Audi má za sebou skvělý vstup do nové sezony DTM 2015

Audi je v čele všech tří průběžných klasifikací, v hodnocení jezdců dokonce se třemi jezdci.

Motorsports / DTM 1. race Hockenheim

V sobotním závodě úvodního podniku na Hockenheimringu

– vybojoval suverénní vítězství Jamie Green (Audi Sport Team Rosberg), který startoval z prvního místa. Audi zanechalo skvělý dojem i celkově, protože ve výsledkové listině prvního závodu patřilo šest nejvyšších míst čtyřem vozům Audi RS 5 DTM. Na sobotní úspěch navázaly týmy Audi dvojnásobným vítězstvím v nedělním závodě, v němž slavil Mattias Ekström svůj jubilejní dvacátý triumf v závodě DTM.

Jamie Green neměl s Audi RS 5 DTM v oranžové barvě týmu Hoffmann Group v sobotu konkurenci

Britský jezdec si zajistil první místo na startu s náskokem 0,116 sekundy a ve všech 26 kolech prvního ze dvou víkendových závodů určoval tempo. Po dokonalém startu se začal svým pronásledovatelům rychle vzdalovat a nenechal se vyvést z míry ani dvěma výjezdy bezpečnostních vozů, jimiž o příslušný náskok vždy přišel.

„Už v minulém roce jsem byl rychlý, ale v závodech jsem prostě neměl štěstí,“ řekl Green po svém prvním vítězství s Audi. „Dnes všechno fungovalo perfektně. Jezdím ve stejném týmu, mám stejného technika a ve svém Audi RS 5 DTM se cítím dobře. Z výsledku jsem šťastný.“

Do Top 5 se probojovali

– také jezdci týmů Audi Sport Abt Sportsline a Phoenix, Edoardo Mortara (Castrol EDGE Audi RS 5 DTM) a Mike Rockenfeller (Schaeffler Audi RS 5 DTM). Zdařilý vstup do sezony pro značku Audi završil mladý jezdec Nico Müller (Audi Financial Services Audi RS 5 DTM) šestým místem.

V prvním závodě

– sledovali v sobotu diváci napínavé souboje, kolize a mnoho předjížděcích manévrů. Do dojelo cíle jen 16 z 24 vozů na startu. Mattias Ekström (Red Bull Audi RS 5 DTM) dokončil závod na dvanáctém místě, přestože si při kontaktu se soupeřem poškodil pneumatiku a musel zajet neplánovaně do boxů. Také Adrien Tambay (Playboy Audi RS 5 DTM) ztratil šanci na body kvůli tvrdým soubojům a jednomu opuštění trati. Francouzský jezdec byl patnáctý.

Předčasně museli ze závodu odstoupit Timo Scheider (AUTO TEST Audi RS 5 DTM) a Miguel Molina (Teufel Audi RS 5 DTM). Oba jezdci se již v hektickém úvodním kole zapletli do kolizí a později museli se svými vozy zajet definitivně do boxů.

„Ze zdařilého úvodu sezony mám velkou radost,“ řekl Dieter Gass, vedoucí oddělení DTM v divizi Audi Sport, po sobotním závodu. „Nabídli jsme divákům velmi napínavý závod DTM, a dokázali tak, že nový formát závodů byl krokem správným směrem. Z pohledu Audi je samozřejmě ještě důležitější, že se dnes uskutečnilo první porovnání sil se soupeři, z něhož plyne, že jsme v zimě odvedli dobrou práci. Audi RS 5 DTM bylo dnes nejlepším vozem a Jamie Green to prokázal nejpůsobivějším způsobem. Už ve druhé polovině sezony 2014 byl velmi rychlý. Jeho první vítězství pro Audi viselo doslova ve vzduchu a bylo jen otázkou času.“

V nedělním závodě podobně výrazné vítězství

– jehož v sobotu dosáhl Jamie Green, vybojoval Mattias Ekström s vozem Red Bull Audi RS 5 DTM v barvách týmu Audi Sport Abt Sportsline. V úvodní fázi na suchém okruhu se Ekström prosadil v duelu s obhájcem titulu Marcem Wittmannem (BMW) a později, při začínajícím dešti s následnou výměnou pneumatik na mokro, předstihl svého týmového kolegu Edoarda Mortaru (Castrol EDGE Audi RS 5 DTM). Švédský jezdec svůj náskok ve druhé polovině závodu s každým kolem zvyšoval a cílovou čáru přejel s jasným náskokem 7,3 sekundy.

„Tento závod mě bavil od prvního až do posledního kola,“ řekl Ekström, který na Hockenheimringu slavil své 20. vítězství v závodě DTM. „Moje Audi RS 5 DTM fungovalo perfektně. Na výměnu pneumatik jsem zajel do boxů o kolo později, než by bylo optimální, ale to nebylo tak důležité, protože můj vůz jel tak dobře. Podmínky byly dnes velmi náročné – a v takové situaci jsou mnohaleté zkušenosti velkým přínosem.“

Dvojité vítězství značky Audi završil druhým místem Edoardo Mortara

Italský jezdec průběžně vedl, v 17. kole však při brzdění před ostrou zatáčkou pustil Ekströma bez boje před sebe a po čtvrtém a druhém místě v prvních dvou úvodních závodech sezony vede průběžné celkové hodnocení. „Viděl jsem, že je Mattias rychlejší a nechtěl jsem ohrozit možné dvojnásobné vítězství.“ Bylo to chytré rozhodnutí, protože v posledním kole se na něj téměř dotáhl jezdec Mercedesu Gary Paffett.

„Audi má za sebou skvělý start do sezony v DTM a včetně vítězství v napínavém závodě WEC ve Spa zažila značka Audi skvělý víkend,“ řekl Dieter Gass, vedoucí oddělení DTM v divizi Audi Sport. „Měli jsme nejrychlejší vůz jak na suchu, tak i na mokru, a vybojovali jsme dvě první místa na startu a dvě vítězství – v neděli dokonce dvojnásobné vítězství. Jsme v čele všech tří průběžných klasifikací, v hodnocení jezdců dokonce se třemi jezdci. Víc si už nelze přát.“

Skupina Audi

– dodala zákazníkům v roce 2014 přibližně 1 741 100 vozidel značky Audi. Společnost působí globálně na více než 100 trzích a má výrobní závody v Ingolstadtu a Neckarsulmu (Německo), Györu (Maďarsko), Bruselu (Belgie), Bratislavě (Slovensko), Martorellu (Španělsko), Kaluze (Rusko), Aurangabadu (Indie), Changchunu a Foshanu (Čína), jakož i v Jakartě (Indonésie). V letošním roce zahájí společnost se čtyřmi kruhy ve znaku výrobu automobilů v Curitibě (Brazílie) a v roce 2016 v San José Chiapa (Mexiko). Mezi plně vlastněné dceřiné společnosti AUDI AG patří quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese, Itálie) a výrobce sportovních motocyklů Ducati Motor Holding S.p.A. (Boloňa, Itálie). Společnost má na celém světě v současnosti přibližně 80 000 zaměstnanců, z toho zhruba 58 000 v Německu. Na období 2015 až 2019 jsou plánovány celkové investice ve výši cca 24 miliard € – především do nových produktů a trvale udržitelných technologií. Audi dbá na firemní odpovědnost a do svých výrobků a procesů začlenila princip trvalé udržitelnosti. Dlouhodobým cílem je CO2 neutrální mobilita.

V roce 2014 bylo v České republice registrováno 3935 nových vozů Audi – o 19,6 procenta více než v roce 2013.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Aktuálně nejlepší česká tenistka Karolína Plíšková se spolu se sestrou Kristýnou stala novou tváří značky Mototechna

Aktuálně nejlepší česká tenistka...

Nejlepší současná tenistka Češka Karolína Plíšková se dnešním podpisem smlouvy se společností AURES Holdings stala jednou z tváří značky zánovních vozů Mototechna. Mototechna poskytne...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY SLAVNOSTI

LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY...

Dvacet oceněných exponátů Volba poroty složené z členů organizačního výboru Výjimečné automobily z historie i současnosti Letošní jubilejní 5. ročník ojedinělé automobilové slavnosti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi konkretizuje strategii a plánuje prodej 800 000 elektromobilů v roce 2025

Audi konkretizuje strategii a plánuje...

Šéf Audi Rupert Stadler: „Přebíráme iniciativu. Posouváme elektrickou mobilitu na novou úroveň“ Finanční šéf Audi Alexander Seitz: „Urychlujeme na celém světě realizaci nových a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ester Ledecká je potřetí Královnou bílé stopy

Ester Ledecká je potřetí Královnou...

Hvězda Audi Ski Teamu byla znovu vyhlášena nejlepší českou lyžařkou a snowboardistkou Dvojnásobná olympijská vítězka má za sebou zatím nejúspěšnější sezonu Na silnicích spoléhá Ester...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - I.S.R. Racing čeká domácí závod ADAC GT Masters v Mostě

I.S.R. Racing čeká domácí závod ADAC...

I.S.R. Racing naváže na své premiérové vystoupení v ADAC GT Masters druhým podnikem, který se jako jediný z celého kalendáře jede v České republice na autodromu v Mostě. Na severu Čech...