Značka Land Rover oslavila 29.prosince 68 let a zároveň poslední den historie výroby jednoho z Defenderů, který byl vyroben ve výrobním závodě v Solihullu

Legendární Land Rover Series a Defender se vyráběl v Solihullu více než 68 let.

1lrdvyrocia900

1lrdvyrocib900

1lrdvyrocic900

Více než 700 současných i bývalých zaměstnanců

– kteří se podíleli na výrobě Land Rover Series a Defenderu, mělo možnost vidět a řídit některé z nejvýznamnějších modelů celé historie této ikony. Mezi nimi i předvýrobní sérii Huey nebo poslední vůz, který sjel z výrobní linky, a to LR Defender 90 Heritage Soft Top.

Značka Land Rover zároveň představila nový program Heritage Restoration

– který bude využívat prostory stávající výrobní linky v Solihullu. Tým inženýrů, včetně některých zaměstnanců specializovaných na Defender, bude dohlížet na renovaci několika modelů Land Rover Series, které pochází z celého světa. První vozy se dostanou do prodeje v červenci 2016.

„Dnes slavíme to, co generace žen a mužů vyráběli od doby, kdy byl Land Rover nakreslen do písku. Land Rover Series, nyní Defender, je původ našeho legendárního všestranného vozidla, které udělalo ze světa lepší místo, ačkoli jsme se mnohdy museli potýkat s těmi nejextrémnějšími podmínkami. Defender bude mít vždy speciální místo v srdcích nás i našich zaměstnanců, ale to není konec. Máme slavnou minulost a nádhernou budoucnost, na kterou se můžeme těšit,“ řekl Dr Ralf Speth, CEO Jaguar Land Rover.

„Je to zvláštní den oslav pro Jaguar Land Rover. Všichni máme osobní vzpomínky na Defender. Je to automobilová ikona a je velmi oblíbený po celém světě. V posledních 68 letech se svět dramaticky změnil, ale toto vozidlo zůstalo pořád stejné. Má něco, co jiné vozy nemají. Poslední model odráží jednoduchost, poctivost a kouzlo celého dědictví Land Rover Series. Vytvoření Defenderu zítřka je sen každého inženýra nebo designéra, jde o další kapitolu, na kterou se těšíme,“ dodal Nick Rogers, Group Engineering Director Jaguar Land Rover

Na oslavě Defenderu v Solihullu se objevilo více než 25 unikátních vozidel z historie Land Roveru

– kolem kterých projel poslední výrobený Defender. Tento vůz má originální část, která byla používána pro modely Soft Top od roku 1948 – hák na uchycení plachty. Vůz bude umístěn do sbírky Jaguar Land Roveru.

Zajímavou novinkou, kterou pro své fanoušky Jaguar Land Rover připravil, je online platforma ´Defender Journeys´, kam může každý nahrát své cesty a zážitky s modely Series nebo Defenderem. Jde o digitální album, kde chce značka Land Rover shromáždit nejrůznější dobrodružství, která si mohou všichni fanoušci prohlížet a sdílet.

Od roku 1948 bylo v Solihullu vyrobeno více než dva miliony modelů Series a Defenderů

To, co začalo jako linka v písku, se stalo jedním z nejznámějších vozů s pohonem všech kol. Vůz získal mnoho ocenění jako nejvšestrannější vozidlo na zemi a dovezl své majitele do míst, do kterých by je jiné vozidlo nedovezlo.

V roce 1948 se do výroby dostal model Series I. Poválečná Británie se potýkala s velkým nedostatkem oceli, ačkoliv země měla velké výrobní kapacity. Inspirace přišla od bratrů Spencera a Maurice Wilksových. Ti pomohli během třicátých let společnosti Rover dostat se zpět k zisku. Navrhli totiž Land Rover jako vůz s využitím pro zemědělství a farmaření.

Změny následovaly v roce 1958, kdy vůz Series II přinesl nový design a motory včetně vznětových, které se využívaly až do poloviny osmdesátých let minulého století. Do roku 1966 se prodalo více než půl milionu vozů, přičemž roční produkce dosáhla vrcholu v roce 1971 s 56 000 jednotkami. Během sedmdesátých let se prodávala řada Series III stejně dobře jako její předchůdce.

