Výsledky prodeje Škoda Auto za první pololetí 2004

V meziročním srovnání nárůst prodeje o 0,7%

V uplynulém prvním pololetí roku 2004 dodala Škoda Auto zákazníkům na téměř 80 exportních trzích a v tuzemsku celkem 227 911 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb.


Nejprodávanější modelovou řadou zůstává Fabia, která si získala celosvětově 132 365 zákazníků, následuje modelová řada Octavia 81 226 prodanými vozy. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 424 zákazníků. Nová Škoda Octavia, která byla uvedena na trh koncem května, získala jenom za první měsíc 3 896 zákazníků.


V uplynulém období oslavila společnost Škoda Auto rovněž dvě významná jubilea v historii značky, když dne 17. února 2004 sjel z výrobního pásu již milióntý automobil modelové řady Škoda Octavia. Dne 8. dubna 2004 překročil i model Fabia tuto magickou hranici.


Do západní Evropy dodala firma Škoda zákazníkům celkem 119 723 vozů, tedy o 1,3% méně. Na strategickém trhu v Německu ale prodej vozů Škoda výrazně stoupl o 5,6% (tj. na 36 931 automobilů) i navzdory celkovému oslabení trhu. Ve Velké Británii si modely Škoda zakoupilo 17 592 zákazníků a v Itálii, třetím největším západoevropském trhu, 11 341 zákazníků.


Domácí trh v České republice zaznamenal v prvních šesti měsících roku propad poptávky po nových vozech. I přesto dokázala Škoda Auto oslovit 32 810 zákazníků a posílit tržní podíl na 48,2% (+0,5 procentního bodu). Největšímu zájmu se přitom těšila Fabia v provedení hatchback (13 013 vozů). Pro oživení poptávky po nových vozech připravily společnosti Škoda Auto a Škofin akci „Nové je lepší“ s odkladem splátek až o jeden rok, která by měla oslovit především zákazníky váhající mezi koupí ojetého nebo nového vozu.


Ve střední a východní Evropě (bez ČR) prodala značka 61 827 vozů a dosáhla zde celkového nárůstu o 6,3% oproti stejnému období minulého roku. Nejúspěšnějším trhem je Polsko, kde si vůz Škoda zakoupilo 24 707 zákazníků. Značka Škoda zde tak dosáhla meziročního nárůstu o více než 21% a dále posílila tržní podíl na více než 13%. Na slovenském trhu se pro některý z modelů Škoda rozhodlo 11 293 zákazníků, v Maďarsku si vůz Škoda zakoupilo 8 546 zákazníků.


V Asii a v zámoří prodala Škoda od ledna do června 2004 celkem 13 551 vozů, což představuje nárůst o 33,3%. Největší podíl na tom má Turecko (3 760 vozů), Indie (3 368 vozů) a Čína (2 100 vozů).

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Z hračky na čtyřech se stává ještě větší hi-tech hračka. Po řadě průběžných vylepšení přijíždí Suzuki Swift v modernizovaném provedení. Má ještě výraznější design, bohatší...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Symbio otevírá gigafactory SymphonHy, největší závod na výrobu vodíkových palivových článků v Evropě

Symbio otevírá gigafactory SymphonHy,...

Symbio, společný podnik, který stejným dílem vlastní Forvia, Michelin a Stellantis, slavnostně otevřel SymphonHy, svou první gigafactory a současně centrum technologického a průmyslového...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dostavba Pražského okruhu už měla být dávno hotová, myslí si 88 % respondentů

Dostavba Pražského okruhu už měla být...

Dostavba Pražského okruhu vstoupila do další fáze. Projekt čeká na posouzení dokumentace EIA Ministerstvem životního prostředí. Podle většiny Pražanů a Středočechů už měl být okruh ale...

Jak nejlépe vozit lyže a snowboard v autě

Před jízdou na hory je nutné vědět, jak poskládat lyže, snowboard a další vybavení do auta. Nejpohodlnější variantou je střešní box, kam se vejde nejen několik párů lyží či snowboard,...