Dassault Systèmes vytvořila ukázkový „modrý“ automobilový koncept

Interní tým Dassault Systèmes s pomocí platformy 3DEXPERIENCE a řešení CATIA vytvořil nový koncept vozu nazvaný Bleu.

1bpds900

Arthur Coudert, hlavní designér projektu

– se při tvorbě modelu inspiroval světem letectví. Designové rysy, typické například pro křídla či přívody vzduchu letounů, lze spatřit i ve tvaru předních a zadních světlometů, navržených podle vzhledu vrtulového listu, či v charakteristické boční linii vozu.

Základní 3D křivky vozidla byly načrtnuty v aplikacích CATIA Natural Sketch a 3D Digital Modeler. Díky interaktivnímu sociálnímu prostředí softwaru CATIA a 3D brainstorming nástrojům byl celý tým designérů schopný zapojit se do diskuze o proporcích, technických specifikacích a tvaru výsledného modelu. Povrch vozu byl následně navrhnut ve specializované aplikaci CATIA Icem.

Fabio Ballari, expert na Class-A plochy řekl:

„Největší výzvou pro mě bylo respektovat různorodost tvarů inspirovaných letectvím a převést je do 3D vyrobitelného povrchu. Současně jsme museli dodržet designérský záměr, zhmotnit ho a dosáhnout nejvyšších standardů kvality. Splnit tyto cíle mi umožnil právě nástroj CATIA Icem.“

CATIA tak v sobě spojuje

– veškeré nástroje potřebné v jednotlivých fázích tvorby modelu, a tím je zaručena i efektivita celého procesu. To dává zákazníkům možnost získat klíčovou konkurenční výhodu, zkrátit čas potřebný k uvedení výrobku na trh a také zachovat designérský záměr od nápadu až po konečný produkt. Díky tomuto projektu měli designéři Dassault Systèmes možnost se na chvíli převtělit do pozice zákazníků a aktivně využít veškeré funkce řešení CATIA. Tuto zkušenost zužitkují při dalším vývoji a zlepšování nástrojů platformy 3DEXPERIENCE. 3D model vozu následně vytiskl tým společnosti Stratasys.

Koncept vozu Bleu si můžete prohlédnout na:

http://www.3ds.com/bleu/.

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí do 25 let si nejčastěji pořizují Škodovku, s rostoucím věkem lidé vybírají z více značek

Mladí do 25 let si nejčastěji...

Praha, 23. února 2018 – Vozy značky Škoda jsou pro českého řidiče nejčastější volbou při nákupu ojetého automobilu. Nejčastěji tradiční českou značku volí mladí řidiči ve věku do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai slaví světovou premiéru nové generace modelu Hyundai Santa Fe

Hyundai slaví světovou premiéru nové...

Zcela nové Santa Fe 2019 ještě více pečuje o své cestující Výkonné, elegantní SUV s nejlepší bezpečnostní výbavou ve své třídě a výjimečně prostorným interiérem Nové SUV značky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Celosvětový prodej Nissanu táhnou crossovery a SUV

Celosvětový prodej Nissanu táhnou...

Globální prodej crossoverů a SUV Nissan v roce 2017 vzrostl o více než 12 % na více než 2 miliony vozidel. K tomuto úspěchu přispěly zcela nový malý crossover Nissan Kicks, kompaktní vozy...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo představuje nové všestranně talentované rodinné kombi Volvo V60

Automobilka Volvo představuje nové...

Společnost Volvo Cars dnes odhalila nové pětidvéřové středně velké prémiové kombi Volvo V60, které upevní pozici švédské společnosti coby výrobce automobilů, v nichž se snoubí pěkný...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zcela nový Hyundai NEXO nabízí budoucnost již dnes

Zcela nový Hyundai NEXO nabízí...

Hyundai NEXO zesiluje úsilí společnosti Hyundai Motor o čistější budoucnost S modelem ix35 Fuel Cell byl Hyundai Motor prvním výrobcem automobilů, který uvedl na trh sériově vyráběný model...