Audi představí 3.března na Ženevském autosalonu druhou generaci vysokovýkonného sportovního vozu R8

Nový R8 V10 plus je nejvýkonnějším a nejrychlejším vozem Audi všech dob.

Audi R8 V10

Audi R8 V10

Audi R8 V10

Ještě ostřejší a dynamičtější charakter

– dodává vozu motor V10, uložený uprostřed před zadní nápravou, v kombinaci s nově vyvinutým pohonem všech kol quattro. Výsledkem jsou mimořádné jízdní výkony: zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a nejvyšší rychlost 330 km/h vrcholné verze s výkonem 449 kW (610 k).

R8 je sportovní vlajkovou lodí značky Audi

Vysokootáčkový motor se suverénními výkonovými parametry je uložen uprostřed před zadní nápravou, podvozek je vybaven pohonem všech kol quattro a zcela variabilním rozdělováním točivého momentu. Vysokovýkonný sportovní vůz lehké konstrukce je zcela novou konstrukcí, která nabízí ještě ostřejší jízdu s fascinujícími zážitky z řízení jak na závodním okruh tak i v běžném silničním provozu.

Nové Audi R8 podává výrazně vyšší výkony díky úzké spolupráci mezi závodními inženýry, závodními jezdci a vývojovými pracovníky, což se pozitivním způsobem odráží na vlastnostech jak sériově vyráběného vozu, tak i závodní verze R8 LMS vyvinuté na jeho základě.

Motory: desetiválec ve dvou verzích

Zákazníci budou mít na výběr motor 5.2 FSI ve dvou verzích s výkonem 397 kW (540 k), resp. 449 kW (610 k). Vrcholný model zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a v další akceleraci může pokračovat až k nejvyšší rychlosti 330 km/h. Zvuk atmosféricky plněného motoru V10, jehož křivka točivého momentu vrcholí při 6500 min-1 hodnotou 560 N.m, je ještě plnější a ostřejší. Hnací síla je na vozovku přenášena sedmistupňovou převodovkou S tronic a nově vyvinutým pohonem všech kol quattro. Točivý moment je rozdělován v závislosti na provozních podmínkách – v extrémním případě může být 100 procent hnací síly přenášeno na přední nebo zadní nápravu. Nový režim performance, nabízený systémem řízení jízdní dynamiky Audi drive select, přizpůsobuje nejdůležitější parametry jízdní dynamiky hodnotě přilnavosti povrchu vozovky.

Lehká konstrukce: hmotnost bez provozních náplní pouhých 1454 kilogramů

Vrcholný model R8 V10 plus má hmotnost bez provozních náplní 1454 kilogramů. Navzdory rozšíření výbavy o četné nové prvky a vyšší tuhosti je nové Audi R8 až o 50 kilogramů lehčí než předchůdce. Základem pro dosažení nízké hmotnosti a optimálního rozložení hmotnosti mezi nápravy je konstrukce prostorového rámu Audi Space Frame (ASF) z různých materiálů. Kombinace hliníku a kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny v prostorovém rámu Audi Space Frame stanovuje nová měřítka z hlediska snižování hmotnosti, zvyšování tuhosti a pasivní bezpečnosti. Aerodynamicky optimalizovaná spodní část vozu, do níž je integrován dlouhý difuzor, zvyšuje přítlak. Také podvozek s koly zavěšenými na dvojicích příčných ramen ukazuje úzké sepjetí nového Audi R8 se světem motoristického sportu.

Design: nízký, široký, svalnatý

Výrazně sportovní charakter modelu R8 se zrcadlí v jeho designu. Vizuálním rozpoznávacím rysem jsou sériově dodávané světlomety LED, které zvyšují bezpečnost. Audi nabídne na přání bodová laserová světla pro dálkové světlomety, která poskytují ještě větší dosah a světelný výkon. Tato inovativní světelná technika je doplněna dynamickými ukazateli směru vpředu. Na zádi jsou dynamické ukazatele směru součástí sériové výbavy.

Budíky mají v novém panelu přístrojů Audi virtual cockpit digitální podobu. Nejdůležitější ovládací prvky jsou seskupeny na volantu v tzv. satelitech. V interiéru panuje atmosféra závodního vozu. Ovládací prvky klimatizace umocňují svým „vznášejícím se“ designem lehkost přístrojové desky. Sériová výbava zahrnuje navigační systém MMI Navigation plus s MMI touch.

Prodej nového modelu Audi R8 bude zahájen v létě 2015. Ceny byly stanoveny na 165 000 eur za R8 V10, resp. 187 400 eur za vrcholnou verzi R8 V10 plus.

Nová manufaktura společnosti quattro GmbH: výroba v lokalitě „Böllinger Höfe“

Výrobu nového modelu Audi R8 zajišťuje nově vybudovaný výrobní závod pro sportovní vozy společnosti quattro GmbH v lokalitě „Böllinger Höfe“ v Heilbronnu. Náročná manufakturní výroba zaručuje vysokou kvalitu značky Audi.

Speciální verze: Audi R8 e-tron a Audi R8 LMS

Druhá generace Audi R8 tvoří základ pro další modely. Nový evoluční stupeň elektricky poháněného vysokovýkonného sportovního vozu R8 e-tron dosahuje výkonu 340 kW a točivého momentu 920 N.m, což umožňuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,9 sekundy. Díky nové technologii akumulátorů byl v porovnání s prvním prototypem prodloužen dojezd na více než dvojnásobek a nyní činí více než 450 kilometrů.

Nový závodní vůz Audi R8 LMS

– byl vyvinut podle nových předpisů třídy GT3, které vstoupí na celém světě v platnost od roku 2016. K továrnímu nasazení tohoto vozu dojde již v letošním roce. Závodní verze sdílí navzdory výrazně vyšším výkonům 50 procent komponentů se sériově vyráběným vozem.

Údaje spotřeby paliva uvedených modelů Audi R8:

  • kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 12,4 – 11,8
  • kombinované emise CO2 v g/km: 289 – 275

(Spotřeba paliva a emise CO2 vozidla závisí na zvolených kolech a pneumatikách a na jejich hodnotu má vliv nejen účinnost využívání energie obsažené v palivu vozidlem, ale i styl řízení a další faktory netechnického charakteru.)

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...