Vozidlo získalo v roce 1990 nové jméno – Defender

Předtím byl vůz označován pouze podle délky rozvoru a série. Od této doby byla také v portfoliu řada Range Rover a nově Discovery.

Půvab Land Roveru vycházel mimo jiné také z bezpočtu variant, které byly vytvořeny mimo základní platformu včetně různorodých hasičských vozů, armádních vozů Forward Control 101, sběračů třešní a dokonce obojživelného vozu schopného plout na vodě. Během bohaté historie bylo vozidlo využito jak zemědělci, slavnými objeviteli, tak vládci.

Pro mnoho vlastníků Defenderu stejně jako pro některé zaměstnance výrobní linky v Solihullu se vůz stal součástí rodiny

Tim Bickerton, kterému je dnes 55 let, zde začínal jako učeň. Z toho 40 let pracuje jako servisní technik Land Roveru a šel tak ve šlépějích svého dědečka Charlieho a otce Petera. Ti zde pracovali 35 a 30 let na stejné lince a postupně se stali mistry. Tima pak následovala jeho dcera Jade, které je 25 let, a pracovala v oddělení logistiky a materiálu pro Defender. Nyní nastoupila do jiného oddělení v rámci JLR. V loňském roce se Timův syn Scott stal již pátým členem, který pracuje právě na Defenderu.

„Jsem nesmírně hrdý na naši rodinnou tradici, kdy tolik mých příbuzných pracuje na tomto pozoruhodném vozidle. Defender se stal doslova součástí naší rodiny. Kvůli tomuto vozu se každý vrátí k Land Roveru. Možná se jeví jako tažný kůň, ale my si myslíme, že je to plnokrevník,” řekl Tim.

„Defender je speciální vozidlo, které je ručně sestrojeno. Potřebujete mít zručnost a švih a to trvá celé měsíce. Je to o tom dělat práci rychle a jde o kombinaci několika dovedností. Vyrábět Defender je jako být součástí velké rodiny,“ řekl další veterán David Smith, kterému je 56 let a 37 let pracuje na výrobní lince Defenderu. David se přemístí do výroby Jaguaru XE. Bývalý řezník nastoupil do Land Roveru jako dvacetiletý, protože měl tehdy dvojnásobnou mzdu £ 80 za týden a značka Land Rover mu dala práci s dlouhodobými vyhlídkami.

Jaguar Land Rover Heritage Restoration

Program Jaguar Land Rover Heritage Restoration umožní, aby Land Rover Series a Defender nadále zůstaly v Solihullu. Tým dvanácti odborníků, kdy deset z nich přichází ze současné výrobní linky Defenderu, povede projekt, který bude začínat s obnovou a prodejem modelů Land Rover Series. Tým má dohromady více než 172 let zkušeností ve výrobě Defenderu nebo modelů Land Roveru. Tony Martin, jeden ze zaměstnanců, kteří se přemístí do tohoto programu, bude následovat stopy svého dědečka a otce. Ve skutečnosti tak bude restaurovat vozidla, která jeho dědeček pomáhal vyrábět.

„Program Land Rover Heritage bude nabízet vozy, služby, díly a zážitky pro všechny majitele a fanoušky po celém světě. Naše nová služba a prodej odborně restaurovaných vozidel Series I je jen začátek ujištění v tom, že klasické Land Rovery nejsou jen součástí naší minulosti, ale také naší budoucnosti,“ dodal Tim Hanning Jaguar Land Rover Heritage Director.

Defender Journeys – digitální album

Značka Land Rover spouští novou online platformu ´Defender Journeys´. Moderní online centrum umožňuje majitelům a fanouškům sdílet data o svých cestách s Land Rover Series nebo Defenderem. Cílem je vytvořit a uchovat online mapu těch nejlepších cest a vzpomínek na ikonu s pohonem všech kol pro budoucí generace.

