Pokus o světový rekord proběhl v rámci Evropského týdne mobility ve dvou dnech, a to 19. a 20. září 2011 na velodromu v pražských Strašnicích.



Start
– proběhl v pondělí 19. září přesně v 11 hodin za účasti Petra Kuchaře, předního světového freestyle motokrosaře.
Do cíle
– skútr dorazil přesně o 24 hodin později. Během této doby si v hodinovém intervalu předávalo elektrický skútr značky AKUMOTO pouze pět pro tuto akci speciálně proškolených jezdců – to vše za dohledu komisařů z agentury Dobré den, u které je světový rekord zaregistrovaný.
Po 24 hodinách elektrický skútr ujel úctyhodných 1136,3 kilometrů – tedy nejvíce na světě.
„Cílem akce bylo demonstrovat jízdní vlastnosti a využitelnost elektrického skútru. Vzhledem k tomu, že moderní elektroskútry disponují principem vyjímatelných akumulátorů, zajímalo nás celkové množství kilometrů, které dokáže elektrický skútr zdolat za vytyčený časový úsek,“ říká Lukáš Drahovzal, obchodní manažer značky AKUMOTO, a dodává: „Jednalo se o sériový elektroskútr značky Akumoto, bez jakékoliv úpravy. O to více nás těší, že dosažený výsledek v podobě světového rekordu, předčil i nejoptimističtější odhady,“ vysvětluje Lukáš Drahovzal.
Celkově ujeté kilometry odpovídají zhruba vzdálenosti mezi Prahou a Paříží. Na ujetí této vzdálenosti v délce 1136,3 km stačilo pouhých 40,8 kWh. To představuje za vlastní (silovou) elektřinu náklady ve výši 71 Kč včetně DPH (počítáno dle sazby e-Tarif D-Standard společnosti ČEZ). Tato částka jasně potvrzuje skutečnost, že elektrických skútr šetří nejen životní prostředí, ale i náklady na provoz.
„Tato akce odpovídá našim aktivitám, pomocí nichž chceme veřejnosti ukázat celou řadu výhod elektrických vozidel, ať už se jedná o elektrické skútry, elektromobily, elektrokola nebo elektrobusy,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čistých technologií společnosti ČEZ s tím, že portfolio elektrických dopravních prostředků Skupiny ČEZ se stále rozrůstá. „V rámci našeho projektu Elektromobilita chceme v souvislosti s plánovanou výstavbou dobíjecích stanic otestovat co nejvíce vozidel – včetně nákladních a užitkových aut. ČEZ tím získá další potřebné informace o jízdních vlastnostech elektromobilu, které použije při výstavbě dobíjecích stanic,“ dodává Tomáš Chmelík.
Technické parametry skútru AKUMOTO 600
Elektrický skútr této značky disponuje silným motorem o max. příkonu 3kW, díky kterému dosahuje velkého zrychlení a maximální rychlosti srovnatelné s benzinovými skútry o objemu 50ccm.
V porovnání s osobním automobilem jsou jeho provozní náklady až 40x nižší.
Technická data:
Příkon | 1,6–3 kW |
Typ akumulátoru | Lithium (LiFePO4) |
Životnost akumulátoru | 100 000 km |
Max. rychlost | 45–55 km/hod |
Max. dojezd | 120 km |
Doba nabíjení | 2–6 h |
Povolené zatížení | 150 kg |
Pneumatiky | 12“ Kenda |
Přední i zadní brzda | kotoučová (hydraulická) |
Tlumiče | vzducho-kapalinové |
Rozměry (D×V׊) | 1900×1180×700 |
Hmotnost | od 79 kg |
Bc. Lukáš Drahovzal, obchodní a marketingový manažer
AKUMOTO, Nad Oborou 3412, Mělník 276 01
Tel: 315 601 380 | Fax: 315 629 747 | mobil: 602 608 701
obchod@akumoto.com | www.akumoto.com