviny Eifel, byl skutečným thrillerem. Už rychlý začátek závodního maratonu s mnoha incidenty byl turbulentní a při nedělním východu slunce se již jednalo o skutečný sprint. Fanoušci sledovali v ranních hodinách přímý souboj o vedení. Christian Mamerow v Audi se startovním číslem 4 bojoval s odstupem několika desetin sekundy s Mercedesem týmu Black Falcon. Po dlouhých bojích se nakonec jezdec v barvách Audi prosadil a společně se svými týmovými kolegy Christopherem Haasem, Reném Rastem a Markusem Winkelhockem si v poslední třetině závodu své vedení postupně upevnili. Času k vydechnutí se jim však nikdy nedostalo. Na prvních šesti místech bojovalo pět různých značek, první tři týmy byly po dlouhou dobu ve stejném kole. Na konci měla vítězná čtveřice jezdců náskok 2:59 min.

Jako druhé nejlepší Audi přejel cílovou čáru vůz R8 LMS ultra týmu Audi race experience.

Skokan ze stratosféry Felix Baumgartner a jeho týmoví kolegové Frank Biela, Marco Werner a Pierre Kaffer dojeli do cíle na devátém místě. Baumgartner tak má za sebou pozoruhodně úspěšný debut v klasickém vytrvalostním závodě. Jako třetí tým Audi se v první desítce umístil ještě tým Twinbusch. Posádka Dennis Busch/Marc Busch/Stefan Landmann/Manuel Lauck tohoto soukromého týmu dorazila do cíle po bezvadné jízdě hned za týmem Audi race experience.

Christopher Haase a Markus Winkelhock byli již v roce 2012 členy vítězného týmu Audi v Eifelu, pro Christiana Mamerowa a Reného Rasta to bylo první celkové vítězství v tomto klasickém závodě. Další tři zákaznické týmy Audi završily celkové vítězství dvěma úspěchy v jednotlivých třídách. Raeder Motorsport vyhrál před LMS Engineering třídu SP3T. Oba týmy spoléhaly na Audi TT RS. Ve třídě SP4T se prosadil Besaplast Racing Team s dalším Audi TT RS.

Smůlu měla posádka Marc Basseng/Marcel Fässler/Frank Stippler/Laurens Vanthoor s Audi R8 LMS ultra se startovním číslem 3 týmu Phoenix Racing. Basseng měl v sobotu nehodu při brzdění v šikaně Hohenrain, naštěstí vyvázl bez zranění. Turbulentní závod prožily týmy Prosperia C. Abt Racing, G-Drive Racing a Audi race experience se svým druhým vozem. Posádka Christer Jöns/Niclas Kentenich/Christopher Mies/Dominik Schwager z týmu Prosperia C. Abt Racing se po defektu pneumatiky a sportovním trestu dokázala do 14. hodiny závodu posunout až na sedmé místo. Poté se však startovní číslo 10 propadlo na 62. místo kvůli poškozenému hnacímu hřídeli a výměně převodovky. Toto Audi projelo cílem na 34. místě.

Stejný model se startovním číslem 9 byl už také v první desítce, když jej krátce před půlnocí potkal první nezdar v podobě defektu pneumatiky po kontaktu s jiným závodním vozem. Po výměně převodovky v neděli ráno se posádka Alexander Müller/Marco Seefried/Nicki Thiim/Richard Westbrook vrátila do závodu na 112. místě. Dvě hodiny před koncem závodu se tým rozhodl pro stažení tohoto vozu ze závodu. Také tým G-Drive Racing si zpočátku vypracoval dobrou pozici. Belgický tým se po startu ze 17. místa vyšplhal během první poloviny závodu až na osmé místo. Výměna převodovky a chladiče stála posádku Nico Müller/Stéphane Ortelli/Roman Rusinov/Edward Sandström velmi mnoho času. To znamenalo konec ve 20. hodině závodu. Závodní vůz R8 LMS ultra se startovním číslem 18 týmu Audi race experience dojel do cíle na 23. místě po několika opravách vynucených nehodami.

 Výsledky závodu

  1.  Haase/Mamerow/Rast/Winkelhock (Audi R8 LMS ultra), 159 kol
  2. Bleekemolen/Simonsen/Menzel/Arnold (Mercedes), +2:59 min
  3. Zehe/Hohenadel/Bastian/Engel (Mercedes) – 2 kola
  4. Henzler/Dumbreck/Ragginger/Imperatori (Porsche) – 2 kola
  5. Mücke/Turner/Lamy (Aston Martin) – 2 kola
  6. Klingmann/Baumann/Hürtgen/Tomczyk (BMW) – 2 kola
  7. Primat/Götz/Heyer/Rehfeld (Mercedes) – 3 kola
  8. Stuck/Sandritter/Brück/Rostek (BMW) – 5 kol
  9. Baumgartner/Werner/Biela/Kaffer (Audi R8 LMS ultra) – 6 kol
  10. Busch/Busch/Lauck/Landmann (Audi R8 LMS ultra) – 7 kol
  11. Frey/Frankenhout/Bastien/Bollrath (Audi R8 LMS ultra) – 15 kol
  12. Mies/Jöns/Kentenich/Schwager (Audi R8 LMS ultra) – 21 kol

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Energetická revoluce: Prototyp Audi e-tron podroben testu rekuperace

Energetická revoluce: Prototyp Audi...

Vysoká hospodárnost: až o 30 procent delší dojezd díky zpětnému získávání kinetické energie Světová premiéra v elektromobilu: integrovaný systém řízení elektrohydraulické brzdové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ohromující vítězství českého I.S.R. Racingu v závodě ADAC GT Masters na Nürburgringu

Ohromující vítězství českého I.S.R....

Vítězství, pole position a nejrychlejší kolo ve druhém závodě korunovaly nezapomenutelný víkend I.S.R. Racingu na Nürburgringu (GER), kde český tým získal své premiérové vítězství v ADAC...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Úspěšný model s novými přednostmi: Druhá generace Audi Q3

Úspěšný model s novými přednostmi:...

Větší rozměry, více komfortu: kompaktní SUV s mimořádnými užitnými vlastnostmi pro každodenní provoz Nový koncept ovládání: digitální ukazatele a displej MMI touch Síťové propojení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový vrcholný model rodiny Q: Audi Q8 zná českou cenu

Nový vrcholný model rodiny Q: Audi Q8...

Luxusně vybavené SUV ve stylu kupé pro podnikání i volný čas Audi Q8 50 TDI v České republice od 1 945 900 Kč; uvedení na trh v srpnu Atraktivní balíčky výbav Gravity a Technology Audi Q8...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Značku Audi povede Marcel Archleb

Značku Audi povede Marcel Archleb

Novým vedoucím divize Audi společnosti Porsche Česká republika s.r.o. bude od 27. srpna 2018 Marcel Archleb a obsadí tak pozici ve vedení, která byla od května volná. „V panu Marcelu Archlebovi...