Na zvýšení celkového prodeje se nejvíce podílely nové modely: terenní X3 s počtem 275 vozů a BMW řady 1 v počtu 112 vozů a sportovní BMW 6, kterého se prodalo 55 kusů.. Významně též stoupl oproti roku 2003 prodej BMW řady 5 (vyšší střední třída) a to na 395 vozů oproti roku 2003, v kterém bylo prodáno 309 vozů, nárůst byl tedy o 28 %. Významně též stoupl oproti roku 2003 prodej terénního BMW X5 a to na 194 vozů oproti roku 2003, v kterém bylo prodáno 147 vozů, nárůst byl tedy o 32 %.
BMW | třída | prodej 2003 | prodej 2004 | změna v počtu | oproti 2003 v % |
1 | střední | 0 | 112 | + 112 | nový model |
3 | střední | 494 | 367 | – 127 | – 26 |
5 | vyšší střední | 309 | 395 | + 86 | + 28 |
7 | luxusní | 105 | 70 | – 35 | – 33 |
3 | sportovní | 66 | 30 | – 36 | – 54 |
3cabr. | sportovní | 14 | 10 | – 4 | – 28 |
6 | sportovní | 0 | 55 | + 55 | nový model |
Z3 | sportovní | 1 | 0 | – 1 | – |
Z4 | sportovní | 27 | 17 | – 10 | – 37 |
Z8 | sportovní | 0 | 1 | + 1 | – |
X3 | terénní | 1 | 275 | + 274 | nový model |
X5 | terénní | 147 | 194 | + 47 | + 32 |
celkem | 1 164 | 1 526 | + 362 | + 31 |
Jistě pro čtenáře bude zajímavá skutečnost, že v roce 2004 počet prodaných vozů BMW s naftovým motorem značně převýšil prodej BMW s motorem benzinovým. S naftovým motorem bylo prodáno 1 016 vozů, tj. 66 %, s benzinovým motorem pouze 510 vozů, tj. 34 %. Tuto skutečnost nejvíce ovlivnila kvalita a technická vyspělost naftových motorů BMW a jistě i jejich nižší spotřeba.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.