Značka Michelin se s Audi zapsala zlatým písmem do historie závodu v Le Mans

Více než polovina startujících v Le Mans důvěřuje pneumatikám Michelin

Značka Michelin se s Audi zapsala zlatým písmem do historie závodu v Le Mans

Vítězné vozy využívaly pneumatiky se systémem monitorování tlaku. Piloti Tom Kristensen, Frank Biela a Emanuelle Pirro s vozem Audi R8 a podporou koncernu Michelin jako dodavatele pneumatik se o víkendu 15. a 16. června navždy zapsali zlatým písmem do historie motoristického sportu: Tito tři jezdci se stali první posádkou, která dokázala ve stejné sestavě vyhrát legendární vytrvalostní závod v Le Mans třikrát za sebou!

Triumf značky Audi a pneumatik Michelin v Le Mans umocnily i další dvě posádky týmu Audi – jezdci Capello/Herbert/Pescatori a Krumm/Peter/Werner, kteří si před 220 000 tisíci diváky dojeli pro druhé a třetí místo v absolutním pořadí.


I přes skvělé umístění třech vozů Audi R8 s pneumatikami Michelin na prvních třech místech nebyl závod v Le Mans vůbec snadnou záležitostí. Horké počasí a vysoká vlhkost vzduchu kladla vysoké nároky na jezdce, jejich vozy a samozřejmě i na pneumatiky. Letošní ročník Le Mans provázel nebývale vysoký počet defektů pneumatik. „Velmi vysoké tempo přináší řadu kolizních situací, závodní vozy se ocitají často v nejtěsnějším kontaktu nebo vyjedou částečně mimo trať, což většinou odnášejí jejich karbonové karoserie. Tyto úlomky jsou ostré jako břitva a dokážou snadno proříznout pneumatiku,“ vysvětluje Gérard Aussage, ředitel společnosti Michelin odpovědný za program vytrvalostních automobilových závodů.


Ztráta tlaku v pneumatice je v Le Mans také nejčastější příčinou havárií. „Nejhorší je tzv. pomalá ztráta tlaku. Na dlouhých rovných úsecích řidič často ani nepostřehne, že s jeho vozem není něco v pořádku, i když některá z  pneumatik uchází. Vše se ale dramaticky projeví při brždění v nájezdu do zatáčky, a to už bývá většinou pozdě,“ říká Gérard Aussage. Vozy Audi R8, resp. jejich řidiči měli v tomto ohledu velkou výhodou: společnost Michelin, tradiční partner týmu Audi, jim dodala pneumatiky se systémem průběžného monitorování tlaku. Jezdci tak okamžitě zaregistrovali každý defekt a mohli bleskově reagovat a dovést vůz nižší rychlostí bezpečně do boxů.


Triumf Audi v Le Mans byl pro Michelin už jedenáctým vítězstvím v absolutním pořadí v tomto extrémně náročném vytrvalostním závodě a pátým v průběhu posledních pěti let. Vítězné Audi R8 použilo od středečního startu kvalifikačních jízd do konce hlavního závodu v neděli v 16.00 hodin celkem 26 sad pneumatik. Tom Kristensen navíc zlepšil rekord na jedno kolo o téměř čtyři sekundy.


Michelin přijel do Le Mans s týmem šedesáti mechaniků a specialistů na „obutí“, sedmnáct kamionů vezlo celkem 5300 pneumatik. Micheliny zvolilo 27 jezdců z celkem 50 startujících závodních vozů, kteří nakonec zvítězili ve třech ze čtyřech vypsaných kategorií. Z 27 vozů, které pro závod v Le Mans obuly pneumatiky Michelin, jich do cíle dojelo 18, z toho devět se umístilo v první desítce.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...