I když se vydávaly prozkoumat nová území, jako tomu bylo u modelu Pajero z roku 1983 – jednoho z úplně prvních vozů typu SUV – nebo nedávno u zcela nového a velmi výrazného pick-upu L200 z roku 2006 – odvozeného z modelu Pajero Evo vítězícího na Dakarské rallye – nikdy se nevzdaly své houževnosti, díky které se staly těžce pracujícími vozidly pro takové zákazníky jako jsou farmáři, architekti nebo veterináři, na rozdíl od takzvaných „traktorů z Chelsea”.
Platí to také pro lehčí stroje – na silnici orientované vozy -„křížence“ jako je dnešní nový Outlander nebo jeho budoucí menší sourozenec – jejichž vnitřní síla a schopnosti, a to jak na silnici, tak v terénu, jsou přímým výsledkem 70 let dědictví v oblasti pohonu 4×4, 25 let závodění, hluboce zakořeněných technických principů a také rozsáhlé sítě zkušených prodejců a opravců.
Dnes, když stávající ekonomické prostředí přesunuje zájem od velkých automobilů horní třídy směrem ke kompaktním vozům 4×4 střední velikosti, se společnost Mitsubishi Motors rozhodla vyrovnat se s těmito náročnými podmínkami prostřednictvím svých modernizovaných vozů:
Pokud jde o terénní vozy, modely Pajero a L200 prošly důkladnou modernizací hnací jednotky připravenou ve Středisku pro výzkum a vývoj Mitsubishi Motors v japonském městě Okazaki pro (zejména) evropské zákazníky. Pokud jde o oblast “kříženců“, u nového modelu Outlander byl vyladěn jeho vzhled a v příštím roce se očekává představení pokročilé dvouspojkové převodovky SST.
Pajero 3,2 DI-D = 200 k
Dva roky po svém představení si model Pajero nové generace užívá výhod kompletní modernizace svého motoru a automatické převodovky a dosažení špičkového úrovně výkonu ve své třídě.
Modernizace motoru a převodovky:
Díky modernizaci, která se týkala ložisek, hlavy válců, pístů, ojnic, vačkových hřídelí, ventilového rozvodu, turbodmychadla, olejového čerpadla, systému vstřikování a jednotky ECU, se může Pajero 3.2 Di-D 2009 nyní pochlubit výkonem 200 k při 3 800 ot (min (+ 25% pro manuální převodovku nebo + 18% pro automatickou převodovku) a točivým momentem 441 Nm při 2 000 ot/min. (+ 16% pro manuální nebo + 18% pro automatickou převodovku):
Vedle výhod spojených s modernizací motoru si model Pajero 3,2 DI-D 2009 užívá také přínosů nové 5-stupňové automatické převodovky.
Vedle silnějšího skla předních oken a již standardního zvukotěsného čelního skla a dodatečných izolačních materiálů, bylo účelem dalších úprav bloku válců, hlavy válců, pístů a klikového hřídele zajistit lepší úroveň hluků a vibrací, přičemž se index hluku motoru uvnitř kabiny zlepšil z 60% při 4 000 ot/min. na 70% při stejných otáčkách motoru.
V neposlední řadě byla výrazně snížena spotřeba paliva a úroveň emisí CO2 (Pajero LWB, aut. převodovka, filtr DPF s uzavřeným prouděním):
Snížení spotřeby paliva
- Pajero 2006-2008 – 10,3 l
- Pajero 2009 – 9,3 l (- 9,7%)
Snížení emisí CO2
- Pajero 2006-2008 – 271 g/km
- Pajero 2009 – 9,3 l (- 9,7%)
247 g/km (- 8,9%)
Lepší výbava:
Vedle zvýšení výkonu a zlepšení vyladění se model Pajero 2009 bude dále také odlišovat díky:
- Novým litým kolům 17” a 18”
- Vylepšenému Multikomunikačnímu systém Mitsubishi (zvýšená kapacita pevného disku z 30GB na 40GB, uložení až 2000 skladeb/150 CD disků, přidány nové země*, lepší pokrytí map).
- V rámci volitelného příslušenství je k dispozici s luxusním čalouněním sedadel v tmavě hnědé kůži/látce v kombinaci s ozdobnými panely v barvě granitově hnědé/hliníkově stříbrné.
- Nová barva exteriéru „granite brown – granitově hnědá“
L200 = 178 k pro vysoký výkon
Tak jako v případě modelu Pajero pro rok 2009, využili inženýři společnosti Mitsubishi Motors v Centru pro výzkum a vývoj ve městě Okazaki svých schopností také pro podobnou modernizaci picku-upu L200 pro rok 2009 a vyvinuli nový motor 2,5 DI-D High-Power poskytující výkon 178 k.
Tato nová pohonná jednotka by měla být dostupná společně se stávající středně výkonnou jednotkou 2,5 DI-D s výkonem 136 k, aby evropští zákazníci měli k dispozici rozšířenou nabídku možností pohonných jednotek.
I v tomto případě kompletní modernizace motoru umožňuje dosahovat nejen špičkové úrovně výkonnosti, ale díky své vrozené efektivitě má také za následek výrazné zlepšení v oblasti hluku, vibrací a neklidné jízdy. Současně bude představena vyšší úroveň pasivní bezpečnosti a nové prvky vybavení pro řadu modelů L200.
Vysoce výkonný motor:
Technici v Mitsubishi Motors se soustředili na nový tvar spalovacích komor a na pevnější slitinu pro ně, pevnější materiál také pro ložiska, na modernizaci systému vstřikování a turbodmychadla společně se zlepšením chladicího výkonu.
Díky tomu může nyní model L200 2,5 DI-D High-Power 2009 poskytnout výkon 178 k při 4 000 ot/min. (+ 29% s manuální převodovkou a automatickou převodovkou v porovnání s Mid-Power) a točivý moment 400 Nm při 2 000 ot/min pro verze s manuální převodovkou (+ 27% v porovnání s Mid-Power) a 350 Nm při 2 000 ot/min. pro verze s automatickými převodovkami (+ 11% v porovnání s Mid-Power):
Tyto výrazné změny způsobily, že model L200 2,5 DI-D High-Power dosahuje špičkového poměru výkon/hmotnost a špičkové výkonnosti ve své třídě.
Zřejmým a dodatečným přínosem vyšší efektivity nového motoru 2,5 DI-D High-Power modelu L200 je snížení jak spotřeby paliva, tak úrovně emisí CO2 (L200 s manuální převodovkou).
Inženýři společnosti Mitsubishi také zmírnili hluk a vibrace, a to použitím bohaté zvukoizolační sady.
Lepší pasivní bezpečnost:
Ačkoliv model L200 již dříve nabízel nejvyšší úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti v rámci segmentu, pro rok 2009 ještě přidává následující prvky:
- Boční airbagy pro variantu karoserie Club Cab (dostupnost podle jednotlivých trhů)
- Boční a stropní airbagy pro variantu karoserie Double Cab (dostupnost podle jednotlivých trhů)
Vylepšená výbava (dostupnost podle jednotlivých trhů a stupně výbavy):
- Tempomat (Intense/Instyle)
- Sklopná boční zrcátka (Intense/Instyle)
- Audiosystém Mitsubishi Power 420 W (Double Cab – Intense)
- Tónovaná skla pro Club Cab
- Nový design předních sedadel s vylepšeným sedákem/boční oporou pro větší pohodlí (Intense/Instyle)
- Nová barva exteriéru „sapphire blue – safírová modrá“
Outlander bude nově vyráběn v evropském závodě NedCar (v nizozemském městě Born) a bude plně připraven na rok 2009.
Pro připomenutí, o tomto přesunu bylo rozhodnuto kvůli uvolnění tlaku na výrobní kapacitu v Japonsku, abychom nepromeškali prodejní možnosti, a to vzhledem k velkému počtu prodaných kusů modelu Outlander v Evropě i jinde (i stejně úspěšné nové rodiny Lancer vyráběné souběžně v Japonsku).
Prodej modelu Outlander dosáhl 17 085 kusů za období leden-květen 2008 na celém prodejním území MME (34 zemí ) v porovnání s 12 007 kusy v období leden-květen 2007 (+42,3%)
Údaje o prodeji v Evropě skutečně poukazují na tento úspěch a poptávku; ta je posilována designem vozu, jízdní dynamikou, prostorností a flexibilitou, dobrou výkonností, nízkou spotřebou paliva a úrovní emisí CO2, a to vše za přiměřenou cenu:
Prodej středních vozů SUV v Evropě (leden- květen 2008 vs. leden- květen 2007):
pořadí | Značka – model | 2008 | 2007 | rozdíl % |
1. | Volkswagen Tiguan | 32 787 | 0 | nový |
2. | Toyota RAV4 | 31 645 | 44 860 | – 29,5 |
3. | Honda CR-V | 29 177 | 32 170 | – 9,3 |
4. | BMW X3 | 23 782 | 28 717 | – 17,2 |
5. | Suzuki Grand Vitara | 18 646 | 25 271 | -26,2 |
6. | Land Rover Freelander | 16 880 | 16 647 | + 1,4 |
7. | Nový Mitsubishi Outlander | 15 271 | 11 435 | + 33,5 |
8. | Nissan X-Trail | 13 810 | 10 605 | + 30,2 |
9. | Chevrolet Captiva | 12 726 | . 13 049 | – 2,5 |
10. | Hyundai Santa Fe | 11 349 | 19 471 | – 41,7 |
… | … | … | … | … |
celkem | Celkový prodej | 268 291 | 247 784 | + 8,3 |
Chromovaná výbava:
Na znamení svého úspěchu se bude Outlander 2009 dále a rafinovaně odlišovat zevnitř i zvenku těmito prvky:
- Nová chromovaná výbava včetně rámečku přední masky, boční okenní linie a zadní výklopné stěny (Instyle)
- Nový a robustnější boční spoiler
- Zlepšený Multikomunikační systém Mitsubishi (MMCS): zvýšená kapacita pevného disku z 30GB na 40GB, na hudební server se uloží až 2000 skladeb/150 CD disků, přidány nové země*) a standardní Audio + Video vstup v kombinaci se špičkovým audiosystémem MMCS Rockford Fosgate( premium.
- Intense & Instyle:Pomocný audiovstup v kombinaci se špičkovým audiosystémem Rockford Fosgate( premium.
- Intense s MMCS:Pomocný audiovstup + video vstup v kombinaci se špičkovým audiosystémem Rockford Fosgate( premium a navigačním systémem s pevným diskem.
Poznámka:
Model „Pajero” se prodává pod názvem „Montero” ve Španělsku a pod názvem „Shogun” ve Velké Británii.
Nový model Pajero Sport – nedávno představený na autosalóně Moskva 2008 – nebude prodáván ani ve střední a západní Evropě, ani v severní Americe, kde je dávána přednost jiným typům vozů SUV.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií