Za motokárovým rekordem vyrazilo v pátek 11. dubna v Modřicích 7 týmů a 87 jezdců

Po 28 hodinách nejlepší tým ujel již 1000 km, boje skončí v pondělí večer v 19,30 hodin.

Čtvrtek patřil na motokárové dráze v Modřicích losování motokár a rozpravě managerů jednotlivých týmů, kteří si upřesňovali pravidla víkendové rekordní osmdesátihodinovky. V pátek před polednem pak vlastní rekord odstartoval, i když s menším zpožděním proti původnímu plánu.

„Od osmé hodiny ranní se sjížděly všechny týmy a začala kvalifikace, která se nám ale protáhla, proto závod musel být o půl hodiny odložen. Start byl proto v pátek 11. dubna v 11.30 hodin,“ upřesnil René Flek, majitel pořádající půjčovny motokár i firmy Autojork.

Závod odstartoval starosta Modřic pan Ing. Josef Šiška. Nakonec závodí 7 týmů, z nichž nejznámější jsou Bohemia Kart Cup Team, Subaru Kart Racing nebo F1 Kart Cup. Na startu opět nechybí Jaroslav Kronek, tedy šéf a zpěvák brněnské skupiny Kern, který je známým vyznavačem motokár a který závodí za tým Subaru Kart Racing. Od rána jsou také přítomni komisaři z České knihy rekordů, jelikož při akci jde o překonání českého rekordu. Převažují domácí jezdci z Brna a okolí, ale jsou zde také závodníci z Olomouce a Ostravy.

„Od pátečního rána grilujeme selátko pro závodníky i veřejnost, dále můžeme nabídnout grilované klobásy, steaky, párky.A hlavně možnost se zúčastnit zajímavého rekordu, jaký nemá široko daleko obdoby,“ doplňuje za pořadatele Petra Shonová.

Po prvním dnu, respektive po prvních 28 hodinách si nejlépe vedl Bohemia Kart Cup Team s jedenácti členy pod vedením managera Aleše Frkala, který nakroužil 1 731 kol, tedy 1 003,9 km. Ti nejlepší tedy za sebou mají první tisícovku km a další týmy ji brzy překonají. Vedoucí tým má již náskok 40 kol na druhý tým v pořadí a dokonce sto kol na poslední.

Závodníky provází poměrně chladné a nepříznivé počasí. „V pátek se sice začalo za krásného jarního sluníčka, následovala teplá noc, ale od třetí hodiny ranní do deváté s přestávkami pršelo. Kolem šesté přišla přímo průtrž mračen. Ale jelo se stále dál. Dalším problémem byl výpadek časomíry ve 26. hodině závodu, kdy se chvíli kola zapisovala ručně,“ doplňuje René Flek.

Průběžná tisková zpráva Autojork z 12. dubna 2008.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejkompaktnější SUV od VW je ještě lepší než dosud

Nejkompaktnější SUV od VW je ještě...

Volkswagen spouští předprodej vizuálně a technicky zdokonaleného modelu T-Cross. Výrazný vnější design je nyní ještě atraktivnější. Nově navrženy byly sériově dodávané LED světlomety...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Z hračky na čtyřech se stává ještě větší hi-tech hračka. Po řadě průběžných vylepšení přijíždí Suzuki Swift v modernizovaném provedení. Má ještě výraznější design, bohatší...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Symbio otevírá gigafactory SymphonHy, největší závod na výrobu vodíkových palivových článků v Evropě

Symbio otevírá gigafactory SymphonHy,...

Symbio, společný podnik, který stejným dílem vlastní Forvia, Michelin a Stellantis, slavnostně otevřel SymphonHy, svou první gigafactory a současně centrum technologického a průmyslového...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dostavba Pražského okruhu už měla být dávno hotová, myslí si 88 % respondentů

Dostavba Pražského okruhu už měla být...

Dostavba Pražského okruhu vstoupila do další fáze. Projekt čeká na posouzení dokumentace EIA Ministerstvem životního prostředí. Podle většiny Pražanů a Středočechů už měl být okruh ale...