Audi uvádí na trh nejvýkonnější naftové SUV na světě

Audi Q7 s motorem 4.2 TDI V8 s výkonem 240 kW (326 k) se u prodejců Audi objeví během léta.

Základní cena Audi Q7 4.2 TDI na českém trhu je 2 098 700 Kč.

Audi uvádí na trh nejvýkonnější naftové SUV na světě
Audi uvádí na trh nejvýkonnější naftové SUV na světě
Audi uvádí na trh nejvýkonnější naftové SUV na světě

Na 100 kilometrů v průměru vystačí pouze s 11,1 l nafty.

Moderní osmiválcový motor je zajímavý nejen svými výkony, ale také mimořádnou účinností, jeho nejvyšší točivý moment je 760 Nm.. který je k dispozici mezi 1800 a 2500 min-1.

Pod kapotou nového Audi Q7 4.2 TDI je nejvýkonnější osmiválcový sériový turbodiesel, jaký dosud Audi vyrobilo. Stejná pohonná jednotka o objemu 4,2 l již pracuje v luxusní limuzíně Audi A8. Jízdní výkony Audi Q7 4.2 TDI jsou srovnatelné se sportovními vozy. Q7 akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,4 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 236 km/h.

Audi Q7 4.2 TDI přenáší svou sílu přes šestistupňovou automatickou převodovku tiptronic a sportovně naladěný pohon všech kol quattro®, který za běžných provozních podmínek rozděluje hnací sílu na přední a zadní kola v poměru 40:60. Adaptivní pneumatické pérování je u nejsilnějšího turbodieselu součástí sériové výbavy a je tak efektivně vyřešen klasický konflikt mezi dynamickou ovladatelností rychlého automobilu a komfortem luxusního vozu.

Sériová komfortní výbava také posouvá tento model na vrchol třídy. Kožené čalounění propůjčuje interiéru nádech promyšleného luxusu, elektricky ovládané víko v zádi usnadňuje nakládání a manipulaci se zavazadly.

Novinkou je Audi lane assist system, který upozorňuje řidiče vibracemi volantu na nechtěné opuštění jízdního pruhu.

Stejně jako všechny ostatní motory v modelové řadě Audi Q7, patří osmiválec k nové generaci motorů s uspořádáním válců do V. Úhel, který svírají dvě řady válců činí 90° a blok měří na délku jen 520 mm. Velkoobjemový motor TDI, se zdvihovým objemem 4134 cm3, má rozvodový mechanismus poháněný bezúdržbovým řetězem, který roztáčí nejen 4 vačkové hřídele, ale také příslušenství motoru.

Kliková skříň je vyrobena z moderní litiny, ve které je uhlík uspořádán ve formě lamel, což dává materiálu mimořádnou pevnost a ve své objemové kategorii – pro Audi typickou – nízkou hmotnost motoru (257 kg).

Motor V8 TDI je mimořádným konstruktérským dílem, které dokládá vedoucí roli značky v oblasti vznětových motorů. Klikový hřídel je kován z chrom-molybdenové slitiny oceli, zatímco písty jsou odlitky z hliníkové slitiny. Elektronicky ovládané klapky v sacím potrubí vyvolávají řízené víření v závislosti na zatížení motoru.

Malé piezoelektricky ovládané vstřikovače, integrované v systému common rail, jsou aktivovány s velkou rychlostí a s vysokou přesností. Vstřikovače mohou provést až 5 vstřiků během jednoho pracovního cyklu ve válci. Dvě turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek zajišťují velkorysý točivý moment již v nízkých otáčkách motoru a současně vysoký výkon ve vyšších otáčkách. Velké mezichladiče snižují teplotu stlačeného vzduchu.

Výkon Audi Q7 4.2 TDI je standardně přenášen šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic. Její program Dynamic shift (DSP) rozhoduje o vhodné změně převodového stupně a přihlíží při tom na aktuální jízdní styl řidiče, profil trasy a aktuální podmínky na silnici. Speciální sportovní program podporuje sportovní jízdní styl řidiče. Řidič přitom vždy může aktuální volbu ovlivnit buď změnou polohy voliče na středové konzole nebo pohybem páček pod volantem, které jsou dodávány za příplatek. Protože převodovka tiptronic byla od počátku navržena pro vysoké točivé momenty, nemusela již nyní být kvůli novému motoru V8 TDI dodatečně zesílena.

