Značka Audi slaví: Z montážní linky závodu Ingolstadt sjelo šestimilionté Audi s pohonem quattro

Jen jeden a půl roku poté, co bylo vyrobeno v únoru 2013 quattro s pětimiliontým pořadovým číslem překonala ingolstadtská automobilka hranici šesti milionů.

1audi6mil1000

Jubilejní vůz Audi SQ5 3.0 TDI quattro* v metalickém odstínu šedá Monsun putuje do USA.

Nový výrobní rekord symbolizuje celosvětový úspěch pohonu všech kol Audi quattro. Tato technika dobyla silnice po celém světě krátce po představení prvního modelu Audi quattro s trvalým pohonem všech kol v roce 1980. Značka se čtyřmi kruhy má s cca 170 variantami quattro nejširší nabídku vozů s pohonem všech kol mezi prémiovými výrobci.

Dynamika a sportovní vlastnosti, nejvyšší technická preciznost a bezpečnost

– to jsou charakteristické vlastnosti techniky quattro od značky Audi. Před více než 30 lety se jednalo o průkopnický počin, dnes je to synonymum technického pokroku.

Značka Audi vyrobila v roce 2013 celkem 710 095 automobilů s pohonem quattro.

Každý den sjíždí z montážních linek obou německých závodů Audi v Ingolstadtu a Neckarsulmu přibližně 2000 vozů Audi s pohonem všech kol. Trvalý pohon všech kol přesvědčuje o svých přednostech zákazníky po celém světě. V roce 2013 se pro model quattro rozhodlo 44 procent všech zákazníků Audi. Žádný jiný prémiový výrobce se nemůže pochlubit tak vysokým podílem vozů s pohonem všech kol na prodeji. Nejprodávanějším modelem bylo Audi Q5, následované modelovou řadou Audi A4. Mimořádně žádané jsou modely Audi s pohonem všech kol v USA, Kanadě, Rusku a na Středním východě. Také v Německu jsou modely Audi s pohonem quattro silně zastoupeny. V prvním pololetí bylo pro německý trh vyrobeno 61 150 vozidel Audi s pohonem quattro.

S cca 170 modelovými variantami quattro

– včetně karosářských variant, motorů a převodovek – nabízí Audi nejširší výběr mezi prémiovými značkami. Technika quattro je k dispozici ve všech modelových řadách. Modely Audi Q7, Audi R8, Audi A4 allroad, Audi A6 allroad a všechny modely S a RS se dodávají výhradně s pohonem quattro.

Značka Audi představila pohon quattro poprvé v roce 1980 na Ženevském autosalonu v legendárním modelu Audi quattro. Tento model, plánovaný původně jen pro malosériovou výrobu, zůstal ve výrobním programu až do roku 1991. Audi od té doby pohon quattro průběžně zdokonaluje.

K celosvětové proslulosti techniky pohonu všech kol quattro přispěly

– v neposlední řadě také legendární reklamní kampaně a úspěchy v motoristickém sportu. Již téměř 30 let má kultovní postavení televizní spot, v němž Audi 100 CS vyjíždí vlastními silami vzhůru po skokanském můstku ve finské Kaipole. Nezapomenutelná je také triumfální jízda Waltera Röhrla z roku 1987. S Audi Sport quattro S1 stanovil tehdy tento jezdec nový traťový rekord v závodě do vrchu na Pikes Peak v americkém Coloradu. Výjimečnou bilanci v motoristickém sportu dokumentují také čtyři tituly v mistrovství světa v rallye, tři vítězství v závodě do vrchu na Pikes Peak, mistrovské tituly v seriálu Trans-Am v hodnocení jezdců a značek, dva tituly v DTM, deset národních titulů v závodech cestovních vozů a jeden světový pohár v závodech cestovních vozů.

Po zákazu pohonu všech kol pro tovární týmy v závodech cestovních vozů v roce 1998 se další závodní vůz Audi s pohonem všech kol objevil na závodních tratích až v roce 2012. Ingolstadtští hned napoprvé vybojovali s Audi R18 e-tron quattro s hybridní technikou dvojité vítězství v závodě 24 h Le Mans. Další dva triumfy následovaly v letech 2013 a 2014. V mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA WEC získalo Audi s hybridními sportovními vozy v letech 2012 a 2013 tituly v hodnocení jezdců i značek.

Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km a emisí CO2 v g/km modelů Audi:

  • A4: spotřeba: 10,7 – 4,0; (emise: 249 – 104)
  • A4 allroad: spotřeba: 7,1 – 5,6; (emise: 164 – 145)
  • A6 allroad: spotřeba: 8,9 – 6,1; (emise: 206 – 159)
  • Q5: spotřeba: 8,5 – 4,9; (emise: 199 – 129)
  • SQ5 3.0 TDI quattro: spotřeba: 6,8; (emise: 179)
  • Q7: spotřeba: 10,7 – 7,2; (emise: 249 – 189)
  • R8: spotřeba: 14,9 – 12,4; (emise: 349 – 289)

 Zdroj: Temper Communication a.s.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...