Výjimečné vlastnosti slovenského projektu výběru mýta potvrdila Agentura pro evropský GNSS (Global Navigation Satellite System)

Agentura pro evropský GNSS ocenila vyšší výkonnost a spolehlivost dosažené komplexním přístupem a také tím, jak výrazné pokroky v GNSS přispívají k cestě ke kvalitnějším dopravním službám a novým aplikacím pro bezpečnou dopravu a mobilitu.

1systmslovenskomyto900

Tvůrcem a provozovatelem elektronického systému výběru mýta (Electronic Toll Collection – ETC) Slovenské republiky

– je na základě smlouvy s Národní dálniční společností společnost SkyToll. Od ledna roku 2010 provozuje SkyToll jeden z nejmodernějších systémů výběru mýta a celosvětově stojí v čele oblasti elektronických mýtných systémů.

Slovenský ETC byl hned po Německu druhým systémem v EU

– který využívá satelitní navigační technologii (GNSS) a v EU je momentálně největší. Slovenský systém mýtného vychází z počtu najetých kilometrů a platí pro vozidla s celkovou hmotností nad 3,5 tuny.

K 1. lednu 2014 Slovensko prošlo dosud největší fází rozšiřování systému

Počet kilometrů zahrnutých do systému se zvýšil z 2 447 na 17 762 km, čímž došlo k pokrytí většiny slovenských silnic. Do národního mýtného systému spadají nyní všechny dálnice a silnice první, druhé i třetí třídy. Cíle tohoto ambiciózního projektu se podařilo dosáhnout již během tří měsíců zejména díky skutečnosti, že GNSS lze rozšířit pouhou aktualizací softwaru v administrativním centru, což je jeho velkou výhodou. Společnost SkyToll využívá palubní jednotky nové generace s nejmodernější technologií kompatibilní se systémy EGNOS a v budoucnu i GALILEO, které umožňují plné využití rozsáhlého evropského systému GNSS. „Hlavní výhodou GNSS při výběru mýtného je flexibilita. Tato technologie umožňuje rychlé a snadné rozšíření a Slováci ukázali, jak při zavádění mýtných systémů do budoucna v praxi co nejlépe postupovat,“ uvedl Gian Gherardo Calini, ředitel pro rozvoj trhu, GSA.

Zmiňovanou flexibilitu satelitního řešení při výběru mýta prokázala společnost SkyToll i v rámci pilotního projektu v ČR

– kdy na podzim roku 2010 dokázala během pouhých 16 dní připravit a úspěšně otestovat projekt na zpoplatnění celkem 252,2 km vybraných silnic I., II. a III. třídy. Satelitní technologie umožnila požadovanou infrastrukturu zpoplatnit za rekordně krátkou dobu s nízkými investičními a provozními náklady. Pilotní test pokryl 196,7 km dálnic, 22,3 km silnic I. třídy, 22,5 km silnic II. třídy a 10,7 km silnic III. třídy. Jednotlivé typy silnic byly ohraničené křižovatkami a příslušné úseky byly zaneseny do digitální mapy, takzvaného GEO modelu, podle mýtného algoritmu. Průměrná délka úseku na silnících nižších tříd byla 0,98 km, což splňuje požadavek dopravců na spravedlivý výběr mýta.

Zdroj: TemperCommunication, a.s. Praha

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ‚Movement that inspires‘: Kia představuje nové záměry značky a strategii do budoucna

‚Movement that inspires‘: Kia...

Digitální prezentace odhaluje novou strategii značky a její ambice do budoucna Změna názvu společnosti z ‚Kia Motors‘ na ‚Kia‘ Firma uvádí do života svoji dlouhodobou strategii ‚Plán...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Video: Martin Prokop s Viktorem Chytkou vezou z Dakaru 2021 deváté místo

Video: Martin Prokop s Viktorem Chytkou...

Posledních 225 měřeného úseku dvanácté etapy letošního Dakaru již pro posádku Benzina Orlen Teamu změnu v celkovém pořadí nepřineslo. Martin Prokop s Viktorem Chytkou si ze Saudské Arábie...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Riziko na zimních silnicích roste s rychlostí a nesprávným stylem jízdy

Riziko na zimních silnicích roste s...

Zimní měsíce již tradičně vybízejí k cestování za relaxací v přírodě a sportováním spojeným se sněhovou nadílkou. Bohužel cesta za tímto vyžitím může skončit vlivem následku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop, Chytka i Shrek přežili brutální jedenáctou etapu Dakaru a nadále jsou devátí

Prokop, Chytka i Shrek přežili...

Předposlední etapa letošního Dakaru měla být dlouhá a těžká. A skutečně byla. I přes několik krizových momentů se posádka Benzina Orlen Teamu udržela mezi nejlepšími deseti v klasifikaci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Navzdory všemu to byl rok, který nás nezastavil

Navzdory všemu to byl rok, který nás...

Rok 2020 se zapíše do historie jako období, v němž 15 000 zaměstnanců společnosti SEAT vydalo ze sebe to nejlepší Příkladem intenzivní týmové práce je uvedení nových modelů Leon e-HYBRID...