Od února tohoto roku se prodává na našem trhu Polo ve zmodernizované podobě a s řadou technických inovací. Nové Volkswagen Polo má nový design karoserie i interiér. Celkově tužší karoserie je plně galvanizována s dvanáctiletou zárukou proti prorezivění.
Nové Polo má větší světlomety s čirým krycím sklem a změněnými nárazníky. Zvětšený firemní emblém zasahuje až do kapoty motoru. Kapota se otvírá snadněji a jistí ji nově plynové teleskopické vzpěry. Také záď vozu byla přepracována s poznávací značkou umístěnou v zadním nárazníku. Přehledné přístroje jsou modře podsvětlené, otáčkoměr i rychloměr mají originální číselníky s okrasnými kruhovými rámečky s malými vyvrtanými otvory, které dávají vzhledu přístrojové desky sportovní charakter. Povrch palubní desky je z nového materiálu stejně jako čalounění dveřních výplní a sedadel. Polo přes své malé rozměry – délka je pouze 374 cm –má dostatečný prostor pro řidiče i ostatní cestující. Objem zavazadlového prostoru je 245 litrů, po sklopení zadních sedadel 975 litrů.
Podvozek nového Pola má vylepšené zavěšení kol a úpravy na ramenech přední nápravy – to vše jsem pocítil jak při testování vozu v jistějším vedení stopy a celkové lepší stabilitě vozu tak i snížením vibrací přenášených do řízení. Převodové stupně pětirychlostní převodovky jsou dobře odstupňované, dráhy řazení jsou krátké a přesné.
Čtyřválcový benzinový motor testovaného modelu Pola je nejmenšího obsahu a výkonu, který je do Pola nabízen – obsah má pouze 1,0 litr a nejvyšší výkon 50k (37 kW) dosahuje při 5 000 ot/min. Maximální Podle mého názoru je tento motor dostatečně výkonný i pro svižnější jízdu, samozřejmě se včasným řazením a využíváním otáček motoru v rozmezí od 3 000 do 3 600 ot/min, což jsou otáčky, kdy motor dosahuje maximálního točivého momentu (86 Nm). Na dálnici při rychlosti 130 km/hod má motor cca 4 300 ot/min a bez potíží si tuto na dálnici nejvyšší povolenou rychlost udržuje. Výrobce udává nejvyšší rychlost 151 km/hod a zrychlení z 0 na 100 km/hod za 17,7 sekund. Průměrnou kombinovanou spotřebu jsem dosáhl během testu 5,5 l/100 km, při čemž jsem jezdil svižně, ale většinou pouze ve dvou osobách.
Ještě rád bych se o jedné skutečnosti zmínil: VW Polo má velmi dobře zpracovanou příručku pro uživatele, obsahuje mimo jiné i kapitolu o hospodárné a ekologické jízdě.
VW Polo s motorem 1,0 je nabízeno ve třech stupních výbavy: se základní výbavou je cena 274 500 Kč, ve výbavě Trendline 294 700 a v nejbohatší výbavě Comfortline 302 700 Kč. V současné době je Polo nabízeno v mimořádné nabídce za ceny snížené cca o 12 000 Kč ve všech třech výše uvedených stupních výbavy. Ceny jsem zjišťoval 26.4.2000 v prodejně Auto Jarov v Praze na Žižkově.
VW Polo je nabízeno celkem s pěti různými čtyřválcovými benzinovými motory: mimo testovaného Pola s motorem 1,0 litru ještě s motory obsahu 1,4 litru s výkonem 60 k (44 kW), nebo 1,4 16V s výkonem 75 k (55 kW) anebo 1,4 16V se zvýšeným výkonem 100 k (74 kW), dále pak s motorem obsahu 1,6 litru s výkonem 125 k (95 kW). Dále můžete volit mezi třemi naftovými motory a to: čtyřválcovým 1,9 D s výkonem 64 k (47 kW) a 1,9 SDI se stejným výkonem anebo tříválcovým 1,4 TDI s výkonem 75 k (55 kW).
Ceny VW Pola se podle druhu motoru a stupně výbavy pohybují od 266 200 Kč až po 470 500 Kč v nejbohatší výbavě Highline. Nejvýkonnější motor 1,6 je dodáván pouze s výbavou GTI za cenu 456 600 Kč. Některé modely mohou být vybaveny i automatickou převodovkou. Je možné též objednat širokou škálu dodatkové výbavy od stíračů s dešťovým senzorem až po navigační systém.