Výsledky prodeje Škoda Auto za první pololetí 2004

V meziročním srovnání nárůst prodeje o 0,7%

V uplynulém prvním pololetí roku 2004 dodala Škoda Auto zákazníkům na téměř 80 exportních trzích a v tuzemsku celkem 227 911 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb.


Nejprodávanější modelovou řadou zůstává Fabia, která si získala celosvětově 132 365 zákazníků, následuje modelová řada Octavia 81 226 prodanými vozy. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 424 zákazníků. Nová Škoda Octavia, která byla uvedena na trh koncem května, získala jenom za první měsíc 3 896 zákazníků.


V uplynulém období oslavila společnost Škoda Auto rovněž dvě významná jubilea v historii značky, když dne 17. února 2004 sjel z výrobního pásu již milióntý automobil modelové řady Škoda Octavia. Dne 8. dubna 2004 překročil i model Fabia tuto magickou hranici.


Do západní Evropy dodala firma Škoda zákazníkům celkem 119 723 vozů, tedy o 1,3% méně. Na strategickém trhu v Německu ale prodej vozů Škoda výrazně stoupl o 5,6% (tj. na 36 931 automobilů) i navzdory celkovému oslabení trhu. Ve Velké Británii si modely Škoda zakoupilo 17 592 zákazníků a v Itálii, třetím největším západoevropském trhu, 11 341 zákazníků.


Domácí trh v České republice zaznamenal v prvních šesti měsících roku propad poptávky po nových vozech. I přesto dokázala Škoda Auto oslovit 32 810 zákazníků a posílit tržní podíl na 48,2% (+0,5 procentního bodu). Největšímu zájmu se přitom těšila Fabia v provedení hatchback (13 013 vozů). Pro oživení poptávky po nových vozech připravily společnosti Škoda Auto a Škofin akci „Nové je lepší“ s odkladem splátek až o jeden rok, která by měla oslovit především zákazníky váhající mezi koupí ojetého nebo nového vozu.


Ve střední a východní Evropě (bez ČR) prodala značka 61 827 vozů a dosáhla zde celkového nárůstu o 6,3% oproti stejnému období minulého roku. Nejúspěšnějším trhem je Polsko, kde si vůz Škoda zakoupilo 24 707 zákazníků. Značka Škoda zde tak dosáhla meziročního nárůstu o více než 21% a dále posílila tržní podíl na více než 13%. Na slovenském trhu se pro některý z modelů Škoda rozhodlo 11 293 zákazníků, v Maďarsku si vůz Škoda zakoupilo 8 546 zákazníků.


V Asii a v zámoří prodala Škoda od ledna do června 2004 celkem 13 551 vozů, což představuje nárůst o 33,3%. Největší podíl na tom má Turecko (3 760 vozů), Indie (3 368 vozů) a Čína (2 100 vozů).

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....