Audi má za sebou skvělý vstup do nové sezony DTM 2015

Audi je v čele všech tří průběžných klasifikací, v hodnocení jezdců dokonce se třemi jezdci.

Motorsports / DTM 1. race Hockenheim

V sobotním závodě úvodního podniku na Hockenheimringu

– vybojoval suverénní vítězství Jamie Green (Audi Sport Team Rosberg), který startoval z prvního místa. Audi zanechalo skvělý dojem i celkově, protože ve výsledkové listině prvního závodu patřilo šest nejvyšších míst čtyřem vozům Audi RS 5 DTM. Na sobotní úspěch navázaly týmy Audi dvojnásobným vítězstvím v nedělním závodě, v němž slavil Mattias Ekström svůj jubilejní dvacátý triumf v závodě DTM.

Jamie Green neměl s Audi RS 5 DTM v oranžové barvě týmu Hoffmann Group v sobotu konkurenci

Britský jezdec si zajistil první místo na startu s náskokem 0,116 sekundy a ve všech 26 kolech prvního ze dvou víkendových závodů určoval tempo. Po dokonalém startu se začal svým pronásledovatelům rychle vzdalovat a nenechal se vyvést z míry ani dvěma výjezdy bezpečnostních vozů, jimiž o příslušný náskok vždy přišel.

„Už v minulém roce jsem byl rychlý, ale v závodech jsem prostě neměl štěstí,“ řekl Green po svém prvním vítězství s Audi. „Dnes všechno fungovalo perfektně. Jezdím ve stejném týmu, mám stejného technika a ve svém Audi RS 5 DTM se cítím dobře. Z výsledku jsem šťastný.“

Do Top 5 se probojovali

– také jezdci týmů Audi Sport Abt Sportsline a Phoenix, Edoardo Mortara (Castrol EDGE Audi RS 5 DTM) a Mike Rockenfeller (Schaeffler Audi RS 5 DTM). Zdařilý vstup do sezony pro značku Audi završil mladý jezdec Nico Müller (Audi Financial Services Audi RS 5 DTM) šestým místem.

V prvním závodě

– sledovali v sobotu diváci napínavé souboje, kolize a mnoho předjížděcích manévrů. Do dojelo cíle jen 16 z 24 vozů na startu. Mattias Ekström (Red Bull Audi RS 5 DTM) dokončil závod na dvanáctém místě, přestože si při kontaktu se soupeřem poškodil pneumatiku a musel zajet neplánovaně do boxů. Také Adrien Tambay (Playboy Audi RS 5 DTM) ztratil šanci na body kvůli tvrdým soubojům a jednomu opuštění trati. Francouzský jezdec byl patnáctý.

Předčasně museli ze závodu odstoupit Timo Scheider (AUTO TEST Audi RS 5 DTM) a Miguel Molina (Teufel Audi RS 5 DTM). Oba jezdci se již v hektickém úvodním kole zapletli do kolizí a později museli se svými vozy zajet definitivně do boxů.

„Ze zdařilého úvodu sezony mám velkou radost,“ řekl Dieter Gass, vedoucí oddělení DTM v divizi Audi Sport, po sobotním závodu. „Nabídli jsme divákům velmi napínavý závod DTM, a dokázali tak, že nový formát závodů byl krokem správným směrem. Z pohledu Audi je samozřejmě ještě důležitější, že se dnes uskutečnilo první porovnání sil se soupeři, z něhož plyne, že jsme v zimě odvedli dobrou práci. Audi RS 5 DTM bylo dnes nejlepším vozem a Jamie Green to prokázal nejpůsobivějším způsobem. Už ve druhé polovině sezony 2014 byl velmi rychlý. Jeho první vítězství pro Audi viselo doslova ve vzduchu a bylo jen otázkou času.“

V nedělním závodě podobně výrazné vítězství

– jehož v sobotu dosáhl Jamie Green, vybojoval Mattias Ekström s vozem Red Bull Audi RS 5 DTM v barvách týmu Audi Sport Abt Sportsline. V úvodní fázi na suchém okruhu se Ekström prosadil v duelu s obhájcem titulu Marcem Wittmannem (BMW) a později, při začínajícím dešti s následnou výměnou pneumatik na mokro, předstihl svého týmového kolegu Edoarda Mortaru (Castrol EDGE Audi RS 5 DTM). Švédský jezdec svůj náskok ve druhé polovině závodu s každým kolem zvyšoval a cílovou čáru přejel s jasným náskokem 7,3 sekundy.

