VW Golf: Proud inovací a digitální ikona

Tohle auto je nejdůležitějším modelem značky už od… snad odnepaměti. Volkswagen Golf patří k celosvětově nejprodávanějším automobilům vůbec a v Evropě žebříčky dlouhodobě vede. Od minulého roku je tu v nové, 8. generaci jako proud inovací, techniky a hospodárnosti.

Golf eTSI, Golf eHybrid a Golf GTE, zdroj: VW

Když se na něj podíváte, seznáte, že nevíte. Je těžké (ne)rozeznat nejnovější generace od těch předešlých a osmička je to důkazem. Vyznačuje se designem, který sice nepřekvapí, nicméně je charakterizován maximální aerodynamikou.

A technickou r(e)volucí.

Ano, 8. generace se naprosto vymyká všemu, co tu bylo předtím, a s mnoha poprvé… Je chytřejší, komfortnější, inteligentnější a je stále online. A navíc poprvé v historii nabízí mild-hybridní pohon eTSI.

Když si auta a města spolu povídají

Vizualizace systému Car2X. zdroj: VW

Je to také první Golf síťově propojen se svým okolím prostřednictvím sériově dodávané komunikace Car2X (car to everything). Termín znamená komunikaci mezi autem a okolním světem, tedy dalšími automobily nebo infrastrukturou. Vidět můžete i zkratku V2X (vehicle to everything), která kromě automobilů zahrnuje i další vozidla, třeba MHD. „Jde o rádiovou technologii, pomocí níž vozidlo získává a zároveň poskytuje informace o sobě všemu, co je v okolí a týká se dopravy. Tedy ostatním autům, autobusům, tramvajím, vlakům, dále dopravní infrastruktuře, jako jsou semafory, jednotky na dálnici, které vyhodnocují hustotu provozu, a podobně. Pomocí V2X lze vyslat také požadavek na preferenci MHD či složek integrovaného záchranného systému,“ vysvětluje Ivo Herman ze společnosti Herman, která se specializuje na informační, odbavovací, komunikační a řídicí systémy MHD a veřejné linkové dopravy. Dokonalé pak je, že technologie Car2X se nachází ve všech výbavových liniích.

Emergency Assist

Car2X je jen první z řady asistenčních systémů, které předcházejí nehodám nebo nebezpečí. Novinka nabízí i volitelný asistent pro případ náhlého zdravotního selhání, tzv. „Emergency Assist“. Auto začne samo automaticky pracovat v případě, že neregistruje žádnou aktivitu řidiče. Jestliže systém i přes varování nezjistí žádnou odezvu, nadále zkouší přimět řidiče k reakci pomocí brzdných rázů, varovných tónů, varovné světelné signalizace a cyklického natáčení volantu a současně varuje spolujezdce i ostatní účastníky provozu. Nedojde-li k převzetí řízení, je vozidlo kontrolovaným způsobem zastaveno. V rámci možností systému je tak možné předejít nehodě.

Vizualizace systému Emergency Assist. zdroj: VW

Udržuje odstup a vidí ve tmě

To vše spolupracuje se vším – třeba s automatickou regulací odstupu, tedy adaptivním tempomatem ACC, nebo volitelným systém „Night Vision“. Kamera v infračerveném spektru monitoruje prostor před vozem do vzdálenosti cca 300 metrů a reaguje na teplo, které je vyzařováno tělem. Řidič pak na kombinovaném přístroji nebo na volitelné digitální přístrojové desce vidí odpovídající tepelný obraz. Jestliže nastane kritická jízdní situace, systém řidiče varuje. Získá tím další informace, díky nimž lépe rozpozná, zda se v jízdní dráze nachází člověk nebo např. srna, a to zejména v situaci, kdy máte z důvodu mlhy nebo deště omezený výhled.

Další asistent pro sledování dopravy v příčném směru využívá radarové senzory v přední části auta, které monitorují prostor před vozem a při rychlosti do 30 km/h varují prostřednictvím akustické a optické signalizace před rozpoznanými vozidly v příčném směru.

Asistent pro sledování dopravy v příčném směru. Zdroj: VW

Benzin a elektromotor

Golf poprvé v historii nabízí i mild-hybridní pohon, složený z motoru TSI s objemem 1,0, nebo 1,5 litru a elektrickým systémem s napětím 48 voltů a 7stupňové dvouspojkové převodovky DSG. Výkon benzinového motoru je tak podporován startovacím generátorem, který je s agregátem propojen řemenem. Součástí systému je právě 48V lithium-ion baterie. Model s pohonem eTSI tak může jet bez zpomalování i s vypnutým spalovacím motorem. Při zpomalování navíc dochází k rekuperaci uvolněné kinetické energie, která je ukládána do 48V baterie. Díky oběma těmto vlastnostem je pohon eTSI ve srovnání s konvenčním TSI motorem značně úspornější.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové VW ID.3 přijíždí na start

Nové VW ID.3 přijíždí na start

Volkswagen představí na jaře 2023 nový model ID.3. Druhou generací naváže na úspěšnou kapitolu své rodiny modelů ID. Dodnes bylo na celém světě dodáno více než půl milionu vozů ID. V...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modely VW ID. překonaly hranici půl milionu prodaných vozů

Modely VW ID. překonaly hranici půl...

Volkswagen jede. Při elektrifikaci své flotily vozidel postupuje podle plánu, nebo spíš nad plán – od předání prvního vozu ID.3 zákazníkovi v říjnu 2020 dodal Volkswagen na celém světě už...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra: Nový Amarok se představí  7. července

Světová premiéra: Nový Amarok se...

Prémiový pick-up se poprvé ukáže veřejnosti Volkswagen Užitkové vozy představí kompletně nový Amarok s mottem „No matter what“ Upoutávkové video vyvolá doslova „chuť“ Prémiový...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Golf R Variant: Více výkonu, více dynamiky, více emocí, více prostoru

Nový Golf R Variant: Více výkonu, více...

Silné kombi: 235 kW (320 k)1, 420 N.m, z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy Výrazný vzhled: Působivý, sportovní design R Vynikající agilita: Pohon všech kol 4MOTION se systémem R-Performance Torque...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ikonický Volkswagen Van první generace se vrací, tentokrát jako RC stavebnice

Ikonický Volkswagen Van první generace...

Ikonický Volkswagen Transporter první generace neboli Typ 2, který je z hlediska designu mladším bratrem snad ještě slavnějšího brouka (oficiálně VW Typ 1), po letech znovu ožívá. Tentokrát v...