Vstup je volný a fanoušci motoristického sportu mohou očekávat zážitky, při nichž jim srdce poskočí radostí – od Auto Unionu Typ A z roku 1934 po aktuální bolidy R15 z okruhu Le Mans.
Walter Röhrl s Audi Sport quattro S1 „Pikes Peak“ pojede na Donauringu:
„Je to náš dárek pro příznivce značky Audi z Ingolstadtu a okolí ke stoletému výročí Audi. Něco takového se dlouho nebude opakovat,“ řekl vedoucí Audi Tradition Thomas Frank.
Očekává se účast 30 tisíc fanoušků, kteří uvidí a uslyší nejen patnáct vynikajících sportovních ikon z historie značky Audi. Pozvána byla také historická oddělení jiných automobilových výrobců, vlastníci starých motocyklů a členové mnoha Audi klubů.
Nejzajímavějším závodním vozem, který bude okouzlovat fanoušky na„100 letech Audi na Donauringu“, je model Auto Union Typ A z roku 1934. Tento první ze slavných „Stříbrných šípů“ Auto Union existuje už jen v jediném exempláři na světě – a i tento vůz je pouze věrnou replikou originálu. Šestnáctiválcový závodní automobil přijede z Belgie, kde je jeho vlastníkem importér Audi D´Ieteren. Vedle něj se představí poslední vývojový stupeň závodního speciálu ze Zwickau, Auto Union Typ D s dvěma kompresory, který na Donauringu oslaví svou německou premiéru. Nově postavený dvanáctiválcový automobil debutoval v roce 2008 na Festivalu rychlosti v Goodwoodu v Anglii.
V Auto Unionu Typ D vyhrál Tazio Nuvolari poslední Velkou cenu před 2. světovou válkou v Bělehradu, H. P. Müller pak v roce 1939 Velkou cenu Francie. Pro opravdové nadšence se v této souvislosti objeví na historickém okruhu Donauring něco skutečně speciálního – a sice jeden z oněch kamionů z továrny Büssing, které ve 30. letech 20. století vozily „Stříbrné šípy“ Auto Union na závody až do severní Afriky.
V centru pozornosti návštěvníků bude také zajímavá osobnost: Walter Röhrl. Nejlepší soutěžní jezdec všech dob a dvojnásobný mistr světa pojede na Donauringu se svým legendárním Audi Sport quattro S1 „Pikes Peak“, s nímž v roce 1987 svou „pekelnou jízdou“ zvítězil v nejslavnějším horském závodě v USA v rekordním čase. Na start v Ingolstadtu se postaví i mistr světa v rallye Hannu Mikkola, v jehož rukou znovu oživnou závodní vozy quattro. Účast přislíbil také Harald Demuth, dvojnásobný německý mistr v rallye na Audi, stejně jako současní piloti Le Mans Allan McNish, Marco Werner a Lucas Luhr. Dvojnásobný vítěz Le Mans a bývalý pilot formule 1 Allan McNish bude kromě závodního vozu z Le Mans řídit také dvoukompresorový Auto Union Typ D. K jezdcům na Donauringu se přidá také bývalý šéf Audi Sportu Dieter Basche, který se už těší, až zaujme místo za volantem automobilu z „jeho časů“, z pozdních 80. let minulého století.
Na Donauring společně přijedou 18. července následující historické závodní automobily Audi: Auto Union Typ A, Auto Union Typ D s dvěma kompresory, Audi 90 quattro IMSA GTO, Audi 200 quattro TransAm, Audi Rallye quattro A2, Audi Sport quattro S1, Audi Sport quattro S1 „Pikes Peak“, Audi V8 quattro DTM, Audi R8R, Audi R8 s krokodýlím lakem, Audi R10 TDI, Audi R15 TDI, Audi A4 STW, Audi R8 LMS a Audi A4 DTM ze sezony 2007.
V roce 2009 oslaví značka Audi, kterou založil 16. července 1909 Agust Horch, 100 let od svého vzniku. Čtyři kruhy v logu Audi symbolizují značky Audi, DKW, Horch a Wanderer, které se v roce 1932 spojily pod názvem Auto Union. V roce 1969 došlo k fúzi Auto Union a NSU a vzniklá společnost začala rozhodujícím způsobem určovat vývoj automobilů. Konečně v roce 1985 se z Audi NSU Auto Union AG stala společnost AUDI AG. Audi Tradition společně s tradičními společnostmi Auto Union GmbH a NSU GmbH pečuje již řadu let o bohatou a do celého světa rozšířenou historii Audi a stará se o její prezentaci.
Audi museum mobile v Audi Forum Ingolstadt je otevřeno denně od pondělí do neděle od 9 do 18 hodin.
Muzeum Augusta Horcha ve Zwickau je otevřeno od úterý do neděle od 9.30 do 17 hodin.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií