„Díky 75letým zkušenostem patří finská společnost Nokian Tyres podle vlastních slov mezi největší celosvětové specialisty na zimní pneumatiky v severských podmínkách. Právě kvůli krutým severským zimám a testování v extrémních podmínkách uspokojí pneumatiky Nokian i nejnáročnější požadavky a několik desítek let opakovaně vítězí v uskutečňovaných testech,”
říká Teppo Huovila, viceprezident R & D společnosti Nokian Tyres.

„Protože vyrábíme zimní pneumatiky, které jsou celosvětově nejvýkonnější pro drsné severské podmínky, v mírném klimatickém pásmu tak naše pneumatiky zaručují bezkompromisní bezpečnost. Vyvinuli jsme dezény speciálně uzpůsobené pro středoevropské zimy, pro které je příznačná rychlá změna počasí a zároveň vyšší teploty a rychlosti, než je tomu ve Skandinávii. Tyto pneumatiky, jako například zelená pneumatika Nokian WR G2, zaručují nadstandardní bezpečnost při jízdě na rozbředlém sněhu, zasněžené a zledovatělé vozovce, na mokrém i suchém povrchu,” popisuje T. Huovila silné stránky pneumatik Nokian určených pro střední Evropu. „Dezény pneumatik optimalizovaných pro potřeby řidičů ze střední Evropy zaručují v místním mírném podnebí lepší výkony, než je tomu u pneumatik vyvinutých pro chladnější severské klima, a jsou bezpečnější. Navíc mají nízkou spotřebu paliva a jsou ohleduplné k životnímu prostředí.”
Největší nebezpečí představuje aquaplaning na rozbředlém sněhu


Riziko aquaplaningu na rozbředlém sněhu je vysoké a pro řidiče představuje velké nebezpečí, protože pneumatiky ztrácejí kontakt s vozovkou a vozidlo přestává být ovladatelné. Studie finské technické univerzity v Tampere z roku 2008 dokazuje, že při jízdě na rozbředlém sněhu je riziko úrazů se smrtelnými následky 4,9krát vyšší než při jízdě na suché vozovce. Především loňská zima s objemnými sněhovými srážkami po celé Evropě ukázala, že sníh pokrývající silnice a rychle se měnící podmínky se staly každodenní záležitostí a způsobily velké množství nehod. Tyto podmínky kladly



na pneumatiky nejvyšší nároky, na které ovšem nebyly všechny schopny reagovat. Výsledkem byl obrovský dopravní chaos, nekonečné zácpy na dálnicích, četné uzavírky a vážné nehody s mnoha zraněními.
Jakmile teploty opět vystoupaly nad 0 °C, začal řidiče ohrožovat rozbředlý sníh. Vozidla ztrácela kontakt mezi pneumatikou a vozovkou, dostávala se do smyku a přestala být ovladatelná. Změna sněhu na sněhovou břečku byla opakovaná a způsobila tisíce nehod.
Unikátní testy bezpečné jízdy v rozbředlém sněhu přinášejí nová zdokonalení pneumatik




