Sportovní oddělení Volkswagen Motorsport je všeobecně známé svými úspěšnými pokusy v hledání mladých a nadějných závodníků. Letos se v Hannoveru, kde tyto speciální dílny sídlí, rozhodli přidat k formulovým vozům pro začátečníky ještě jednu velmi atraktivní možnost, upravené cestovní Volkswageny Lupo. Firma Volkswagen tak vsadila na nepříliš obvyklou kartu, a to představení a používání závodní verze téměř půl roku před příchodem nejmenšího z rodiny Volkswagenů na celosvětový trh.
Závodní Volkswagen Lupo je postaven na základě běžného vozu, ovšem jako každý závoďák je vylepšen řadou více či méně důležitých úprav. Už na první pohled v tomto trpaslíku bije závodní srdce, stačí se podívat na velký zadní spoiler nebo speciální patnáctipalcové ráfky z lehké slitiny. Pod kapotou “malého velkého” auta je uložen šestnáctiventilový čtyřválec o objemu 1.4 litru, který díky sportovním úpravám dává maximální výkon 82 kW (112 k) a Lupu tak umožňuje dosáhnout až dvousetkilometrové rychlosti.
Vylepšení se samozřejmě nevyhnula ani dalším částem vozu. Nové Lupo je vybaveno výškově nastavitelnými tlumiči, kotoučovými brzdami vpředu i vzadu, k bezpečnosti navíc přispívá speciální sportovní ABS, airbag u řidiče nebo výztuhy proti bočnímu nárazu.
Seriál deseti závodů na nejznámějších německých okruzích je určen pro mladíky ve věku od sedmnácti let, kteří mohou za relativně malé peníze (v přepočtu asi 800 tisíc korun za sezonu) dokázat, co v nich je. Jihoafričan Andre van der Watt, který je šéfem sportovního oddělení Volkswagenu, věří, že některý z mladých pilotů bude moci co nejdříve usednout v továrním týmu za volant “dospělého” závodního vozu.
převzato z VOLKSWAGEN magazínu jaro ’98
vychází zpravidla čtvrtletně a je k dispozici u dealerů VOLKSWAGEN
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií