VW Polo v testu redakce tentokrát s motorem obsahu pouze 1,0 litru

Před více než rokem jsem testoval Polo s výkonným šestnáctiventilovým motorem 1,4 litru s výkonem 100 k. Polo s tímto motorem jsem v testu, který vyšel v Periskopu právě před rokem – 30.4.1999, velmi kladně hodnotil. Uvítal jsem tedy možnost zažít znovu týden s Polem, ale s motorem s polovičním výkonem – to je 50 k.


Od února tohoto roku se prodává na našem trhu Polo ve zmodernizované podobě a s řadou technických inovací. Nové Volkswagen Polo má nový design karoserie i interiér. Celkově tužší karoserie je plně galvanizována s dvanáctiletou zárukou proti prorezivění.


VW Polo v testu redakce tentokrát s motorem obsahu pouze 1,0 litru

Nové Polo má větší světlomety s čirým krycím sklem a změněnými nárazníky. Zvětšený firemní emblém zasahuje až do kapoty motoru. Kapota se otvírá snadněji a jistí ji nově plynové teleskopické vzpěry. Také záď vozu byla přepracována s poznávací značkou umístěnou v zadním nárazníku. Přehledné přístroje jsou modře podsvětlené, otáčkoměr i rychloměr mají originální číselníky s okrasnými kruhovými rámečky s malými vyvrtanými otvory, které dávají vzhledu přístrojové desky sportovní charakter. Povrch palubní desky je z nového materiálu stejně jako čalounění dveřních výplní a sedadel. Polo přes své malé rozměry – délka je pouze 374 cm –má dostatečný prostor pro řidiče i ostatní cestující. Objem zavazadlového prostoru je 245 litrů, po sklopení zadních sedadel 975 litrů.

Podvozek nového Pola má vylepšené zavěšení kol a úpravy na ramenech přední nápravy – to vše jsem pocítil jak při testování vozu v jistějším vedení stopy a celkové lepší stabilitě vozu tak i snížením vibrací přenášených do řízení. Převodové stupně pětirychlostní převodovky jsou dobře odstupňované, dráhy řazení jsou krátké a přesné.


VW Polo v testu redakce tentokrát s motorem obsahu pouze 1,0 litru

Čtyřválcový benzinový motor testovaného modelu Pola je nejmenšího obsahu a výkonu, který je do Pola nabízen – obsah má pouze 1,0 litr a nejvyšší výkon 50k (37 kW) dosahuje při 5 000 ot/min. Maximální Podle mého názoru je tento motor dostatečně výkonný i pro svižnější jízdu, samozřejmě se včasným řazením a využíváním otáček motoru v rozmezí od 3 000 do 3 600 ot/min, což jsou otáčky, kdy motor dosahuje maximálního točivého momentu (86 Nm). Na dálnici při rychlosti 130 km/hod má motor cca 4 300 ot/min a bez potíží si tuto na dálnici nejvyšší povolenou rychlost udržuje. Výrobce udává nejvyšší rychlost 151 km/hod a zrychlení z 0 na 100 km/hod za 17,7 sekund. Průměrnou kombinovanou spotřebu jsem dosáhl během testu 5,5 l/100 km, při čemž jsem jezdil svižně, ale většinou pouze ve dvou osobách.

Ještě rád bych se o jedné skutečnosti zmínil: VW Polo má velmi dobře zpracovanou příručku pro uživatele, obsahuje mimo jiné i kapitolu o hospodárné a ekologické jízdě.


VW Polo v testu redakce tentokrát s motorem obsahu pouze 1,0 litru

VW Polo s motorem 1,0 je nabízeno ve třech stupních výbavy: se základní výbavou je cena 274 500 Kč, ve výbavě Trendline 294 700 a v nejbohatší výbavě Comfortline 302 700 Kč. V současné době je Polo nabízeno v mimořádné nabídce za ceny snížené cca o 12 000 Kč ve všech třech výše uvedených stupních výbavy. Ceny jsem zjišťoval 26.4.2000 v prodejně Auto Jarov v Praze na Žižkově.

VW Polo je nabízeno celkem s pěti různými čtyřválcovými benzinovými motory: mimo testovaného Pola s motorem 1,0 litru ještě s motory obsahu 1,4 litru s výkonem 60 k (44 kW), nebo 1,4 16V s výkonem 75 k (55 kW) anebo 1,4 16V se zvýšeným výkonem 100 k (74 kW), dále pak s motorem obsahu 1,6 litru s výkonem 125 k (95 kW). Dále můžete volit mezi třemi naftovými motory a to: čtyřválcovým 1,9 D s výkonem 64 k (47 kW) a 1,9 SDI se stejným výkonem anebo tříválcovým 1,4 TDI s výkonem 75 k (55 kW).


Ceny VW Pola se podle druhu motoru a stupně výbavy pohybují od 266 200 Kč až po 470 500 Kč v nejbohatší výbavě Highline. Nejvýkonnější motor 1,6 je dodáván pouze s výbavou GTI za cenu 456 600 Kč. Některé modely mohou být vybaveny i automatickou převodovkou. Je možné též objednat širokou škálu dodatkové výbavy od stíračů s dešťovým senzorem až po navigační systém.

VW Polo v testu redakce tentokrát s motorem obsahu pouze 1,0 litru
VW Polo v testu redakce tentokrát s motorem obsahu pouze 1,0 litru
VW Polo v testu redakce tentokrát s motorem obsahu pouze 1,0 litru

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...