BMW plánuje v roce 2028 uvést na trh vůbec první sériově vyráběný elektrický vůz s palivovými články (FCEV), a nabídnout tak zákazníkům další možnost čistě elektrického pohonu s nulovými lokálními emisemi.
BMW Group a Toyota Motor Corporation spojují své inovační síly a technologické možnosti, aby do reálného provozu uvedly novou generaci technologie pohonu na vodíkové palivové články. Přední světový výrobce prémiových vozů a největší světová automobilka sdílejí snahu o rozvoj vodíkového hospodářství a rozšířili svou spolupráci, jejímž cílem je tuto technologii s lokálně nulovými emisemi posunout na další úroveň.
„Jedná se o milník v historii automobilového průmyslu: vůbec první sériově vyráběný vůz s palivovými články, který bude nabízet světový prémiový výrobce. S vodíkovým pohonem a v duchu naší spolupráce jasně ukáže, jak technologický pokrok formuje budoucí mobilitu,“ řekl Oliver Zipse, předseda představenstva BMW AG. „Bude předzvěstí éry významné poptávky po elektromobilech s palivovými články.“
Sdílená technologie pohonných jednotek využívaná napříč jednotlivými modely se uplatní i v nabídce atraktivních modelů FCEV.
BMW Group a Toyota Motor Corporation budou společně vyvíjet hnací ústrojí pro osobní vozy, přičemž základní technika palivových článků (články třetí generace) vytvoří synergii pro užitková i osobní vozidla. Výsledek tohoto společného vývojového úsilí bude využit v jednotlivých modelech BMW i Toyoty a rozšíří nabídku vozů s palivovým pohonem pro zákazníky. Tím se vize vodíkové mobility opět o krok přiblíží realitě. Zákazníci mohou očekávat, že modely s palivovými články od BMW a Toyoty si zachovají vlastní odlišnou identitu a vlastnosti svých značek. Realizace synergií a sloučení celkového objemu výroby pohonných jednotek na základě spolupráce při vývoji a nákupu slibuje snížení nákladů technologie palivových článků, a tím i zpřístupnění vlastnictví FCEV.
BMW uvede první sériový model s vodíkovým pohonem na trh v roce 2028
Po úspěšném celosvětovém testování pilotní flotily BMW iX5 Hydrogen se nyní BMW Group připravuje na sériovou výrobu vozů s vodíkovým pohonem v roce 2028, které byly vyvinuty na základě společně vyvinuté technologie pohonu nové generace. Sériově vyráběné modely budou integrovány do stávajícího modelového portfolia BMW, to znamená, že BMW bude nabízet stávající modelové řady v další variantě s pohonem na vodíkové palivové články. Vzhledem k tomu, že technologie FCEV je další variantou elektrického pohonu, BMW Group ji jednoznačně považuje za doplněk stávajících technologií pohonu v podobě bateriových elektromobilů (BEV), plug-in hybridních modelů (PHEV) a vozů se spalovacími motory (ICE).
Výhody vodíkové technologie.
Vodík je pro globální dekarbonizaci považován za slibný nosič energie budoucnosti. Působí jako účinné médium pro skladování energie z obnovitelných zdrojů, pomáhá vyrovnávat nabídku a poptávku a umožňuje stabilnější a spolehlivější integraci obnovitelných zdrojů do energetické sítě. Vodík je chybějícím prvkem pro doplnění skládačky elektromobility tam, kde systémy bateriového elektrického pohonu nepředstavují optimální řešení
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”