ZETOR představuje modernizovaný model MAJOR CL 80

Traktory modelové řady ZETOR MAJOR patří mezi uživateli již spoustu let k těm nejoblíbenějším z produktového portfolia značky. Model MAJOR CL 80 si ponechává všechny vlastnosti svých předchůdců, díky kterým jej provází pověst traktoru na celý život. Brněnský výrobce traktorů jej ale pro rok 2021 vylepšil o řadu novinek a technických inovací. Tou stěžejní je přechod na emisní stupeň Stage V. Výrazný posun směrem k vyššímu komfortu doznala také kabina.

„Model MAJOR CL 80 je vybaven čtyřválcovým přeplňovaným vznětovým motorem TCD 2.9 L4 od společnosti DEUTZ AG o výkonu 75 koní. Inovovaný emisní systém je nyní doplněn o  filtr pevných částic (DPF), který spolu s recirkulací výfukových plynů (EGR) a oxidačním katalyzátorem (DOC) zajišťuje plnění emisní normy Stage V,“ uvádí Marek Buchar, technický ředitel společnosti ZETOR TRACTORS a.s. Motor díky přímému vysokotlakému vstřikování paliva s elektronický řízením (Common-Rail) zajištuje kultivovaný a tichý chod, ekonomické provozní parametry a díky velmi dobrému převýšení krouticího momentu udržuje svůj výkon bez nutnosti častého podřazovaní.

Pro zajištění vyššího komfortu má od letošního roku zákazník možnost výběru ze dvou pohodlných a prostorných provedení kabiny. Obě jsou konstruovány s ohledem na praktičnost využití.

  • Kabina STANDARD nabízí variantu s pevnou střechou nebo variantu se střešním oknem a ochranou FOPS (ochrana obsluhy před padajícími předměty). Pro zvýšení celkového pohodlí uživatele může být kabina na přání vybavena klimatizací a mechanicky odpružené sedadlo řidiče loketními opěrkami a opěrkou hlavy.
  • Standardně klimatizovaná kabina PLUS přichází stejně jako kabina STANDARD v provedení s pevnou střechou nebo se střechou včetně střešního okna a ochrany FOPS. Mechanicky odpružené sedadlo řidiče s loketními opěrkami a opěrkou hlavy zde může být ve verzi na přání vylepšeno pneumatickým odpružením. Na přání může být také kabina vybavena sedadlem spolujezdce.

Kabina PLUS navíc nabízí nový sklopný a výškově nastavitelný sloupek řízení, vylepšenou ergonomii ovládacích prvků zadního TBZ a režimu PTO, přepínače z vyšších modelových řad, zarážky na pedálech proti smeknutí nohy při sešlápnutí pedálu, vylepšený systém ovládání uzávěrky diferenciálu. Uživatelsky přívětivější je také jednotný klíček pro zapalování i zámek dveří. Zjednodušení práce s agregacemi nabídnou např. univerzální otvory pro montáž agregačních displejů, prostupy pro kabely agregací do kabiny, nebo tříkolíková zásuvka pro napájení agregací. Traktory modelové řady MAJOR se osvědčily také při práci s čelním nakladačem. A právě další vylepšení, které inovovaný model MAJOR CL nabízí, přispívají ke zjednodušení práce s nakladačem, a to díky přípravě na joystick k jeho ovládání a doplnění střešních potkávacích světel.

MAJOR CL 80 je vybaven plně synchronizovanou čtyřstupňovou převodovkou s třístupňovou redukcí a mechanickou reverzací a umožňuje 12 + 12 rychlostí. Vnější hydraulika má dva okruhy, dodávka oleje je 50 l/min. Implementací motoru emisního stupně Stage V došlo také ke konstrukčnímu vylepšení u vzduchových brzd, u přívodu vzduchu a chlazení motoru nebo také u mechanické regulace hydrauliky. Na přání je možné traktor vybavit předním vývodovým hřídelem, předním tříbodovým závěsem, majáky a odlišnými rozměry pneumatik.

