VW EcoRacer ve světové premiéře v Tokiu

Sportovní prototyp třech tváří: Kupé, roadster, speedster

Na mezinárodním autosalonu v japonském Tokiu (22.10. až 6.11.2005) Volkswagen představuje prototyp, který by se mohl zapsat do historie automobilismu jako nejhospodárnější sportovní vůz – atraktivní EcoRacer, poháněný novým turbodieselem o výkonu 100 kW, totiž dosahuje rychlosti až 230 km/h, přičemž jeho průměrná spotřeba činí jen 3,4 l nafty na 100 km. Při objemu palivové nádrže 30 litrů dokáže tedy EcoRacer ujet na jedno naplnění více než 1000 km.

VW EcoRacer ve světové premiéře v Tokiu
VW EcoRacer ve světové premiéře v Tokiu
VW EcoRacer ve světové premiéře v Tokiu
VW EcoRacer ve světové premiéře v Tokiu


Díky karoserii z laminátu zpevňovaného uhlíkovými vlákny váží EcoRacer jen 850 kg, což spolu s vitalitou motoru podporuje dynamiku vozu: Z 0 na 100 km/h dokáže EcoRacer zrychlit během pouhých 6,3 s.


EcoRacer svým atraktivním designem dokazuje, že i extrémně hospodárný vůz může vzbuzovat zaslouženou pozornost všude, kde se objeví. Jeho kompaktní karoserie je dlouhá 3,77 m, široká 1,74 m a vysoká jen 1,21 m, rozvor na speciálně vyvinutých 17“ kolách z lehkých slitin činí 248 cm. Dynamický image umocňují velmi krátké převisy karoserie, široký rozchod kol (154 cm vpředu, 151 cm vzadu) i čelní zdvojená a koncová světla tvořená LED diodami.


I když EcoRacer je „pouhým“ prototypem, není to jen výstavní atrapa, která má po skončení autosalonu navždy zmizet kdesi v depozitáři nikdy nedotažených konceptů. EcoRacer si přiváží řadu unikátních prvků a řešení, která by se i sama o sobě dobře uplatnila u sériově vyráběných modelů. Například při otevírání elektromechanicky ovládaných dveří se samočinně – jako křídla – odklápějí i části střechy nade dveřmi, což usnadňuje nastupování a vystupování. Podélná střešní konzole ve tvaru písmene „T“ je vyjímatelná, rychle demontovat lze i celou „hatch“ záď vozu a podle přání řidiče mizí i boční okna. Rozměrné čelní okno i s rámem lze snadno zaměnit za nízký větrný štítek, jehož tvar je inspirován závodními vozy. Díky této karosářské flexibilitě se EcoRacer dokáže rychle proměnit z kupé na roadster a dále i na puristický speedster.


Srdcem prototypu EcoRacer je uprostřed uložený moderní čtyřválcový turbodiesel TDI nové generace o zdvihovém objemu jen 1,5 l s výkonem 100 kW/136 k při 4000 ot/min. Točivý moment turbodieselu, pracujícího s kompresním poměrem 17,2:1, je v rozmezí otáček 1900 min-1 až 3750 min-1 vyšší než 250 Nm. Motor 1.5 TDI je nejenom výkonný a hospodárný, ale také příkladně „čistý“, protože už nyní plní požadavky teprve připravované emisní normy EU 5. Výkon motoru se přenáší na zadní kola prostřednictvím dvouspojkové převodovky DSG.


Přední sedmnáctipalcová kola jsou zavěšena na zdvojených trojúhelníkových ramenech, vzadu je moderní čtyřprvková náprava. O brzdění se starají kotoučové brzdy – vpředu jsou ventilované kotouče o průměru 288 mm, zadní kotouče mají průměr 286 mm. Do brzdového okruhu je zařazený stabilizační systém ESP, převzatý z nového Passatu, který byl však pro EcoRacer výrazně modifikován.


Dvousedadlový interiér odpovídá sportovnímu naturelu vozu. Kůží čalouněná sedadla jsou dokonale aerodynamicky tvarovaná, nově stylizovaný volant má průměr 340 mm, motor se spouští tlačítkem na přístrojové desce. Originálním prvkem je centrální multifunkční displej, který je propojený se sloupkem řízení a natáčí se spolu s volantem, takže řidič jej má vždy perfektně na očích. Puristicky řešený kokpit obsahuje jen nejzákladnější spínače a ovladače, centrální displej zobrazuje pouze ty nejdůležitější údaje. Pokud řidič navolí režim manuálního řazení převodovky DSG, avizuje mu palubní displej i optimální moment pro přeřazení.


Dalším technologickým highlightem prototypu EcoRacer je autorizační systém, který rozeznává oprávněného řidiče na základě vyhodnocení otisku prstu. Toto zařízení lze využít i tak, že jednotlivým řidičům odpovídá různé nastavení vozu – rodiče si mohou například jednoduše pojistit, že pokud vůz má řídit jejich osmnáctiletý syn či dcera s malými řidičskými zkušenostmi, sníží se maximální dosažitelná rychlost vozu a ESP nelze deaktivovat.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen zahajuje na českém trhu předprodej nových modelů Tiguan a Passat

Volkswagen zahajuje na českém trhu...

Volkswagen zařadil do předprodeje na českém trhu nové generace oblíbených modelů Tiguan a Passat. Třetí generace kompaktního SUV a devátá generace manažerského kombi přinášejí do svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dokonalý VW Touareg po plastice

Dokonalý VW Touareg po plastice

Tohle je sága rodu Touaregu. Před mnoha lety se objevila první generace, která definovala pojem lidový off-road. Dnes je technologicky nejlepší Volkswagen někde úplně jinde… Před více než 20...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen Užitkové vozy uvede v roce 2024 na evropský trh nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1. Nová generace této produktové řady byla významně vylepšena ve všech...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejkompaktnější SUV od VW je ještě lepší než dosud

Nejkompaktnější SUV od VW je ještě...

Volkswagen spouští předprodej vizuálně a technicky zdokonaleného modelu T-Cross. Výrazný vnější design je nyní ještě atraktivnější. Nově navrženy byly sériově dodávané LED světlomety...