Volkswagen zahájil včera na českém trhu prodej nového pickupu Amarok

Stručně o novém moderním velkém pickupu Volkswagen Amarok, který je všestranným vozem pro práci i volný čas.

Nový Amarok je premiantem ve své třídě co se týče nabídky vnitřního prostoru, šířky a výšky ložné plochy, snadného nakládání a užitečné hmotnosti.

Volkswagen zahájil včera na českém trhu prodej nového pickupu Amarok
Volkswagen zahájil včera na českém trhu prodej nového pickupu Amarok
Volkswagen zahájil včera na českém trhu prodej nového pickupu Amarok

Pokrokové motory TDI s přímým vstřikováním a přeplňováním dosahují mimořádně nízkou spotřebu paliva a mimořádně nízké emisí.

Úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti a komfortu extrémně robustního Amaroku je plně srovnatelná s osobními vozy. Mnohá technická řešení použitá v Amaroku představují premiéru v segmentu pickupů střední třídy. Patří mezi ně například přeplňování dvěma turbodmychadly u nejvýkonnějšího motoru nebo na přání dodávaný trvalý pohon všech kol 4Motion s mezinápravovým diferenciálem Torsen jako jedna ze tří možných konfigurací hnacího řetězce nového modelu.

Volkswagen zahájil včera na českém trhu prodej nového pickupu Amarok
Volkswagen zahájil včera na českém trhu prodej nového pickupu Amarok
Volkswagen zahájil včera na českém trhu prodej nového pickupu Amarok
Volkswagen zahájil včera na českém trhu prodej nového pickupu Amarok
Volkswagen zahájil včera na českém trhu prodej nového pickupu Amarok
Volkswagen zahájil včera na českém trhu prodej nového pickupu Amarok

Amarok přichází na náš trh nejdříve v provedení DoubleCab

Volkswagen zahájil včera na českém trhu prodej nového pickupu Amarok
Volkswagen zahájil včera na českém trhu prodej nového pickupu Amarok
Volkswagen zahájil včera na českém trhu prodej nového pickupu Amarok
Volkswagen zahájil včera na českém trhu prodej nového pickupu Amarok
Volkswagen zahájil včera na českém trhu prodej nového pickupu Amarok
Volkswagen zahájil včera na českém trhu prodej nového pickupu Amarok
Volkswagen zahájil včera na českém trhu prodej nového pickupu Amarok
Volkswagen zahájil včera na českém trhu prodej nového pickupu Amarok
Volkswagen zahájil včera na českém trhu prodej nového pickupu Amarok

tedy se čtyřdveřovou karoserií, která nabízí velkorysý prostor pro pět dospělých osob.

Dvoudveřová verze SingleCab

– s delší ložnou plochou bude následovat v prvním pololetí 2012.

V koncepci a stylistickém ztvárnění Amaroku se jednoznačně projevuje nová DNA designu značky Volkswagen reprezentovaná typicky zdůrazněnými horizontálními liniemi, jasně členěnými plochami karoserie a velmi precizním provedením. Mezi charakteristické znaky patří zejména celek tvořený vodorovným pásem světlometů a masky chladiče s lamelami a ozdobnými lištami.

Z přídě vychází úzký pás, který pokračuje přes kontury blatníků k bočním oknům, kolem nichž se vzadu v oblouku obrací vzhůru. Jasně definovaná klenutí bočních ploch a kapoty motoru propůjčují Amaroku i po optické stránce typickou robustnost pickupu. Při pohledu zezadu padne ihned do oka velké logo Volkswagen umístěné na hladké ploše výklopné zádě otevřeného nákladového prostoru. Záď je po obou stranách orámovaná světlomety s nezaměnitelnou noční grafikou. Z detailů, jako je tento, jsou zřejmé vysoké ambice celého vývojového týmu, který dostal za úkol vytvořit pickup se špičkovou kvalitou a prvotřídním designem v typickém stylu značky Volkswagen.

Pokrokové motory TDI jsou výkonné, kultivované a úsporné

V oblasti poháněcího ústrojí sází Volkswagen hned od uvedení pickupu Amarok na trh na technickou lahůdku v podobě turbodieselu 2.0 BiTDI s přímým vstřikováním paliva common rail a výkonem 120 kW / 163 k, jehož dvoustupňově řízené přeplňování dvěma turbodmychadly umožňuje dosáhnout maximálního točivého momentu 400 N.m již při 1500 min-1. Navzdory impozantní síle spotřebuje Amarok 4×2 v průměru jen 7,6 litru nafty na 100 kilometrů.