„Tento závod mě bavil od prvního až do posledního kola,“ řekl Ekström, který na Hockenheimringu slavil své 20. vítězství v závodě DTM. „Moje Audi RS 5 DTM fungovalo perfektně. Na výměnu pneumatik jsem zajel do boxů o kolo později, než by bylo optimální, ale to nebylo tak důležité, protože můj vůz jel tak dobře. Podmínky byly dnes velmi náročné – a v takové situaci jsou mnohaleté zkušenosti velkým přínosem.“

Dvojité vítězství značky Audi završil druhým místem Edoardo Mortara

Italský jezdec průběžně vedl, v 17. kole však při brzdění před ostrou zatáčkou pustil Ekströma bez boje před sebe a po čtvrtém a druhém místě v prvních dvou úvodních závodech sezony vede průběžné celkové hodnocení. „Viděl jsem, že je Mattias rychlejší a nechtěl jsem ohrozit možné dvojnásobné vítězství.“ Bylo to chytré rozhodnutí, protože v posledním kole se na něj téměř dotáhl jezdec Mercedesu Gary Paffett.

„Audi má za sebou skvělý start do sezony v DTM a včetně vítězství v napínavém závodě WEC ve Spa zažila značka Audi skvělý víkend,“ řekl Dieter Gass, vedoucí oddělení DTM v divizi Audi Sport. „Měli jsme nejrychlejší vůz jak na suchu, tak i na mokru, a vybojovali jsme dvě první místa na startu a dvě vítězství – v neděli dokonce dvojnásobné vítězství. Jsme v čele všech tří průběžných klasifikací, v hodnocení jezdců dokonce se třemi jezdci. Víc si už nelze přát.“

Skupina Audi

– dodala zákazníkům v roce 2014 přibližně 1 741 100 vozidel značky Audi. Společnost působí globálně na více než 100 trzích a má výrobní závody v Ingolstadtu a Neckarsulmu (Německo), Györu (Maďarsko), Bruselu (Belgie), Bratislavě (Slovensko), Martorellu (Španělsko), Kaluze (Rusko), Aurangabadu (Indie), Changchunu a Foshanu (Čína), jakož i v Jakartě (Indonésie). V letošním roce zahájí společnost se čtyřmi kruhy ve znaku výrobu automobilů v Curitibě (Brazílie) a v roce 2016 v San José Chiapa (Mexiko). Mezi plně vlastněné dceřiné společnosti AUDI AG patří quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese, Itálie) a výrobce sportovních motocyklů Ducati Motor Holding S.p.A. (Boloňa, Itálie). Společnost má na celém světě v současnosti přibližně 80 000 zaměstnanců, z toho zhruba 58 000 v Německu. Na období 2015 až 2019 jsou plánovány celkové investice ve výši cca 24 miliard € – především do nových produktů a trvale udržitelných technologií. Audi dbá na firemní odpovědnost a do svých výrobků a procesů začlenila princip trvalé udržitelnosti. Dlouhodobým cílem je CO2 neutrální mobilita.

V roce 2014 bylo v České republice registrováno 3935 nových vozů Audi – o 19,6 procenta více než v roce 2013.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi zavádí do sériové výroby technologii lakování OFLA

Audi zavádí do sériové výroby...

Nová metoda umožňuje kontrastní lakování v jediném procesu Audi A4 Limuzína a A5 Coupé jako „edition one“ s černou střechou Audi zavádí do sériové výroby ekologickou a nákladově...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ještě ostřejší a výraznější:  Audi R8 V10 RWD a Audi R8 LMS GT4

Ještě ostřejší a výraznější: ...

Sportovní vůz s pohonem zadních kol bude pevnou součástí nabídky Nový vnější design sériově vyráběného modelu i závodní verze kráčí ve šlépějích variant R8 quattro Atmosféricky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dosáhnout na lepší auto je díky Startboxu od Volkswagen Financial Services hračka

Dosáhnout na lepší auto je díky...

Výběr nového automobilu podle srozumitelných kritérií a individuálních finančních možností – takový je Startbox. Jednoduchá, na českém trhu zcela unikátní on-line „nákupní galerie“,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrizující limuzína vyšší třídy:  Audi A6 55 TFSI e quattro

Elektrizující limuzína vyšší...

Hybridní soustava kombinuje 2.0 TFSI s elektromotorem o výkonu 105 kW a standardně dodávaným pohonem všech kol quattro Celkový nejvyšší výkon 270 kW (367 k), dojezd s elektrickým pohonem až...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Luxus a hospodárnost:  Audi A8 L 60 TFSI e quattro

Luxus a hospodárnost: Audi A8 L 60 TFSI...

Nejvyšší úroveň komfortu a sportovnosti, k tomu dojezd s elektrickým pohonem až 46 kilometrů Hybridní soustava s 3.0 V6 TFSI a výkonným elektromotorem poskytuje celkový nejvyšší výkon...