Audi má za sebou skvělý vstup do nové sezony DTM 2015

Audi je v čele všech tří průběžných klasifikací, v hodnocení jezdců dokonce se třemi jezdci.

Motorsports / DTM 1. race Hockenheim

V sobotním závodě úvodního podniku na Hockenheimringu

– vybojoval suverénní vítězství Jamie Green (Audi Sport Team Rosberg), který startoval z prvního místa. Audi zanechalo skvělý dojem i celkově, protože ve výsledkové listině prvního závodu patřilo šest nejvyšších míst čtyřem vozům Audi RS 5 DTM. Na sobotní úspěch navázaly týmy Audi dvojnásobným vítězstvím v nedělním závodě, v němž slavil Mattias Ekström svůj jubilejní dvacátý triumf v závodě DTM.

Jamie Green neměl s Audi RS 5 DTM v oranžové barvě týmu Hoffmann Group v sobotu konkurenci

Britský jezdec si zajistil první místo na startu s náskokem 0,116 sekundy a ve všech 26 kolech prvního ze dvou víkendových závodů určoval tempo. Po dokonalém startu se začal svým pronásledovatelům rychle vzdalovat a nenechal se vyvést z míry ani dvěma výjezdy bezpečnostních vozů, jimiž o příslušný náskok vždy přišel.

„Už v minulém roce jsem byl rychlý, ale v závodech jsem prostě neměl štěstí,“ řekl Green po svém prvním vítězství s Audi. „Dnes všechno fungovalo perfektně. Jezdím ve stejném týmu, mám stejného technika a ve svém Audi RS 5 DTM se cítím dobře. Z výsledku jsem šťastný.“

Do Top 5 se probojovali

– také jezdci týmů Audi Sport Abt Sportsline a Phoenix, Edoardo Mortara (Castrol EDGE Audi RS 5 DTM) a Mike Rockenfeller (Schaeffler Audi RS 5 DTM). Zdařilý vstup do sezony pro značku Audi završil mladý jezdec Nico Müller (Audi Financial Services Audi RS 5 DTM) šestým místem.

V prvním závodě

– sledovali v sobotu diváci napínavé souboje, kolize a mnoho předjížděcích manévrů. Do dojelo cíle jen 16 z 24 vozů na startu. Mattias Ekström (Red Bull Audi RS 5 DTM) dokončil závod na dvanáctém místě, přestože si při kontaktu se soupeřem poškodil pneumatiku a musel zajet neplánovaně do boxů. Také Adrien Tambay (Playboy Audi RS 5 DTM) ztratil šanci na body kvůli tvrdým soubojům a jednomu opuštění trati. Francouzský jezdec byl patnáctý.

Předčasně museli ze závodu odstoupit Timo Scheider (AUTO TEST Audi RS 5 DTM) a Miguel Molina (Teufel Audi RS 5 DTM). Oba jezdci se již v hektickém úvodním kole zapletli do kolizí a později museli se svými vozy zajet definitivně do boxů.

„Ze zdařilého úvodu sezony mám velkou radost,“ řekl Dieter Gass, vedoucí oddělení DTM v divizi Audi Sport, po sobotním závodu. „Nabídli jsme divákům velmi napínavý závod DTM, a dokázali tak, že nový formát závodů byl krokem správným směrem. Z pohledu Audi je samozřejmě ještě důležitější, že se dnes uskutečnilo první porovnání sil se soupeři, z něhož plyne, že jsme v zimě odvedli dobrou práci. Audi RS 5 DTM bylo dnes nejlepším vozem a Jamie Green to prokázal nejpůsobivějším způsobem. Už ve druhé polovině sezony 2014 byl velmi rychlý. Jeho první vítězství pro Audi viselo doslova ve vzduchu a bylo jen otázkou času.“

V nedělním závodě podobně výrazné vítězství

– jehož v sobotu dosáhl Jamie Green, vybojoval Mattias Ekström s vozem Red Bull Audi RS 5 DTM v barvách týmu Audi Sport Abt Sportsline. V úvodní fázi na suchém okruhu se Ekström prosadil v duelu s obhájcem titulu Marcem Wittmannem (BMW) a později, při začínajícím dešti s následnou výměnou pneumatik na mokro, předstihl svého týmového kolegu Edoarda Mortaru (Castrol EDGE Audi RS 5 DTM). Švédský jezdec svůj náskok ve druhé polovině závodu s každým kolem zvyšoval a cílovou čáru přejel s jasným náskokem 7,3 sekundy.

„Tento závod mě bavil od prvního až do posledního kola,“ řekl Ekström, který na Hockenheimringu slavil své 20. vítězství v závodě DTM. „Moje Audi RS 5 DTM fungovalo perfektně. Na výměnu pneumatik jsem zajel do boxů o kolo později, než by bylo optimální, ale to nebylo tak důležité, protože můj vůz jel tak dobře. Podmínky byly dnes velmi náročné – a v takové situaci jsou mnohaleté zkušenosti velkým přínosem.“

Dvojité vítězství značky Audi završil druhým místem Edoardo Mortara

Italský jezdec průběžně vedl, v 17. kole však při brzdění před ostrou zatáčkou pustil Ekströma bez boje před sebe a po čtvrtém a druhém místě v prvních dvou úvodních závodech sezony vede průběžné celkové hodnocení. „Viděl jsem, že je Mattias rychlejší a nechtěl jsem ohrozit možné dvojnásobné vítězství.“ Bylo to chytré rozhodnutí, protože v posledním kole se na něj téměř dotáhl jezdec Mercedesu Gary Paffett.

„Audi má za sebou skvělý start do sezony v DTM a včetně vítězství v napínavém závodě WEC ve Spa zažila značka Audi skvělý víkend,“ řekl Dieter Gass, vedoucí oddělení DTM v divizi Audi Sport. „Měli jsme nejrychlejší vůz jak na suchu, tak i na mokru, a vybojovali jsme dvě první místa na startu a dvě vítězství – v neděli dokonce dvojnásobné vítězství. Jsme v čele všech tří průběžných klasifikací, v hodnocení jezdců dokonce se třemi jezdci. Víc si už nelze přát.“

Skupina Audi

– dodala zákazníkům v roce 2014 přibližně 1 741 100 vozidel značky Audi. Společnost působí globálně na více než 100 trzích a má výrobní závody v Ingolstadtu a Neckarsulmu (Německo), Györu (Maďarsko), Bruselu (Belgie), Bratislavě (Slovensko), Martorellu (Španělsko), Kaluze (Rusko), Aurangabadu (Indie), Changchunu a Foshanu (Čína), jakož i v Jakartě (Indonésie). V letošním roce zahájí společnost se čtyřmi kruhy ve znaku výrobu automobilů v Curitibě (Brazílie) a v roce 2016 v San José Chiapa (Mexiko). Mezi plně vlastněné dceřiné společnosti AUDI AG patří quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese, Itálie) a výrobce sportovních motocyklů Ducati Motor Holding S.p.A. (Boloňa, Itálie). Společnost má na celém světě v současnosti přibližně 80 000 zaměstnanců, z toho zhruba 58 000 v Německu. Na období 2015 až 2019 jsou plánovány celkové investice ve výši cca 24 miliard € – především do nových produktů a trvale udržitelných technologií. Audi dbá na firemní odpovědnost a do svých výrobků a procesů začlenila princip trvalé udržitelnosti. Dlouhodobým cílem je CO2 neutrální mobilita.

V roce 2014 bylo v České republice registrováno 3935 nových vozů Audi – o 19,6 procenta více než v roce 2013.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Čtyři nové crashtesty – sedanu Audi A6 a VW Touareg se dařilo

Čtyři nové crashtesty – sedanu Audi...

Pro zájemce o koupi automobilu je bezpečnost vozu většinou klíčovým prvkem. Program nezávislého testování nových automobilů Euro NCAP dnes zveřejnil výsledky nárazových zkoušek čtveřice...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrické SUV Audi e-tron se v San Franciscu představilo s pneumatikami Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV

Elektrické SUV Audi e-tron se v San...

Audi si pro své první elektrické SUV vybralo ultra-výkonné pneumatiky Goodyear Společnost Audi dnes odhalila model e-tron, první plně elektrické SUV z produkce této německé automobilky. Goodyear...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrizující potěšení z jízdy: Audi e-tron

Elektrizující potěšení z jízdy: Audi...

Výkon až 300 kW a elektrický pohon všech kol pro mimořádné provozní vlastnosti Dojezd více než 400 kilometrů dle WLTP a rychlé nabíjení výkonem až 150 kW Virtuální vnější zpětná...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mobilita bez hranic: Audi e-tron Charging Service s komplexní nabídkou služeb pro nabíjení

Mobilita bez hranic: Audi e-tron Charging...

Prémiové služby pro nabíjení na více než 72 000 stanicích v 16 zemích EU Přístup ke všem nabíjecím stojanům s jednou kartou nebo aplikací myAudi App Nabídka zahrnuje síť...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zahájení výroby modelu Audi e-tron

Zahájení výroby modelu Audi e-tron

Audi vstupuje do budoucnosti. Tento týden v pondělí zahájil bruselský závod Audi velkosériovou výrobu modelu Audi e-tron. První SUV značky se zcela elektrickým pohonem má dostatečný dojezd pro...