Také druhá varianta poháněcí jednotky pro pickupy Amarok pochází z rodu dvoulitrových čtyřválců TDI. Turbodiesel vyladěný v tomto případě na 90 kW /122 k se může po technické stránce pochlubit například turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek kolem turbíny. „Malé“ TDI nabízí od 1750 min-1 suverénní točivý moment 340 N.m a spotřebuje pouhých 7,5 l/100 km. Oba motory se tak vejdou pod magickou hranici 200 g CO2/km. Vzhledem k nízké průměrné spotřebě mohou pickupy Amarok absolvovat mezi dvěma zastávkami na čerpací stanici více než 1000 kilometrů. Turbodiesely s přímým vstřikováním splňují navíc emisní normu Euro 5. Sériově se dodává šestistupňová mechanická převodovka.

Dynamická a bezpečná jízda v každém terénu

Zájemci o pickupy Amarok mají na výběr tři různé typy pohonů:

  • trvalý pohon všech kol 4Motion (4×4 High)
  • přiřaditelný pohon všech kol 4Motion (4×2 High, 4×4 High, 4×4 Low)
  • pohon zadních kol (4×2 High)

Posledně uvedená varianta pouze s pohonem zadních kol představuje základní verzi, jež má oslovit zákazníky, kteří mají zájem především o užitné vlastnosti karoserie pickupu s širokými možnostmi využití a abnormálním užitečným zatížením. V každém terénu jsou jako doma obě varianty s pohonem všech kol 4Motion.

Ideální volbou pro jízdu přes hory a doly je Amarok 4Motion

s přiřaditelným pohonem všech kol a červenou číslicí „4“ v logu „4Motion“. Jeho ozubená spojka je v segmentu pickupů důkladně prověřeným řešením a po aktivaci tlačítkem pevně spojí obě nápravy 50:50. Pro nejtěžší úkoly je rozdělovací převodovky navíc vybavena terénní redukcí. Díky ní lze zvládnout i velmi náročný terén. Plně zatížený Amarok se v tomto provedení nezastaví ani před stoupáním se sklonem 45° a přitom hravě uveze na korbě až 1 000 kg.

Sada listových per s označním „Heavy Duty“ s progresivní charakteristikou, které jsou složená ze tří hlavních a dvou přídavných listů je velmi odolná vůči přetížení a posádce poskytuje vyvážený komfort při libovolném zatížení.

Amarok 4Motion s černou číslicí „4“ v logu „4Motion“

– vstupuje na scénu s trvalým pohonem všech kol a komfortními jízdními vlastnostmi. Přínosy pohonu všech kol pro jízdní dynamiku dokáže uplatnit také během jízdy na zpevněných silnicích. Jeho mezinápravový samosvorný diferenciál Torsen je v této třídě absolutní novinkou. Hnací síla motoru je variabilně rozdělována mezi přední a zadní nápravu, přičemž v základním nastavení je tento poměr 40:60 % ve prospěch zadní nápravy. Tím je zaručena excelentní jízdní dynamika v kombinaci s vysokou úrovní trakce. Všechny varianty pohonu jsou navíc vybaveny elektronickou uzávěrkou diferenciálu na každém kole (4x EDS) s automatickými brzdovými zásahy. Tento systém zvyšuje trakci na libovolném povrchu. Kromě toho se na přání dodává mechanická uzávěrka diferenciálu zadní nápravy pro náročný provoz v terénu.

Výbava sahá od pracovního stroje až po lifestylový pickup

Amarok přichází na trh ve třech výbavových liniích. I přesto, že základní verze je určena pro drsnou a tvrdou práci, tak již v sériové výbavě má pro Českou republiku elektrické stahování oken, dálkové centrální zamykání dveří a elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Nárazníky, kliky dveří a zrcátka zůstávají nenalakované a díky tomu se skvěle hodí do tvrdých pracovních podmínek. K sériové výbavě patří i výškově nastavitelná přední sedadla, variabilně sklopná zadní lavice, uzamykatelná přihrádka před sedadlem spolujezdce a osvětlení ložné plochy. V sérii je rádio s přehrávačem CD. Zvláštností jsou antény pro rádio a navigační systém integrované do vnějších zpětných zrcátek.

O třídu komfortnější výbavu prezentuje Amarok Trendline,

– který se může pochlubit předním nárazníkem, klikami dveří a kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě vozu. Kromě toho je vůz sériově vybaven klimatizací Climatic, multifunkčním ukazatelem, tempomatem a mlhovými světlomety. Suverénní vzhled podtrhují robustní 16“ kola z lehkých slitin.

Mimořádně exkluzivní výbavu nabízí Amarok Highline.

Nad rámec výbavové linie Trendline jej zdobí mimo jiné chromovaný zadní nárazník, částečně chromované kryty vnějších zpětných zrcátek, další chromované prvky na karoserii a v interiéru a rozšířené podběhy kol lakované v barvě karoserie, v nichž je místo pro 17“ kola z lehké slitiny. Vrcholná verze je navíc charakterizována v závislosti na provedení dvoubarevnou přístrojovou deskou, komfortní automatickou klimatizací Climatronic, ještě kvalitnějším audiosystémem a ušlechtilými látkovými potahy. V sérii je dodávaný i volant a hlavice řadicí páky v kůži.

Kromě bohaté sériové výbavy je pro pickupy Amarok připravena rozsáhlá nabídka originálního příslušenství,

která sahá od stylového ochranného rámu a bočních stupaček, přes kryt ložného prostoru a rozmanité úchyty multifixačního systému na přístrojové desce (sériově od výbavové linie Trendline) až po velký výběr kol z lehké slitiny.

Největší interiér a nejširší ložná plocha v této třídě

Volkswagen Amarok má i dokonale promyšlenou ergonomii. Řidič má na své pracoviště snadný přístup a za volantem nalezne velkorysou nabídku místa ve všech směrech včetně značného prostoru pro hlavu. Amarok je plnohodnotným pětimístným vozem díky dostatečnému prostoru pro nohy na zadní lavici. Pokud jsou v kabině jen dvě osoby, může být úložný prostor v interiéru zvětšen vyklopením sedáku zadní lavice vzhůru nebo sklopením opěradla zadních sedadel.

Pro přepravu rozměrných nákladů jsou důležité rozměry ložné plochy

– a proto se modely Amarok DoubleCab mohou pochlubit rekordními hodnotami ve své třídě. Díky délce 1555 mm a šířce 1620 mm činí výsledná ložná plocha 2,52 m2. Přívlastek „nejlepší ve třídě“ zasluhuje také šířka 1222 mm mezi podběhy. Amarok je tak prvním pickupem střední třídy, u něhož lze nakládat europalety (1,2 x 0,8 m) také prostorově úsporně napříč. Uvedené rozměry umožňují společně s výškou nákladové hrany 780 mm nad zemí a užitečnou hmotností až 1,15 t jednoduchou přepravu sportovního náčiní, jako jsou čtyřkolky, nebo větších pracovních strojů. Čtyři upevňovací oka v rozích ložné plochy usnadňují řádné zajištění přepravovaného nákladu. K tažnému zařízení lze připojit přívěsy o hmotnosti až 2,8 tuny.

Amarok přináší do segmentu pickupů nové bezpečnostní standardy

Kromě čelních airbagů pro řidiče a spolujezdce zahrnuje jeho výbava také boční airbagy chránící hlavu a hrudník (airbagy THORAX), což je v tomto segmentu stále ještě vzácnost. Součástí komplexní soustavy zádržných systémů jsou samozřejmě také výškově nastavitelné opěrky hlavy a tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech. Bezpečnostní pásy na předních sedadlech jsou navíc vybaveny předpínači a optickým a akustickým upozorněním na nepřipnutý bezpečnostní pás na sedadle řidiče.

Vysokou úroveň aktivní bezpečnosti

– zajišťuje celá řada vyspělých systémů. Amarok je sériově vybaven například elektronickým stabilizačním systémem ESP, jehož součástí je funkce stabilizace přívěsu. Dalším příkladem je funkce „Offroad“, která se aktivuje tlačítkem a upravuje činnost ESP (Off-Road ESP), elektronické uzávěrky diferenciálu EDS (Off-Road EDS), protiprokluzového systému ASR (Off-Road ASR) a protiblokovacího systému ABS (Off-Road ABS) pro jízdu v náročných terénních podmínkách rychlostí až 100 km/h. V závislosti na charakteru povrchu zkracuje Off-Road ABS v terénním režimu výrazným způsobem brzdnou dráhu. Při rychlosti jízdy do 30 km/h je navíc při aktivní funkci „Offroad“ k dispozici asistent pro jízdu z kopce, který udržuje konstantní rychlost jízdy cílenými brzdovými zásahy. Poprvé v této třídě může řidič i při aktivním asistentu pro jízdu z kopce individuálně přizpůsobovat rychlost jízdy situaci přidáváním plynu nebo brzděním při zařazeném neutrálu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen zahajuje na českém trhu předprodej nových modelů Tiguan a Passat

Volkswagen zahajuje na českém trhu...

Volkswagen zařadil do předprodeje na českém trhu nové generace oblíbených modelů Tiguan a Passat. Třetí generace kompaktního SUV a devátá generace manažerského kombi přinášejí do svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dokonalý VW Touareg po plastice

Dokonalý VW Touareg po plastice

Tohle je sága rodu Touaregu. Před mnoha lety se objevila první generace, která definovala pojem lidový off-road. Dnes je technologicky nejlepší Volkswagen někde úplně jinde… Před více než 20...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen Užitkové vozy uvede v roce 2024 na evropský trh nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1. Nová generace této produktové řady byla významně vylepšena ve všech...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejkompaktnější SUV od VW je ještě lepší než dosud

Nejkompaktnější SUV od VW je ještě...

Volkswagen spouští předprodej vizuálně a technicky zdokonaleného modelu T-Cross. Výrazný vnější design je nyní ještě atraktivnější. Nově navrženy byly sériově dodávané LED světlomety...