„Již 15 let společnost Nokian Tyres, průkopník ve vývoji nových řešení pro bezpečnou jízdu v rozbředlém sněhu, testuje boční i podélné síly pneumatiky v kontaktu se sněhovou břečkou a disponuje unikátním testovacím zázemím,” uvádí vedoucí centra péče o zákazníky Matti Morri. „Naši technici vyvinuli metody, které umožňují s přesnou vypovídací hodnotou testovat chování pneumatik na rozbředlém sněhu. Přestože již nyní patříme mezi lídry na trhu s pneumatikami, rok co rok výkon našich pneumatik trvale zdokonalujeme.”
Odborníci z Finska u prémiové zelené zimní pneumatiky Nokian WR G2 vyzdvihují její vlastnosti zaručující výjimečně účinnou ochranu před vznikem aquaplaningu při jízdě v rozbředlém sněhu. Severští technici uvádějí, že tento specialista na jízdu ve sněhové břečce navíc díky nižšímu valivému odporu významnou měrou snižuje spotřebu paliva, konkrétně litr a půl na každých 100 kilometrů. Z ekologického hlediska je prospěšné složení pryže pneumatiky Nokian WR G2 – všechny její složky jsou vyráběny bez užití vysokoaromatických olejů na základě přírodních produktů řepkového oleje a siliky.
Ekologicky šetrná pneumatika Nokian WR G2 je výsledky testů německého autoklubu ADAC a německých automobilových časopisů „ Auto motor und sport“, „ Auto“ a „ Sport auto“ označována jako „doporučená“. Řada pneumatik Nokian WR G2 poskytuje nejširší nabídku zimních pneumatik této značky: 67 rozměrů počínaje 14palcovými pneumatikami s rychlostním indexem T a 20palcovými pneumatikami s rychlostním indexem W (maximální rychlost 270 km/hod.) konče. Touto pneumatikou tak může být vybaven téměř jakýkoliv model vozidla. K dispozici je rovněž 6 run-flat verzí.
Pro vozidla SUV je uzpůsobena speciální verze Nokian WR G2 SUV, rovněž zelený odborník na jízdu v rozbředlém sněhu. Tato finská zimní pneumatika ohleduplná k životnímu prostředí zaručuje bezpečnost za každého počasí: na mokrém, suchém, zasněženém i zledovatělém povrchu. Jak ukazují výsledky testů výrobce, v porovnání s nejbližšími konkurenty disponuje o 10 % nižším valivým odporem. K dispozici je 28 rozměrů od 15 do 22 palců.
Průkopník v ochraně životního prostředí





„Společnost Nokian Tyres je rovněž průkopníkem v ochraně životního prostředí,” říká prezident a výkonný ředitel společnosti Kim Gran. „Byli jsme prvním výrobcem pneumatik, který při výrobě svých produktů začal užívat pouze čištěné nízkoaromatické oleje. Finské prémiové pneumatiky se zeleným srdcem, které výrazně snižují spotřebu paliva, protože disponují extrémně nízkým valivým odporem.”
Zdroje:
- Zima 2009/2010: http://en.wikipedia.org/wiki/Winter_of_2009%E2%80%932010_in_Europe
- Zimní test pneumatik ADAC 2009: ADACmotorwelt, vydáno 10. října 2009
- Auto motor und sport, vydáno č. 21, 24. září 2009
- Auto, č. 24, 10.28.2009
- Sport auto, č. 11, 11. 1. 2009
Nokian Tyres
Nokian Tyres – finský specialista na severské podmínky – je jeden z klíčových celosvětových odborníků na zimní pneumatiky a mnohonásobný vítěz v automobilových testech s více než 70 lety zkušeností. Zimní a letní pneumatiky Nokian jsou vyvíjeny a testovány v drsných podmínkách Finska a zaručují tak vysokou kvalitu a bezkonkurenční bezpečnost. Značka Nokian nabízí prémiové pneumatiky ohleduplné k životnímu prostředí. Nokian Tyres byl prvním výrobcem pneumatik, který při výrobě svých produktů začal užívat pouze čištěné nízkoaromatické oleje. Společnost i v době ekonomické krize vykazuje stabilní výsledky a neustále zvyšuje svůj cash flow. Čisté prodeje v roce 2009 činily 798,5 milionů eur, oproti roku 2008 (1.080,9 milionů eur) klesly o 26,1 %. Provozní výsledek dosáhl 102,0 milionů eur (247,0 milionů eur). Cash flow činil 123,1 milionů eur (9,5 milionů eur). Ziskovost tohoto výrobce pneumatik představuje studie německého obchodního časopisu „Manager magazin”: Nokian Tyres je v automobilovém sektoru nejziskovější společností. Ve Skandinávii a v Rusku představuje významnou a uznávanou značku.
Další informace www.nokiantyres.com