Audi hodlá pokračovat ve vítězné sérii v nejnáročnějším vytrvalostním závodě na světě, jehož letošní ročník se jede 13. a 14. června

Sportovní vozy se čtyřmi kruhy vyhrály tento legendární závod od roku 2010 pětkrát v řadě.

1audileman1000

Celkem bude Audi bojovat o již 14. vítězství v závodě 24 h Le Mans

– během uplynulých 16 let. Zásadní součástí celkového konceptu hybridního sportovního vozu Audi R18 e-tron quattro v letošním roce je technologie Audi ultra, která zaručuje nejvyšší míru hospodárnosti a efektivity.

Klasický závod je pořádán od roku 1923 v západofrancouzském departmentu Sarthe

– ale jde v něm o mnohem víc než jen o historii. Tento závod má prestižní pověst po celém světě, protože jako žádný jiný podnik v oblasti motoristického sportu spojuje tradice s pokrokem. Le Mans je pro Audi nejnáročnější arénou pro testování své techniky. V roce 2006 bylo Audi první výrobcem, který v tomto závodě zvítězil se vznětovým motorem. Také první vítěz s hybridním pohonem měl na kapotě logo se čtyřmi kruhy – v sezoně 2012. Dodnes je hybridní pohon Audi, kombinující vznětový motor a elektromotor, v Le Mans neporažen. A je to v současnosti nejúspornější pohon: Žádný jiný ze čtyř výrobců ve třídě LMP1 nevystačí s tak malým množstvím energie z paliva jako Audi.

Dr. Wolfgang Ullrich, šéf závodního oddělení Audi říká:

„Tato efektivita skvěle odpovídá mottu ‚více z méně‘, které je základem Audi ultra. Zodpovědným pracovníkům organizací ACO, FIA a WEC se podařilo vytvořit pravidla, která umožňují napínavé souboje různých koncepcí pro hospodárný provoz.“ Jaké výhody nabízí hospodárná technika Audi v motoristickém sportu, bude patrné v přímém souboji na závodní dráze. Čtyři výrobci nastoupí na start se čtyřmi různými koncepty, které se liší principem spalování, uspořádáním motorů v závodním vozu, ale i rozsahem a způsobem využívání rekuperace kinetické energie a jejím ukládáním. V žádných jiných automobilových závodech není technická rozmanitost tak velká.

„To zvyšuje atraktivitu závodu v Le Mans i celého mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC. Patřičně náročný je také úkol se na takové závody připravit,“ říká Chris Reinke, vedoucí LMP v oddělení Audi Sport.

Dosavadní sezona ukazuje, že inženýři Audi splnili své úkoly na výbornou

Marcel Fässler (CH), André Lotterer (D) a Benoît Tréluyer (F) vyhráli oba první závody v Silverstone (GB) a Spa-Francorchamps (B). Do Le Mans pojedou na vedoucím místě průběžného pořadí. Nové Audi R18 e-tron quattro bylo ve Spa v kvalifikaci o sedm a v závodě o čtyři sekundy na kolo rychlejší než v uplynulém roce, přestože musí vystačit s množstvím paliva, které je o 2,8 procenta nižší než dosud. Přepracovaný motor V6 TDI, hybridní systém s dvojnásobným výkonem a především aerodynamicky optimalizovaný celkový koncept dokazují, jaký potenciál vězí v principu ultra.

Audi se může kromě vyspělé techniky spolehnout také na výjimečný týmový výkon a vášnivé nasazení svých profesionálních jezdců. Fässler, Lotterer a Tréluyer, startující s číslem „7“, společně vyhráli závod 24 h Le Mans pro Audi celkem třikrát v uplynulých čtyřech letech. Loïc Duval (F), který sdílí vůz s číslem „8“ s jezdci Oliverem Jarvisem (GB) a Lucasem di Grassim (BR), vyhrál legendární závod před dvěma roky. Filipe Albuquerque (P), Marco Bonanomi (I) a nováček René Rast (D) nastoupí do závodu se startovním číslem „9“. Stejně jako v předchozích letech důvěřuje Audi historicky nejúspěšnějšímu týmu v Le Mans, jímž je Audi Sport Team Joest. Tým Reinholda Joesta zvítězil ve čtyřiadvacetihodinovém závodě již patnáctkrát.

Mnoho pozorovatelů očekává v letošním ročníku čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans

– mimořádně napínavý průběh. Vytrvalostní závod bude odstartován v sobotu 13. června v 15 hodin. Živý přenos 83. ročníku legendárního závodu zajistí televizní stanice Eurosport.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi zahajuje prodej modelu e-tron na českém trhu

Audi zahajuje prodej modelu e-tron na...

Základní cena 2 094 900 Kč zahrnuje bohatou standardní výbavu včetně navigačního systému MMI Touch a podvozku se vzduchovým odpružením Prodloužená záruka na 4 roky/120 000 kilometrů a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vítězný typ: nové Audi Q3 zvítězilo v čtenářské anketě „Best Cars“

Vítězný typ: nové Audi Q3 zvítězilo...

Kompaktní SUV se prosadilo mezi 56 konkurenty ve své kategorii Odborný časopis auto motor und sport uděloval ocenění již 43. rokem Nové Audi Q3 se okamžitě etablovalo jako vítězný typ a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi elektrifikuje Světové ekonomické fórum v Davosu

Audi elektrifikuje Světové ekonomické...

Flotila vozidel Audi e-tron jezdí na ekologicky vyráběnou elektrickou energii Výzkumný projekt pro opětovné využití akumulátorů z elektromobilů Šéf Audi Bram Schot: „Zaměření na trvale...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Bridgestone vybrán jako dodavatel prvovýbavy pro nové zcela elektrické SUV Audi e-tron

Bridgestone vybrán jako dodavatel...

Nejnovější krok v rámci úzké spolupráce, díky níž je Bridgestone největším dodavatelem pneumatik pro vozy Audi Bridgestone, největší společnost na světě pro výrobu pneumatik a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Od zážitku z jízdy k zážitkové jízdě:  Audi na CES 2019

Od zážitku z jízdy k zážitkové...

Audi vytvoří z automobilu zábavní park Mobilita budoucnosti již dnes: trvale udržitelná, individuální a inteligentní Nové způsoby komunikace pomocí světla Audi představí i v letošním roce...