Uzavření výrobní linky v Solihullu s sebou přináší také konec výstavy Land Rover Celebration Line, přestože ta zůstane i nadále naživu. Linka z roku 1948 přilákala více než 10 000 návštěvníků za posledních 12 měsíců a mapuje život Land Roveru Defenderu od svých počátků v roce 1948 do současnosti.

Fanoušci si mohou celou výrobu Defenderu (včetně linky z roku 1948) prohlédnout online prostřednictvím 360 ° prohlídky na:

http://defendertour.landrover.com

Informace pro čtenáře:

Od roku 1948 značka Land Rover vyrábí vozy s pohonem všech kol s všestranným využitím. Do modelové řady patří vozy Defender, Discovery, Discovery Sport, Range Rover Sport, Range Rover a Range Rover Evoque. 80 % všech modelových řad je vyváženo do více než 170 zemí světa.

Solihull a Land Rover Series/Defender

  • Původní Land Rover Series I stál v roce 1948 450 liber. Vůz byl poháněn čtyřválcovým motorem o objemu 1.6 litru s výkonem 50 koní.
  • Od roku 1948 bylo v Solihullu vyrobeno přes 2 016 933 modelů Land Rover Series a Defender.
  • Sestrojit Defender trvá více než 56 hodin.
  • Nový Defender sjíždí z výrobní linky každé 4 minuty.
  • Za pouhých 12 měsíců po otevření vidělo více než 10 000 majitelů a fanoušků repliku původní výrobní linky Defenderu z roku 1948.
  • Mezi slavné vlastníky patří britská královna, Sir Winston Churchill nebo herec Steve McQueen.
  • Program Land Rover Experience přinesl nový rozměr. Byl převzat v roce 1990 od předváděcího týmu vedeného Rogerem Crathornem a měl za úkol ukázat široké schopnosti vozů značky Land Rover po celém světě.
  • Od roku 1948 mají modely Land Rover Series Soft Top a Defender dvě originální části a to hák na uchycení plachty a vzpěru podvozku.
  • Každý Defender se skládá ze 7 000 částí. Výroba trvá více než 56 hodin manuální práce ve srovnání se 48 hodinami práce na LR Discovery Sport.
  • Zaměstnanci mají svá vlastní jména pro jednotlivé části vozidla. Např. dveře jsou známy jako „prasečí uši“ a palubní deska jako „jehněčí kotleta“.
  • V Solihullu se v současné době vyrábí Range Rover, Range Rover Sport, Discovery, Jaguar XE a Jaguar F- PACE.

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Defender má nové verze, včetně luxusního Defenderu 130 Outbound

Defender má nové verze, včetně...

V nabídce modelové řady Land Rover Defender se objevují novinky: První je Defender 130 Outbound – extrémista s osmiválcovým motorem a výkonem 500 koní. A druhým pak historickým odkazem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover V8: 530 koní extáze

Range Rover V8: 530 koní extáze

Automobilovou historii píšou výjimečné vozy. Ty s odvážnějšími sny a větší vytrvalostí. Ty, které mění možnosti ve skutečnost. Range Rover s motorem V8 takový je. Výjimečný. Auta se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Sport: Univerzální voják na všechny povrchy

Range Rover Sport: Univerzální voják na...

Dneska chtějí zákazníci auto na všechno. Aby zajelo rychlý čas na ulízaném asfaltu závodního okruhu, i aby zvládlo brouzdat po strupatých okreskách nebo na nezpevněném povrchu, nebo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stylová oslava 75 let: Land Rover Defender 90 v kostkách

Stylová oslava 75 let: Land Rover...

Už je 75 let, co Land Rover představil svoji perlu z britských slatin a bažin. Tehdy se zrodila opravdová ikona, teď značka společně s firmou LEGO spojila síly a vytvořily stavebnici LEGO Icons...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover SV: Návrat krále za 5,6 milionu

Range Rover SV: Návrat krále za 5,6 milionu

Má za sebou přes 50 let vývoje a čtyři generace předchůdců, ale nikdy nebyl tak atraktivní, moderní, esteticky půvabný a technologicky vyspělý. Range Rover, vlajková loď automobilky Land...