„Pro traktory modelové řady MAJOR stále platí, že jsou všestrannými pomocníky,“ říká Petr Konštacký, ředitel Úseku prodeje a marketingu společnosti ZETOR TRACTORS a.s., a dodává: „Své uplatnění najdou na malých i středních farmách, v živočišné i rostlinné výrobě a také v komunálních službách. Jsou to spolehlivé, snadno ovladatelné a na údržbu nenáročné traktory oblíbené zejména pro svoji konstrukční jednoduchost a nízké provozní náklady. Zákazníci se na letošní modernizovaný model mohou těšit již v těchto dnech.“

Jak šel čas s modelovou řadou MAJOR

  • Předchůdci modelové řady dnes známé pod obchodním názvem MAJOR se začaly vyrábět s náběhem unifikované řady I už v roce 1960
  • Po soustavných modernizacích UŘ I představil ZETOR v roce 1992 upravenou sérii, která nabízela vyšší výkon, spolehlivost a pohodlí řidiče včetně prostorné a ergonomicky dobře a přehledně uspořádané bezpečnostní kabiny
  • V roce 1997 vznikla řada známá pod obchodním názvem SUPER. Jednalo se o pět aktualizovaných modelů MAJOR přinášejících výraznou konstrukční změnu nabízející moderní vzhled, vylepšenou hydrauliku, vyšší rychlost a rozšířený výběr příslušenství
  • Výroba traktorů řady MAJOR byla ukončena v roce 2006
  • V roce 2013 se legendární model vrací, aby doplnil stávající produktové portfolio o traktory s výkonem do 80 koní. Poptávka po tomto modelu předčila očekávání a MAJOR slaví mimořádný úspěch. Na slovenském a českém trhu se model MAJOR stal v letech 2013 a 2014 nejprodávanějším traktorem
  • V roce 2015 prochází MAJOR řadou inovací a kromě traktoru o výkonu 75 koní je zákazníkům nabídnut i výkon 61 koní
  • V roce 2018 ZETOR TRACTORS a.s po úspěšném celosvětovém představení na veletrhu Agritechnica a Techagro zahajuje sériovou výrobu modelové řady v designu ZETOR by Pininfarina. Nový design má silnou estetickou hodnotu a hrdě reprezentuje novou ikonickou vizi značky ZETOR

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fotogrammetrie je jako automobilový VAR

Fotogrammetrie je jako automobilový VAR

Preciznost je v automobilovém průmyslu klíčová, proto jsou tolerance při měření karoserií menší, než je tloušťka listu papíru Fotogrammetrie zvyšuje efektivitu měření při výrobě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach 1 je zde, připraven udělat rozruch na evropských závodních okruzích

Ford Mustang Mach 1 je zde, připraven...

Už od roku 1969 patří ke klíčovým aspektům Mustangu Mach 1 výrazný design ve stylu závodních vozů. Na evropský trh poprvé přichází Mustang Mach 1 se zvýšeným výkonem a vylepšenou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ZAČÍNÁ AVENTURE CITROËN TERRA AMERICA! PŘEJEZD AMERIKY VE VOZE TRACTION AVANT ODSTARTOVAL V MUZEU CONSERVATOIRE CITROËN

ZAČÍNÁ AVENTURE CITROËN TERRA AMERICA!...

Start expedice Aventure Citroën Terra America proběhl května v muzeu Conservatoire Citroën v Aulnay-sous-Bois. Dvě odvážné ženy přejedou ve voze Traction Avant 11B z roku 1956 americký kontinent...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Novak Djoković hlavním protagonistou nové reklamní kampaně 508 Peugeot Sport Engineered

Novak Djoković hlavním protagonistou...

Novak Djoković hlavním protagonistou nové reklamní kampaně 508 Peugeot Sport Engineered Tenisový šampion Novak Djoković – světová jednička v žebříčku ATP, vítěz French Open 2016 a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrická odysea, z první ruky

Elektrická odysea, z první ruky

Mattias Ekström, e-ambasador značky CUPRA, a Xavi Serra, vedoucí oddělení CUPRA Racing, diskutují v podcastu „The Impulse“ o závodním seriálu Extreme E Elektrifikace, trvalá udržitelnost a...