Stejně jako všechna ostatní Audi Q7, má i motorizace 4.2 TDI mezinápravový diferenciál se zvýšenou svorností, který umožňuje asymetrické resp. dynamické rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu.

Podvozek Audi Q7 4.2 TDI umocňuje dynamiku vozu. A je přitom jedno, jestli mluvíme o rychlé jízdě v lehkém terénu nebo na silnici. Velmi dobrou ovladatelnost, vysokou míru aktivní bezpečnosti a současně komfort zajišťuje sériově dodávané adaptivní pneumatické pérování a elektronicky řízené tlumiče s minimalizací náklonů karoserie v zatáčkách.

Řidič může zvolit jeden ze tří programů adaptivního pneumatického pérování: dynamický, komfortní a automatický. Spolu s režimem off-road a režimy pro zvednutí vozu nabízí tento systém celkem 5 různých využitelných světlých výšek karoserie. V režimu off-road je světlá výška 205 mm a to je hodnota obvykle dostatečná i pro jízdu v náročném terénu. Pro pohodlné nakládání zavazadel může být záď snížena o 71 mm.

Kola jsou nezávisle zavěšena na dvojitých trojúhelníkových ramenech, většina komponent podvozku je vyrobena z hliníkové slitiny. Posilovač řízení Servotronic pracuje v závislosti na rychlosti jízdy, má však také proměnný převod a poskytuje tak řidiči perfektní kontakt s vozidlem a vozovkou.

Audi Q7 4.2 TDI opouští výrobní linku na 18“ kolech z lehkých slitin s pneumatikami o rozměru 255/55 R18. Čtyři kotoučové brzdy mají velkorysé rozměry: přední vnitřně chlazené kotouče mají průměr 350 mm, zadní dokonce 358 mm.

Standardní výbava Audi Q7 4.2 TDI je luxusní

obsahuje mimo jiné adaptivní pneumatické pérování, informační systém řidiče, tempomat a elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru. Úhel, pod kterým se víko otevírá, může být naprogramován podle potřeb uživatelů. Sedadla mohou být čalouněna látkou, Alcantarou nebo kůží. Zákazníci mají na výběr tři interiérové dekory z pravého dřeva nebo hliníku.

Řidiče Audi Q7 4.2 TDI podporuje několik asistenčních systémů. Nová technika – Audi lane assist – má v novém silném SUV svou premiéru. Od rychlosti asi 65 km/h výše varuje řidiče mírnými vibracemi volantu před nechtěným opuštěním jízdního pruhu. Jestliže řidič jednoznačně neindikuje změnu směru jízdy směrovým ukazatelem, vibrace jej na tuto situaci upozorní krátce před a během přejíždění dělicí čáry na vozovce.

Další high-tech systémy nabízejí ještě více pohodlí a bezpečné ovladatelnosti. Pokročilý Audi parking system advanced využívá kameru pro sledování prostoru za vozem. Příplatkový adaptivní tempomat je založen na informacích z radaru, umístěného na přídi a sledování odstupu od vozidel jedoucích ve stejném jízdním pruhu. Tento systém je kombinován s brzdovým asistentem Audi braking guard. Audi side assist sleduje mrtvý úhel prostřednictvím radaru a informuje řidiče v případě, že by vozidlo přijíždějící zezadu mohlo ohrozit změnu jízdního pruhu. Dynamický charakter 5,09 m dlouhého Audi Q7 může být zvýšen mnoha dalšími doplňky. Jako příklad mohou posloužit kola z lehkých slitin o průměru až 21 palců, rozměrné střešní okno nebo systémy k bezpečnému uložení zavazadel. Audi Q7 nabízí až sedm sedadel uspořádaných do třech řad za sebou, přičemž i sedadla ve druhé řadě jsou samostatně podélně nastavitelná v rozmezí 100 mm. Sedadla druhé a třetí řady lze sklápět, takže vzadu je možné vytvořit prostor pro zavazadla a náklad o velikosti až 2035 litrů, aniž by přitom muselo jediné sedadlo z vozu ven. V pětimístném uspořádání má zavazadlový prostor modelu Audi Q7 objem 775 litrů, což je nejlepší hodnota ve třídě SUV.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...