Od svého představení v roce 2002 Volvo XC90 získalo za velmi krátkou dobu vysoký počet mezinárodních ocenění. Některá z těchto ocenění souvisela s oblastí bezpečnosti, avšak teprve nárazové testy, které provedla organizace Euro NCAP, umožnily XC90 skutečně prokázat své schopnosti v rámci nezávislého bezpečnostního výzkumu.
V první polovině tohoto roku bylo XC90 navíc testováno Americkým pojišťovacím institutem pro bezpečnost dálničního provozu (US Insurance Institute for Highway Safety – IIHS), od kterého obdrželo nejlepší hodnocení a titul „Nejlepší volba“.
Čelní a boční náraz
V rámci zkušebních metod Euro NCAP je hodnoceno chování vozidla při čelním a bočním nárazu, včetně nárazu do sloupu. V obou případech je pozornost věnována několika faktorům, včetně dětských zádržných systémů. I výsledky v ochraně dětí byly „velmi působivé a splnily všechny požadavky Euro NCAP“, jak uvedla tato organizace.
Celkový závěr testů XC90 byl:
„XC90 má mimořádně pevný skelet karoserie, který tvoří bezpečný a dobře vyvážený prostor, poskytující cestujícím ochranu při čelním i při bočním nárazu. Úroveň deformací a pronikání dílů karoserie do interiéru jsou minimální a riziko poranění hrudníku bezpečnostními pásy bylo nízké. Dětské zádržné systémy fungovaly velmi dobře a splnily všechny výkonnostní požadavky, přičemž do vozu mohou být instalovány dětské sedačky ISOFIX různých velikostí. Ochrana chodců byla u vozidla této velikosti průměrná“.
Podle zkušebních metod Euro NCAP došlo k minimální deformaci prostoru pro nohy a oblasti dveří, k méně významnému pohybu pedálů při čelním nárazu a existuje pouze malé riziko poranění kolen řidiče a spolujezdce.
Při bočním nárazu patřilo podle naměřených údajů zatížení zkušebních figurín mezi nejnižší, které dosud Euro NCAP zaznamenala. Boční airbagy (SIPS), čelní airbag a nafukovací clona fungovaly velmi dobře a ochránily řidiče při bočním nárazu i při nárazu do sloupu.
Při projektování a navrhování modelu XC90 byla velká pozornost věnována „typickým“ a kritickým oblastem nebezpečí převrácení vozů SUV, které je u těchto vozidel vyšší. Cílem bylo vytvořit SUV, kde by tyto problematické oblasti byly redukovány. Ochrana proti převrácení, kterou zajišťují systémy ochrany proti převrácení a systém pro ochranu cestujících při převrácení vozidla, je klíčovou součástí systémů aktivní a pasivní bezpečnosti XC90. Vozidlo také obdrželo řadu ocenění za inovativní bezpečnostní řešení, jako jsou systém pro ochranu cestujících při převrácení vozidla (ROPS) a nafukovací clona (IC), která chrání všechny cestující ve vozidle, včetně těch, kteří sedí na sedadlech ve třetí řadě.
Společně se systémy, jako je WHIPS – systém ochrany proti hypertenzi krku – a sedm předpínačů bezpečnostních pásů, Volvo XC90 nabízí vysokou úroveň bezpečnosti cestujících. Většina těchto řešení však není v současných hodnotících metodikách, které Euro NCAP v současnosti používá, brána v úvahu.
Výsledky testů Euro NCAP ukázaly, jak bezpečnostní systémy ve Volvu XC90 fungují a chrání cestující při závažných dopravních nehodách.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.