

Je pochopitelné, že nejčastější otázka návštěvníků frankfurtského autosalonu zní: „Dostane se nový prototyp Golf GTI do sériové výroby? A kdy?“ Volkswagen má pro všechny své příznivce výbornou zprávu: V současné době probíhá důkladné testování a ve své definitivní podobě by se Golf GTI měl představit příští rok na podzim na autosalonu v Paříži. A pak už by Golf GTI měl vyrazit za svými vyznavači…
Označení „GTI“ se během uplynulého čtvrtstoletí stalo respektovaným puncem vysokých výkonů, nadprůměrné dynamiky, osobitého stylu a především ryzích řidičských zážitků. představuje koncept Golf GTI, který je dalším evolučním stupněm slavné tradice, již v roce 1976 otevřel Golf GTI první generace.
Koncept Golf GTI samozřejmě technicky vychází z Golfu páté generace, od kterého přebírá nejenom základní koncepci dvouprostorového dvoudveřového hatchbacku, ale i všechny další přednosti, které z Golfu udělal nejprodávanější automobil všech dob. Dvoudveřový Golf GTI má však mnohem výraznější sportovní styling, celou řadu změn na podvozku a výjimečná je i pohonná jednotka. Bezpečnost jízdy zvyšuje elektronický stabilizační program ESP a přesné řízení s elektromechanickým posilovačem, motor s přímým vstřikováním benzinu FSI o výkonu 147 kW/200 k je přeplňovaný turbodmychadlem a svůj výkon přenáší prostřednictvím převodovky s dvojitou spojkou DSG.
Modely Golf GTI se od svých civilnějších sourozenců vždy lišily už na první pohled a koncept GTI v této tradici pokračuje: Atraktivní osmnáctipalcová kola s širokými sportovními pneumatikami, velké rudě lakované třmeny kotoučových brzd, dvojitá chromovaná koncovka výfuku… Výrazným „V“ prolisem v kapotě motoru se koncept GTI hlásí k nedávno představenému prototypu sportovního roadsteru concept R. Černá maska chladiče má tradiční strukturu včelí plástve a stejnou výplň mají i tři mohutné nasávací otvory v dolní části předního nárazníku zásobující přeplňovaný motor čerstvým vzduchem. Při pohledu z boku zaujmou originálně tvarované kryty prahů a vyklenuté lemy podběhů, zádi zase dominuje střešní spojler.
Palubní deska a volant konceptu GTI jsou přizdobeny leštěným hliníkem, ze stejného materiálu jsou i pedály a opěrka pro levou nohu řidiče. Výrazně anatomická přední i zadní sedadla jsou čalouněná kombinací kvalitní kůže a proužky prvotřídního textilního materiálu, do hlavových opěrek je všité logo „GTI“. Stejně, jako první Golf GTI ročníku 1976, také frankfurtský koncept má tříramenný volant, přičemž vertikální rameno nese výrazné logo „GTI“. Věnec volantu je v místě, kde jej drží ruce řidiče, tvarovaný a krytý semišem, čímž se GTI znovu hlásí k ryze sportovním modelům. Provedení palubních přístrojů s hliníkovými rámečky číselníků naznačuje technickou vyspělost vozu. Otáčkoměr je cejchovaný do 8000 min-1, přičemž jeho červené pole začíná u hranice otáček 7000 min-1.
První Volkswagen Golf GTI – ještě jako studie – měl světovou premiéru v roce 1975, po nadšeném přijetí ze strany sportovně založených řidičů se jeho sériová výroba rozběhla v červnu následujícího roku. Původním záměrem automobilky Volkswagen bylo vyrobit pouze limitovanou – pětitisícovou – sérii těchto dravých modelů, které se dodávaly výhradně v rudém nebo stříbrném laku. Zcela mimořádný zájem veřejnosti o tyto dynamické vozy, poháněné zážehovým motorem o výkonu 81 kW/110 k, se kterým se dokázaly hbitě rozjet až na rychlost 182 km/h, však rozhodl jinak… Statistici nedávno spočítali, že ve čtyřech generačních proměnách se dosud vyrobilo více než 1,5 milionu modelu Golf GTI.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií