Audi představuje rozsáhlou modernizaci své vlajkové lodi A8

Nové Audi A8 má dokonale lehkou konstrukci, výkonnější a úspornější motory, nové asistenční systémy, excelentní komfort a širokou nabídku high-endových technologií.

Audi představuje rozsáhlou modernizaci své vlajkové lodi A8
Audi představuje rozsáhlou modernizaci své vlajkové lodi A8
Audi představuje rozsáhlou modernizaci své vlajkové lodi A8

Anna Gruberová, ředitelka divize Audi společnosti Porsche Česká republika říká:

„Nové Audi A8 oslaví premiéru v září na letošním frankfurtském autosalonu a hned v listopadu se objeví u českých prodejců. Navzdory vylepšené výbavě – například všechny modely V8 mají světlomety LED – a výkonnějším motorům se ceny změní jen nepatrně. Ceny modelu pro český trh budou známy v září.“

Nové Audi A8 patří mezi lídry v oblasti inovací v luxusním segmentu.

Jednou z předností tohoto velkého sedanu je jeho lehká konstrukce. Audi A8 3.0 TFSI se standardním rozvorem má provozní hmotnost pouhých 1830 kilogramů – to je nejlepší hodnota ve třídě u modelů s pohonem všech kol. Karoserie je vyrobena téměř kompletně z hliníku a díky konstrukci ASF (Audi Space Frame) váží jen 231 kilogramů.

Délka 5,14 metru, rozvor 2,99 metru, šířka 1,95 metru a výška 1,46 metru zůstávají beze změny, což znamená, že je Audi A8 nejsportovnějším sedanem v segmentu. Verze A8 L má o 13 centimetrů delší karoserii a rozvor. Obě karosářské varianty mají nové uspořádání zavazadlového prostoru pro snadnější nakládání. Dodatečná zvukově izolační opatření ještě více snížila již tak nízkou hladinu hluku v interiéru.

Dynamický design velkého sedanu je nyní ještě expresivnější.

Kapota motoru, maska chladiče Singleframe a přední nárazník dostaly ještě výraznější tvary. Spodní hrana světlometů je rovná. Na německém trhu jsou světlomety LED součástí sériové výbavy všech modelů s motorem V8. Na přání nabízí Audi světlomety s technologií Matrix LED, která stanovuje nová měřítka v oblasti designu a světelné techniky. Dálková světla jsou u těchto světlometů tvořena 25 samostatnými elektroluminiscenčními diodami na každé straně, které lze individuálně zapínat a vypínat nebo ztlumovat v závislosti na situaci.

Systém světlometů tak může reagovat velmi precizně

– na ostatní vozidla a zároveň maximálně osvětlovat vozovku. Mezi další prvky výbavy nových světlometů patří inteligentní světla pro odbočování, světlomety pro denní svícení v novém designu a dynamické ukazatele směru. Systém osvětlení v modelu A8 používá předvídavě data o průběhu trasy z navigačního systému, na jejichž základě mění rozložení světla v reakci na aktuální jízdní situaci. V kombinaci se systémem Navigation plus s MMI touch, dodávaným na přání, používá systém údaje o průběhu trasy uložené v navigačním systému, jako jsou zatáčky a klasifikace silnic.

Zadní světlomety LED v novém modelu Audi A8 jsou nyní plošší. Ve všech modelech s výjimkou S8 jsou v zadním přepracovaném nárazníku uloženy dvě kosočtvercové koncovky výfuku. Úpravy designu završují nové chromované lišty a leskle černé rámy oken. Na výběr je dvanáct barev karoserie, včetně pěti nových odstínů. Kola jsou nabízena s průměrem ráfku až 21 palců.

Motory s vyšším výkonem a nižší spotřebou paliva

Audi nabízí pro modely A8 dva zážehové a dva vznětové motory:

  • 3.0 TFSI přeplňovaný kompresorem s výkonem 228 kW
  • vidlicový osmiválec 4.0 TFSI přeplňovaný dvěma turbodmychadly s výkonem 320 kW
  • velmi úsporný vznětový šestiválec 3.0 TDI clean diesel s výkonem 190 kW
  • osmiválec 4.2 TDI clean diesel s extrémně vysokým točivým momentem, který poskytuje nejvyšší výkon 283 kW a maximální točivý moment 850 N.m.

Většina motorů nabízí ještě lepší provozní vlastnosti:

Model A8 4.0 TFSI ve spojení s pohonem všech kol quattro zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy. Při částečném zatížení deaktivuje systém Audi cylinder on demand (COD) čtyři z osmi válců. Nejúspornějším motorem je 3.0 TDI clean diesel, který spotřebuje pouhých 5,9 litru nafty na 100 kilometrů, což odpovídá 155 g CO2 na kilometr. Všechny motory splňují limity emisní normy Euro 6. Opatření omezující tření snížila spotřebu paliva až o deset procent.

Klasické varianty jsou doplněny třemi dalšími modely:

Vrcholným modelem

– je luxusně vybavené Audi A8 L W12 quattro. Jeho zážehový motor je mimořádně krátký a lehký díky uspořádání válců do písmene W. Ze zdvihového objemu 6,3 litru poskytuje nejvyšší výkon 368 kW. Může se pochlubit rovněž nejnižší spotřebou paliva ve své třídě, která má průměrnou hodnotu 11,7 litru na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 270 gramů na kilometr. Dvanáctiválec disponuje také speciálně upraveným systémem COD, který při nízkém zatížení deaktivuje vstřikování paliva a zapalování v šesti válcích. Vynikající akustický komfort zaručuje aktivní protihlukový systém ANC (Active Noise Cancellation).

Velkým sportovním sedanem

– je model Audi S8 s výkonem 380 kW. Ve spojení s pohonem všech kol quattro zrychlí model S8 poháněný motorem 4.0 TFSI za působivého zvukového doprovodu z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy. Průměrná spotřeba paliva modelu S8 je pouhých 10,1 litru na 100 kilometrů, což odpovídá hodnotě emisí CO2 235 gramů na kilometr. Na tom má i v tomto případě svůj podíl systém COD. Systém ANC (Active Noice Cancellation), který se používá rovněž v modelech A8 4.0 TFSI quattro, A8 L W12 quattro a A8 hybrid, vysílá precizní zvukové vlny v opačné fázi, které eliminují hluk vstupující do interiéru při provozu na čtyři válce. Vibrace jsou tlumeny aktivním uložením motoru. Sportovní postavení modelu S8 se odráží v nastavení podvozku a drobných stylistických úpravách karoserie.

Audi A8 hybrid

– kombinuje zážehový motor 2.0 TFSI a elektromotor. Výsledkem je celkový systémový výkon 180 kW a točivý moment 480 N.m. Hnací síla je přenášena na přední kola prostřednictvím upravené převodovky tiptronic. Lithium-iontový akumulátor uložený v zádi umožňuje jízdu s čistě elektrickým pohonem do rychlosti až 100 km/h s dojezdem tři kilometry. A8 hybrid spotřebuje v průměru jen 6,3 litru paliva na 100 kilometrů (emise CO2: 147 g/km).

Nové Audi A8 je sériově vybaveno osmistupňovou převodovkou tiptronic s rychlým a plynulým řazením. Elektronicky řízená samočinná převodovka je spojena s trvalým pohonem všech kol quattro. Audi nabízí na přání sportovní diferenciál zadní nápravy, který rozděluje hnací sílu mezi zadní kola podle potřeby. Sportovní diferenciál se dodává sériově pro modely S8 a A8 4.2 TDI clean diesel quattro.

Sedan A8 vděčí za svůj sportovní charakter do značné míry sofistikovanému podvozku. Systém Audi drive select, který mění funkci různých technických modulů, patří k sériové výbavě. Do sféry jeho vlivu spadá rovněž adaptivní vzduchové odpružení s adaptivním tlumením. Audi nabízí na přání vzduchové odpružení se sportovní charakteristikou. Posilovač řízení pracuje na účinném elektromechanickém principu. Dynamické řízení, které mění účinek posilovače v závislosti na rychlosti jízdy, se dodává na přání. Pro modely s motory V8 a A8 L W12 quattro jsou dispozici kotoučové brzdy z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny.

Dalším prvkem výbavy na přání jsou kovaná kola z lehké slitiny s rozměrem 9J x 20, u nichž je kolo speciálním procesem spojeno s desetipaprskovým designérským prvkem z vysokopevnostního polymeru.

>Interiér Audi A8 s charakterem ruční výroby

– oslňuje svými elegantními liniemi a velkorysou nabídkou místa. Přední sedadla mohou být na přání vybavena ventilací a masážní funkcí. Elektricky nastavitelná samostatná zadní sedadla jsou k dispozici na přání pro modely A8 a A8 L. Pro A8 L je nabízena rovněž průběžná středová konzola potažená kůží. Prvotřídním řešením je relaxační sedadlo s elektricky ovládanou opěrkou pro nohy. Výbava zahrnuje celou řadu dalších prvků, od čtyřzónové automatické klimatizace přes elektrické dovírání dveří až po chladničku.

Všechny komponenty v novém Audi A8 byly pečlivě zvoleny a zpracovány s maximální precizností. Každý pečlivě zpracovaný detail přispívá k charakteru ručně vyrobeného interiéru. Na výběr je nová paleta barev a materiálů pro potahy sedadel a ozdobného obložení. Mezi novinky patří jemně zrnité hnědo-stříbrné dřevo topolu, jemně zrnité hnědo-zlaté dřevo jasanu v přírodní úpravě, nebo kůže Unikat, která má mimořádně přirozený vzhled s měkkým a prodyšným povrchem.

Audi design selection nabízí pro interiér vybrané exkluzivní materiály a barvy, včetně kombinace šedý platan/šedý mramor. Pro Audi S8 je v rámci nabídky design selection k dispozici kombinace černá/hnědá Vermont s ozdobným obložením v provedení „carbon twill copper“. Další možnosti individualizace naleznou mimořádně nároční zákazníci v nabídce Audi exclusive.

Výbava nového Audi A8

– zahrnuje příkladně přehledné ovládací prvky navzdory velkému množství funkcí. Hlavní roli plní ovládací prvek MMI na středové konzole. Systém MMI navigation plus zahrnuje rovněž touchpad. Řidič na něj může psát znaky (MMI touch), jimiž ovládá různé navigační a multimediální funkce.

Asistenční systémy pro ještě suverénnější jízdu

Díky na přání dodávaným asistenčním systémům je jízda s tímto modelem ještě suverénnější. Adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go je propojen s rozšířenou verzí sériově dodávaného bezpečnostního systému Audi pre sense basic. To samé platí pro Audi side assist. Novinkou v modelové řadě A8 je Audi active lane assist, který v případě nezamýšleného opuštění jízdního pruhu zasahuje mírně do řízení, a parkovací asistent se zobrazováním okolí v rozsahu 360°, který během parkování přebírá řízení. Head-up displej, který je rovněž nový, promítá důležité údaje do zorného pole řidiče na čelní okno. Asistent nočního vidění dokáže nyní rozpoznávat kromě chodců také větší zvířata.

Jako doplněk systému MMI navigation plus je nabízen systém Audi connect včetně autotelefonu. Integrovaný modul UMTS připojí nové Audi A8 k internetu. Cestující mohou za jízdy surfovat a vyřizovat elektronickou poštu prostřednictvím hotspotu WLAN. Řidič dostává přímo do vozu na míru střižené internetové služby Audi connect, mezi něž patří online dopravní informace, funkce Google Earth a Google Street View nebo internetové zpravodajství. Vrcholem multimediální výbavy je audiosystém Bang & Olufsen Advanced Sound System. Zábavní systém pro cestující na zadních sedadlech zahrnuje dva displeje, sluchátka Bluetooth a přehrávač DVD.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...