VW Eco Up! – malý ale šikovný. A úsporný!

Kolikrát jste si říkali: kdybychom tak měli menší auto, abychom mohli lépe zaparkovat. Nebo: kéž by to naše auto mělo menší spotřebu …

VW Eco Up! - malý ale šikovný. A úsporný!
VW Eco Up! - malý ale šikovný. A úsporný!
VW Eco Up! - malý ale šikovný. A úsporný!

Pokud uvažujete o menším autě s úsporným motorem,

– má pro vás Volkswagen hodně zajímavou nabídku. VV Eco Up! s motorem na stlačený zemní plyn CNG.

VW Eco Up! - malý ale šikovný. A úsporný!

Upřímně, VW Eco UP! jsem párkrát na cestě viděl ale nikdy mě neoslovil natolik, abych toužil po tom ho řídit, natož vlastnit. A vida, stačilo prvních pár kilometrů a změnil jsem radikálně svůj názor.

Design je subjektivní záležitost.

Na první pohled VW Eco Up! svým vzhledem až tak nezaujme, ale čím déle budete s malým úsporným Volkswagenem trávit čas, tím víc se vám bude líbit. A to nejen z venku, ale také zevnitř. Interiér našeho vozu byl v bílo-černé kombinaci a musím říct, že se líbil každému, komu jsem ho ukazoval. Plasty jsou sice tvrdé, ale kvalitně zpracované. Je jasné, že se jedná o levné auto, ale VW se to snaží úspěšně zamaskovat. Sedadla jsou dostatečně pohodlná nejen na cestování po městě. Překvapivě je zde i dost místa na dvou zadních sedadlech. Ale na cestu k moři to opravdu není.

Možná hlavním důvodem, proč možná budete chtít toto auto, je spotřeba.

Díky pohonu na CNG, dokáže jezdit Eco Up! za méně než 1 korunu na kilometr! A to je při dnešní ceně pohonných hmot skvělý výsledek.

Vůz pohání upravený litrový motor s výkonem 50 kW (68 koní) a má nádrž na 11 kg stlačeného zemního plynu. Na ni ujedete v pohodě přes 400 km. V případě, že vám plyn dojde, Eco Up! si sám přepne na benzín a začne ho čerpat z 10 litrové rezervy. O nic se nemusíte starat. Vše probíhá automaticky.

Ideální auto do města nebo na každodenní dojíždění do práce. Ale co když budete chtít jet někam dál? Zvlášt když náklady na kilometr jsou tak nízké?

Zkusil jsem, jak zvládne EcoUp! jízdu z Prahy až na oblíbené místo našeho prezidenta Vysočinu – do Žďáru nad Sázavou. Ale abych otestoval spotřebu a výkon, zvolil jsem jižní trasu po dálnici D1 a sjezd na exitu 119 u Velkého Beranova.

I ve třech lidech a s plným kufrem (který má objem 251 litrů a po sklopení sedaček až 951 l) měl motor relativně dost výkonu. Musíte ho občas sice více vytáčet, ale pokud si nastavíte tempomat na 120 km/h, nebudete mít problém ani v táhlých stoupáních. Podvozek, i vzhledem ke krátkému rozvoru, překvapivě není uskákaný ani na panelech. A nezklame ani na okreskách. Také brzdy jsou velmi dobré a osobně se mi daleko lépe dávkují než například u Škody Octavia.

A výsledná spotřeba?

Dle palubního počítače jsem trať dlouhou 175 km projel s průměrnou spotřebou 3,5 kg CNG. To znamená, že cesta mě vyšla na cca 170 Kč a možná by to bylo ještě méně, nebýt 18km dlouhé zácpy hned za Prahou. Fantastická hodnota!

Kromě spotřeby se mi líbil i připlatkový navigační systém, který umí zobrazit také hodnoty palubního počítače a při zařazení zpátečky ukáže i vzdálenost od překážky. Bez problémů s ním zaparkuje i méně zkušený řidič. Systém se navíc dokáže propojit s vaším chytrým telefonem a kromě volání dokáže přehrát z mobilu i hudbu.

Za co bych ale Volkswagen rozhodně nepochválil je šetření na nepravém místě.

Zcela absurdní je absence dvou provázků, které zvedají zadní plato při otevření kufru. Vše musíte dělat ručně a budete to dělat často, protože jinak je otvor kufru kvůli vysoké nakládací hraně relativně úzký.

Nepotěší ani to, že elektrické ovládání oken není podsvětleno a pokud jedete sám a chcete z místa řidiče spustit spolujezdcovo okno, musíte se natáhnout k jeho dveřím.

Všechny tyto nedostatky jsou ale rychle zapomenuty, když dojedete k čerpací stanici a za plnou nádrž CNG nezaplatíte ani 300,- Kč

Volkswagen si cení tento vůz

– na 272.900,- Kč … Pak už ale jenom šetříte. Nejen peněženku, ale díky ekologickému pohonu i životní prostředí.

Viktor Tamayo, Periskop

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen zahajuje na českém trhu předprodej nových modelů Tiguan a Passat

Volkswagen zahajuje na českém trhu...

Volkswagen zařadil do předprodeje na českém trhu nové generace oblíbených modelů Tiguan a Passat. Třetí generace kompaktního SUV a devátá generace manažerského kombi přinášejí do svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dokonalý VW Touareg po plastice

Dokonalý VW Touareg po plastice

Tohle je sága rodu Touaregu. Před mnoha lety se objevila první generace, která definovala pojem lidový off-road. Dnes je technologicky nejlepší Volkswagen někde úplně jinde… Před více než 20...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen Užitkové vozy uvede v roce 2024 na evropský trh nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1. Nová generace této produktové řady byla významně vylepšena ve všech...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejkompaktnější SUV od VW je ještě lepší než dosud

Nejkompaktnější SUV od VW je ještě...

Volkswagen spouští předprodej vizuálně a technicky zdokonaleného modelu T-Cross. Výrazný vnější design je nyní ještě atraktivnější. Nově navrženy byly sériově dodávané LED světlomety...