Závodní série Haigo – historické formule a cestovní vozy míří znovu do Mostu

Minulý víkend jsme byli svědky velmi napínavých závodů na okruhu v Mostě a znovu se tam vydají účastníci MMČR 7.-8. června.

Haigo bývá hostem mosteckého autodromu již po několik sezón. Hlavní myšlenka vzniku této série byla využít již odložené stroje formule Easter, Mondial a k nim stářím odpovídající Žigulíky, nebo postarší konstrukce BMW, či Fordu.

Soubojům neschází adrenalin a o zážitky mají diváci též postaráno. Na vlastní oči vidět vyletět klikovou hřídel u Lady to se jen tak často nepovede. Cestovní vozy i formule absolvují vždy dva oddělené závody.

V Mostě však pokračuje i MMČR na okruzích. Představí se nám opět všechny tři divize.

V divizi 2 určené formulovým a prototypovým vozům do 2000ccm3 vládl v obou závodech Bahrainec a korunní princ Hamad Al Fardan. S nejnovější Dallarou 307 F3 Mercedes se ani vody bát nemusel. Druhý z favoritů Rakušan Tiller doplatil na srážku v první zatáčce, a tak mu body přinesla alespoň druhá jízda, kde jeho F3 Dallara Opel již fungovala. Naši se v prvních závodech divize 2 neztratili. Martin Tlustý byl dokonce v první jízdě druhý na voze formule Renault a jeho souboje s Palmim, Horákem a Herndlhofferem patřili k ozdobám jejich závodních jízd. Ve druhé jízdě pak české barvy vyzdvihnul třetím místem Pelhřimovák Milan Svoboda s Dallarou F3 STV 302. Do závodů však přispěl i Kostruh, který měl premiéru na okruzích s prototypem Norma M20, nebo účast Francouzů R. a G. Striebigových.

Divize 3 měla oproti minulým ročníkům slabší účast a k vidění v Mostě byly jen deset vozů. V prvním závodě se znovu o slovo přihlásil Tomáš Chabr s Tomisem, kterého se poměrně dobře držel mistr Lešínský s Fiksem. Velmi překvapil mladý Jakub Klášterka, který dojel čtvrtý a jako nováček si nepočínal vůbec špatně. Ve druhém závodě ukazoval soupeřům záda Procházka, a tak se před ním musel poklonit i Tomáš Chabr. Jeho syn pak dojel na pátém místě a nováček Klášterka znovu zajel čtvrtý.

Divize 4 nabídla jak vytrvalostní závody, tak sprinty. Ve sprintu do 2000ccm3 kraloval v sobotu Miroslav Forman s Audi A4 ST. Jeho největší soupeř Michl jezdil na kopcích ve Slovinsku, proto měl úlohu trochu ulehčenou. Druhé místo patřilo překvapivě Horáčkovi s Octávií a bronz si zasloužil Petr Fulín s dalším vozem z Boleslavi. Cíl neviděli ani Mikoláško, ani Sládečka. Slováci tak vyšli naprázdno.

Sprint nad 2000ccm3 si nenechal utéct mezi prsty Tomáš Enge, i když musel povinně projet boxovou uličkou, Kostku na vodě znovu předjel a vítězství patřilo právě jemu. Kostka pak na Audi DTM uhájil druhé místo a Nimč rozhodl pro sebe souboj s Charouzem na dalším Mercedesu DTM. Tento rok bude asi souboj o první příčky trochu barvitější, než před lety kdy vládly vozy Mercedes. Třídu do 3,5ltr. vyhrál Vonka s už dost starou konstrukcí Porsche 911. Kusín se Suchým na BMW M3 na něj tentokrát neměli. Až čtrnáctý celkově dojel tentokrát Bezák a mnoho se nevedlo ani na 18. místě Kačírkovi.

Vytrvalostní sobotní závod patřil Audi A4 DTM s posádkou Kostka/Terting/Maděryč. Druhé místo si z Mostu odvezli Bezák se Studeničem, kterým vyhovují spíše delší závody. Stupně vítězů pak ještě zajeli Kačírek se Suchým na BMW M3, což při dané konkurenci byl obrovský úspěch. Ńahrál jim i fakt, že nedojel ani jeden z vozů stáje Charouz Racing Systém, kde startoval na jednom z Mercedesů i Ital Liuzzi. Poměrně dobře se dařilo i Vonkovi s Fumalem na Porsche 996 RS, kteří dojeli šestí. Ve dvoulitrech se také závod povedl dvojici Hladík/Duda s Renaultem Clio. Celkem nedojelo 11 posádek, ale vzhledem k nepříznivým povětrnostním podmínkám, to zase tak mnoho není. Vyloučeni po závodě byli Poláci Bany a Kolakowski na Alfě Romeo 156.

Uvidíme, jak si účastníci MMČR na okruzích povedou při dalším závodním klání na autodromu v Mostě 6.-8. Června, kdy na tento okruh zavítá i německá série Haigo.

Vláďa Rožánek

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Aramco a Stellantis potvrzují kompatibilitu syntetických paliv s evropskými motory

Aramco a Stellantis potvrzují...

Skupina Stellantis dospěla po několikaměsíčním testování ve svých technických centrech po celé Evropě k závěru, že 24 rodin motorů, které používají její evropská vozidla prodaná od...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Evropské snahy o snížení emisí CO2 ohroženy Českou republikou

Evropské snahy o snížení emisí CO2...

Průměrné emise CO2 u nově zaregistrovaných osobních aut v Evropě sice rok od roku klesají, ale Česká republika kazí evropské emisní statistiky. Češi totiž kupují nová auta s vysokou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních vozů německé soutěže „Auto roku 2024“.  V Česku bude stát pod 2 miliony korun

Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních...

Kia EV9 oslovila 27člennou porotu německé soutěže „Auto roku 2024“ (GCOTY) a bylo vyhlášeno vítězem kategorie luxusních vozů. Kia EV9 tím odsunula osm konkurenčních modelů zařazených do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Amarok jako kempovací vůz se střešním stanem a hardtopem

Nový Amarok jako kempovací vůz se...

Volkswagen Užitkové vozy představuje na veletrhu Caravan Salon přestavbu modelu Amarok PanAmericana. Tento speciální pick-up byl upraven společností Genesis Import. Vznikl tak dokonalý automobil pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW X5 Protection VR6

Nové BMW X5 Protection VR6

Nové provedení nejprodávanějšího pancéřovaného vozu světa s klasifikací VR6 přichází s přepracovaným designem a upraveným interiérem se špičkovými prvky digitalizace – přebírá...