Audi hodlá pokračovat ve vítězné sérii v nejnáročnějším vytrvalostním závodě na světě, jehož letošní ročník se jede 13. a 14. června

Sportovní vozy se čtyřmi kruhy vyhrály tento legendární závod od roku 2010 pětkrát v řadě.

1audileman1000

Celkem bude Audi bojovat o již 14. vítězství v závodě 24 h Le Mans

– během uplynulých 16 let. Zásadní součástí celkového konceptu hybridního sportovního vozu Audi R18 e-tron quattro v letošním roce je technologie Audi ultra, která zaručuje nejvyšší míru hospodárnosti a efektivity.

Klasický závod je pořádán od roku 1923 v západofrancouzském departmentu Sarthe

– ale jde v něm o mnohem víc než jen o historii. Tento závod má prestižní pověst po celém světě, protože jako žádný jiný podnik v oblasti motoristického sportu spojuje tradice s pokrokem. Le Mans je pro Audi nejnáročnější arénou pro testování své techniky. V roce 2006 bylo Audi první výrobcem, který v tomto závodě zvítězil se vznětovým motorem. Také první vítěz s hybridním pohonem měl na kapotě logo se čtyřmi kruhy – v sezoně 2012. Dodnes je hybridní pohon Audi, kombinující vznětový motor a elektromotor, v Le Mans neporažen. A je to v současnosti nejúspornější pohon: Žádný jiný ze čtyř výrobců ve třídě LMP1 nevystačí s tak malým množstvím energie z paliva jako Audi.

Dr. Wolfgang Ullrich, šéf závodního oddělení Audi říká:

„Tato efektivita skvěle odpovídá mottu ‚více z méně‘, které je základem Audi ultra. Zodpovědným pracovníkům organizací ACO, FIA a WEC se podařilo vytvořit pravidla, která umožňují napínavé souboje různých koncepcí pro hospodárný provoz.“ Jaké výhody nabízí hospodárná technika Audi v motoristickém sportu, bude patrné v přímém souboji na závodní dráze. Čtyři výrobci nastoupí na start se čtyřmi různými koncepty, které se liší principem spalování, uspořádáním motorů v závodním vozu, ale i rozsahem a způsobem využívání rekuperace kinetické energie a jejím ukládáním. V žádných jiných automobilových závodech není technická rozmanitost tak velká.

„To zvyšuje atraktivitu závodu v Le Mans i celého mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC. Patřičně náročný je také úkol se na takové závody připravit,“ říká Chris Reinke, vedoucí LMP v oddělení Audi Sport.

Dosavadní sezona ukazuje, že inženýři Audi splnili své úkoly na výbornou

Marcel Fässler (CH), André Lotterer (D) a Benoît Tréluyer (F) vyhráli oba první závody v Silverstone (GB) a Spa-Francorchamps (B). Do Le Mans pojedou na vedoucím místě průběžného pořadí. Nové Audi R18 e-tron quattro bylo ve Spa v kvalifikaci o sedm a v závodě o čtyři sekundy na kolo rychlejší než v uplynulém roce, přestože musí vystačit s množstvím paliva, které je o 2,8 procenta nižší než dosud. Přepracovaný motor V6 TDI, hybridní systém s dvojnásobným výkonem a především aerodynamicky optimalizovaný celkový koncept dokazují, jaký potenciál vězí v principu ultra.

Audi se může kromě vyspělé techniky spolehnout také na výjimečný týmový výkon a vášnivé nasazení svých profesionálních jezdců. Fässler, Lotterer a Tréluyer, startující s číslem „7“, společně vyhráli závod 24 h Le Mans pro Audi celkem třikrát v uplynulých čtyřech letech. Loïc Duval (F), který sdílí vůz s číslem „8“ s jezdci Oliverem Jarvisem (GB) a Lucasem di Grassim (BR), vyhrál legendární závod před dvěma roky. Filipe Albuquerque (P), Marco Bonanomi (I) a nováček René Rast (D) nastoupí do závodu se startovním číslem „9“. Stejně jako v předchozích letech důvěřuje Audi historicky nejúspěšnějšímu týmu v Le Mans, jímž je Audi Sport Team Joest. Tým Reinholda Joesta zvítězil ve čtyřiadvacetihodinovém závodě již patnáctkrát.

Mnoho pozorovatelů očekává v letošním ročníku čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans

– mimořádně napínavý průběh. Vytrvalostní závod bude odstartován v sobotu 13. června v 15 hodin. Živý přenos 83. ročníku legendárního závodu zajistí televizní stanice Eurosport.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - I.S.R. Racing čeká domácí závod ADAC GT Masters v Mostě

I.S.R. Racing čeká domácí závod ADAC...

I.S.R. Racing naváže na své premiérové vystoupení v ADAC GT Masters druhým podnikem, který se jako jediný z celého kalendáře jede v České republice na autodromu v Mostě. Na severu Čech...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi získalo bronzové ocenění v prestižní soutěži ADC Creative Awards

Audi získalo bronzové ocenění v...

Bronzový Louskáček obdržela ve velké konkurenci reklama Audi děkující dvojnásobné olympijské vítězce Ester Ledecké, kterou připravila agentura Addict Audi úspěšně propaguje svou značku a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvyšší napětí: Prototyp Audi e-tron ve Faradayově kleci

Nejvyšší napětí: Prototyp Audi e-tron...

Rychlonabíjení s výkonem až 150 kW v síti Ionity Rozmanitá nabídka pro snadné nabíjení doma a na cestách Dojezd více než 400 kilometrů v jízdním cyklu WLTP Pro značku se čtyřmi kruhy...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ocenění pro Audi od prosince 2017

Ocenění pro Audi od prosince 2017

„Best Cars 2018“: Audi A5 Sportback je nejlepším modelem střední třídy Ve 42. ročníku čtenářské ankety „Best Cars“, pořádané odborným časopisem auto motor und sport, zvítězilo Audi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...