VW Lupo GTI: rychlík z Wolfsburgu

Před čtvrt stoletím debutoval na trhu první VW Golf označený jako GTI, poté následovalo Polo GTI a nyní zdobí magickou zkratku VW Lupo.

VW Lupo GTI: rychlík z Wolfsburgu

Už na pohled vypadá sportovní VW Lupo GTI pořádně dravě. Velká patnáctipalcová kola, rozšířené blatníky, boční prahy, zaoblené nárazníky s třemi vstupy přívodu vzduchu podtrhují dynamický výraz přední části, přičemž zádi dominují střešní spoiler a zdvojená výfuková koncovka.

Verze GTI prošla také pořádnou odtučňovací kůrou, blatníky, dveře a kapota motoru jsou jako u „litrového“ Lupa z hliníku. Tím se hmotnost podařilo snížit na 978 kg. Naproti tomu na výbavě se nešetřilo – systémy ABS i ESP, elektricky ovládaná okna i zrcátka, xenonové světlomety. Pouze boční airbagy jsou na přání.


VW Lupo GTI: rychlík z Wolfsburgu

Sportovnímu charakteru je přizpůsoben rovněž interiér – červené bezpečnostní pásy, výškově stavitelné sportovní sedadlo vpředu a chromované rámečky rychloměru, otáčkoměru a analogových hodin. Křiklavý interiér se nemusí líbit každému, což však v žádném případě neplatí o zážehovém čtyřválci 1.6 16V, který má výkon 92 kW (125 k) při 6500 otáčkách za minutu. Při 3000 ot./min dosahuje největšího točivého momentu 152 N.m. S novou pětistupňovou sportovní převodovkou zvládne sprint na 100 km/h za 8,3 sekundy a největší rychlost končí na 205 km/h. Kupodivu i s těmito hodnotami se kombinovaná spotřeba pohybuje kolem sedmi litrů.

Stejně jako pohonná jednotka přesvědčuje o svých kvalitách také skvělý podvozek s tvrdším pérováním, ale ne zas tak tvrdým, aby tím utrpěla komfortní jízda. S přesným posilovačem řízení přímo „prahne“ po silnicích plných zatáček.


Se závodní verzí VW Lupo už čtvrtou sezonu soutěží mladí adepti automobilového sportu ve věku 17 až 24 let v seriálu ADAC VW Lupo Cup, který pro ně pořádá přímo automobilka VW. Tyto vozy mají stejný výkon 92 kW, přičemž točivý moment dosahuje hodnoty 140 N.m. Vzhledem k tomu, že jde o zcela identické vozy, připravované a provozované firmou Abt Motorsport, a jezdce, kteří mají zkušenosti nanejvýš s motokárami, tak jde o ideální řidičskou průpravu nastupující závodnické generace.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...