S červeným a „okřídleným“ Oplem Astra V8 Coupé vyjede na trať posledního letošního podniku DTM nesmírně populární Joachim „Jockel“ Winklehock, aby se pokusil alespoň ještě jednou vystoupit na stupně vítězů a rozšířil tak bilanci jednoho vítězství a dvou druhých míst o další vavříny.
Jaký význam má pro Vás Hockenheim?
Už jako dítě mě rodiče často brali na Hockenheim, takže jde vlastně o moji domácí trať. V tom však nevidím žádnou výhodu, spíš jde o citové spojení. Na Hockenheim se vždy těším, a pokud jde o finále DTM tak dvojnásob.
Čím se Hockenheim liší od ostatních závodních okruhů?
Hockenheim je Hockenheim, má svůj vlastní charakter a kouzlo. Hlavně když vjedete na motodrom a vidíte moře vlajek jako na fotbalovém stadionu. Sice v autě není jásot slyšet, ale nadšení je cítit a je nakažlivé. Nesmírně si vážím podpory příznivců značky Opel. Potom vjedete na dlouhou a extrémně rychlou rovinu lesem. A právě tohle střídání dělá Hockenheim zajímavým.
Po závodě na Nürburgringu jste pátý, na Fässlera ztrácíte 20 bodů, na Ludwiga 36. Máte ještě šanci zaútočit na medailovou pozici?
Třetí místo bych pochopitelně bral. Vzhledem k tomu, že nebudu pod žádným tlakem, tak se chci pokusit o dva dobré výsledky. Uvidíme, jak to dopadne. Sezóna byla plná zvratů, jednou se nám dařilo, podruhé ne. Tu a tam chyběla notná dávka štěstí.
A jak hodnotíte nové DTM?
Závodíme s čistokrevnými závodními automobily. Technologie udělala velký skok dopředu, monokok z uhlíkových vláken je podobný jako ve F1. Je sice velice těžké hned napoprvé splnit očekávání široké veřejnosti, ale nastoupený směr je určitě správný.
Nelitujete tedy, že jste se vrátil do DTM?
Moc jsem si přál závodit opět v Německu a to mi umožnil Opel. Cítím se tady dobře, motivace celého týmu je vysoká. Už před koncem sezóny mohu prohlásit, že jsem se rozhodl správně.
Hockenheim skončí ….. a co dál?
Pojedu na dovolenou s manželkou a dětmi.
Autem?
Určitě ne.
A cíl pro DTM 2001?
Vyhrávat s Oplem.
Týden před posledním závodem, 24. října, oslavil Joachim Winkelhock, otec dvou dcer, čtyřicáté narozeniny. Svoji kariéru začal v roce 1979 s Renaultem 5, potom jezdil s Formulí Ford, Porsche 944, F3, v roce 1989 okusil i formuli 1, ale jeho srdce bije především pro cestovní automobily. Deset let byl věrný vozům BMW, s nimiž vyhrál mj. dvakrát 24 hodin na Nürburgringu, jednou ve Spa, stal se britským mistrem (1993), vítězem německého superturisma (1995) i asijsko – pacifického šampionátu. S BMW – McLarenem zvítězil vloni v Le Mans a startoval v American Le Mans sérii.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií