K dosažení mimořádně nízké spotřeby přispěla i aerodynamická optimalizace karoserie vozu a použití celé řady dílů z mimořádně lehkých materiálů. Protože ani extrémně úsporný model neslevuje z tradičně vysokých nároků automobilky Volkswagen na bezpečnost a komfort, je třílitrové Lupo skutečným mezníkem na cestě k hospodárnému a „čistému“ malému vozu budoucnosti.
Kombinovaná spotřeba tohoto Volkswagenu Lupo činí podle náročných norem MVEG jen 2,99 l/100 km – v případě šetrnějšího stylu jízdy je spotřeba dokonce ještě nižší. Třílitrové Lupo je také vůbec prvním vozem, jehož emise C02 jsou pod hodnotou 90 gramů na jeden ujetý kilometr. Kliková skříň a hlava válců tříválcového motoru o zdvihovém objemu 1,2 1 jsou vyrobené z hliníku. Turbodmychadlem přeplňovaný vznětový motor s přímým vstřikem paliva do válců je vybavený moderním vysokotlakým vstřikovacím čerpadlem, výkon motoru činí 45 kW (61 k) při 4000 ot/min. Vitální motor propůjčuje jen 800 kilogramů těžkému vozu překvapivou dynamiku. Z nuly na 100 km/h zrychluje za pouhých 13,9 s, nejvyšší rychlost dosahuje 165 km/h. Nádrž o objemu 34 litrů přitom stačí na ujetí více než tisícovky kilometrů bez nutnosti tankovat.
Třílitrový Volkswagen Lupo je vybavený „inteligentní“ samočinnou pětistupňovou převodovkou se systémem Tiptronic. Pedál spojky je samozřejmě zbytečný, v ekonomickém režimu pracuje převodovka zcela automaticky. Díky systému Tiptronic však může řidič jednoduchým posouváním řadicí páky selektivně volit jednotlivé rychlostní stupně, podobně jako u sportovních speciálů.
Při stavbě karoserie celkem 3,53 m dlouhého Volkswagenu Lupo se uplatnila celá řada extrémně lehkých materiálů, jako například hliník, hořčík a plasty, které našly uplatnění v povrchových panelech, kapotách, zadních a bočních dveřích či náraznících. Svým dílem přispěly k dosažení nízké spotřeby i speciální čtrnáctipalcové pneumatiky s velmi malým třecím odporem. Svěže pojatý interiér Volkswagenu Lupo nabízí dostatek prostoru pro čtyři dospělé pasažéry a jejich zavazadla. Tvůrci Lupa mysleli i na bezpečnost, a tak je vůz standardně vybavený dvojicí airbagů i protiblokovacím systémem brzd ABS.
Na německém trhu se třílitrový Volkswagen Lupo objeví na jaře příštího roku, jeho cena nebyla dosud stanovena.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií