Fascinující jízdní zážitky na všech druzích povrchu jsou nyní ekonomičtější, než kdykoliv předtím.
Společnost BMW Group jako největší prémiový výrobce vozů s pohonem všech kol představuje nový model BMW X3 xDrive18d, který je poháněn čtyřválcovým turbodieselem o objemu 2,0 litru a výkonu 105 kW/143 k při 4000 min-1. Točivý moment dosahuje svého maxima 350 Nm již při 1750 min-1.
Kombinovaná spotřeba v cyklu EU činí u tohoto modelu jen 6,2 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 jen 165 g/km. Díky tomu se jedná o nejúspornější vůz s pohonem všech kol v daném segmentu a ve své výkonové třídě. Plnění emisí EU5 je u tohoto modelu samozřejmostí. Kromě spotřeby paliva je ale u tohoto vozu pozoruhodná také dynamika, kterou reprezentuje například nejvyšší rychlost 195 km/h či zrychlení z klidu na 100 km/h během pouhých 10,3 sekundy.
Takto působivé spojení dynamiky a nízké spotřeby paliva je samozřejmě, jako již tradičně, důsledkem inteligentní aplikace technologií z konceptu BMW EfficientDynamics.
Stejně jako všechny ostatní vozy BMW s pohonem všech kol, tak také nejnovější BMW X3 xDrive18d je vybaveno inteligentním pohonem všech kol BMW xDrive se schopností extrémně rychlého a přesného rozdělení točivého momentu mezi nápravy. Díky tomu i tato novinka nabízí pověstnou agilitu spojenou se schopností využití maxima dostupné trakce za každé jízdní situace a na každém povrchu. Díky tomu je pro řidiče při jízdě s tímto vozem připravena porce tradiční radosti z jízdy.
Výjimečný výkon dvanáctiválce pro nejvyšší možnou míru komfortu u nových modelů BMW 760i a BMW 760Li.
Zcela novou úroveň prestiže a komfortu představuje nejnovější rozšíření BMW řady 7, které se již stalo měřítkem segmentu luxusních limuzín. BMW 760i a BMW 760Li přebírají pozici nejvýše postavených modelů nabídky značky BMW.
Nový dvanáctiválec: inteligentní řešení pro více výkonu a charizmatičtější projev.
Použitý motor V12 motor je zcela nové konstrukce a vyznačuje se použitím nejmodernějších technologií. Z objemu 5972 cm3 disponuje největším výkonem 400 kW/544 k při 5250 min-1. Točivý moment dosahuje maxima 750 Nm v širokém rozpětí otáček 1500 až 5000 min-1. Spotřeba paliva činí v kombinovaném režimu EU 12,9 l/100, což odpovídá produkci 299 g CO2 na jeden kilometr.
Použití nejnovějších technologií a současně aplikace přístupu BMW EfficientDynamics zajistila ve srovnání s předchozí generací dvanáctiválcového motoru nárůst výkonu o 22 % a točivého momentu o 25 %. To vše při snížení spotřeby paliva o 25 %.
Zbrusu nový motor disponuje spojením přímého vstřikování High Precision Injection, nové technologie přeplňování TwinPower Turbo a proměnného časování Double-VANOS. Motor V12 má pro každou řadu válců oddělený systém přeplňování s turbodmychadly umístěnými po stranách jednotky. Každé turbodmychadlo je plněno dvojicí výfukových svodů, v nichž se spojuje vždy trojice těch válců, jež mají na sebe navazující zapalování. Tím se dosahuje vyšší účinnosti přeplňování a současně snížení zpětných tlaků ve výfukovém potrubí.
Světová premiéra: osmistupňová samočinná převodovka.
S motorem V12 TwinPower Turbo je výhradně spojena zcela nová osmistupňová samočinná převodovka. Převodovka s novou konstrukcí a uspořádáním se vyznačuje minimalizovanými odpory, zkráceními časy řazení a současně jemnější funkcí. Převodovka je stejně velká a přibližně stejně těžká jako standardní šestistupňová samočinná převodovka. Její specifickou vlastností je schopnost řazení téměř o libovolný počet rychlostních stupňů. Je proto možné zařadit například z nejvyššího rychlostního stupně až na druhý během okamžiku.
BMW novou převodovku vyvinulo v blízké spolupráci se společností ZF Friedrichshafen, která je světově proslulým specialistou nejen na převodová ústrojí. Pokrokové řešení osmistupňové samočinné převodovky, která je připravena například na aplikaci v kombinaci s technologií ActiveHybrid, zajistilo kromě jiného i snížení spotřeby paliva o 6 %.
Vzhled: decentní vyjádření statutu.
Vzrušující vzhled nového BMW řady 7 se samozřejmě přenáší také do dvanáctiválcových modelů BMW 760i a BMW 760Li. I v tomto případě je ale podle některých detailů poznat ještě výjimečnější charakter modelů s motory V12. Například maska chladiče má silnější chromované obroučky a současně mají její svislé příčky konkávnější tvar, který nenápadně vytváří dojem síly.
Specifické jsou také chromované kryty bočních blikačů s decentním nápisem V12. Opomenout nelze ani při pohledu zezadu patrnou čtveřici obdélníkových koncovek výfuku, stejně tak jako jemnou linku mezi mini.
Výjimečnost dvanáctiválcových provedení BMW řady 7 dokazují také vstupní prahy z nerezové oceli, ale především také jemnou kůží Nappa čalouněná přístrojová deska a samozřejmě také čalounění stropu a slunečních clon alcantarou.
Zmínit je potřeba také nejkvalitnější dřevěné výplně interiéru, které dotvářejí výjimečnou pozici tohoto nejvýše postaveného vozu z nabídky značky BMW.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií